Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Damess wie heeft dit gebruikt en wat heeft het met je gedaan??????



Pagina's : [1] 2 3

21-01-2009, 12:08
Salaam Dames,

Wie heeft er Roaccutane (Isotretioïne) gebruikt en
wat heeft het met jullie gedaan??
Ik heb dit namelijk voorgeschreven gekregen van de
huisarts en ik heb 1 week de tijd gehad om er over na te denken.

Ik wil graag horen van mensen die dit hebben gebruikt
of ze me dit kunnen aanraden.

Alvast bedankt.

21-01-2009, 12:11


Waar is het voor dan?

21-01-2009, 12:13

Citaat door LadyChaneL:
Waar is het voor dan?



Roaccutane (werkzame stof, isotretinoïne) wordt gebruikt bij ernstige vormen van acne (zoals nodulaire acne of acne conglobata of acne met het risico van blijvende littekens) die niet verholpen konden worden door andere behandelingen, waaronder die met orale antibiotica.

Roaccutane wordt al vele jaren en door miljoenen patiënten overal ter wereld gebruikt. Het wordt door artsen beschouwd als één van de meest effectieve methoden die er bestaan bij het behandelen van ernstige vormen van acne. U moet echter weten dat Roaccutane een aantal ernstige bijwerkingen kan hebben en u moet de ernst van uw acne en de mogelijke voordelen en bijwerkingen van Roaccutane samen met uw arts bespreken, voordat u besluit dit middel te gebruiken. Het is belangrijk dat u weet hoe u het moet gebruiken en wat u ervan mag verwachten.

21-01-2009, 12:49
Het is voor Acné.
Ik heb niet echt last van acne maar meer last van kleine
puistjes en meeëters.

21-01-2009, 12:52


Oh oke, nou als je het voorgeschreven hebt gekregen van de huisarts zal het vast wel helpen.

Veel succes en ik hoop dat iemand hier dr ervaring met je kan delen.

21-01-2009, 13:32
Ik heb het 3 jaar gelede gehad..

Wat het bij mij deed was dat ik eerst heel veel kreeg. Mijn dermatoloog zij toen dat alles eruit gaat.. Daarna ging alles weg. Omdat ik op vakantie ging kreeg ik iets voor de zonnestralen dit hielp ook gelijk ervoor te zorgen dat al me littekens verdwenen.. Resultaat: Een zachte huid en nooit meer last gehad van acne

21-01-2009, 18:14

Citaat door LadyChaneL:
Oh oke, nou als je het voorgeschreven hebt gekregen van de huisarts zal het vast wel helpen.

Veel succes en ik hoop dat iemand hier dr ervaring met je kan delen.



Dank je wel meid

21-01-2009, 18:20
meid ik zou het niet doen als ik jou was. Je zegt zelf dat je niet veel acne hebt.
Me zus heeft het gebruikt en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Je spieren doen pijn, je lippen drogen uit, je wordt er deppresief van etc..

Denk er goed over na, het is niet zomaar iets..

Vidn het het raar dat de huisarts het zo maar voorschrijft terwijl je niet eens zoveel acne hebt.

21-01-2009, 18:24
Het is een hele heftige middel (paardenmiddel)!! Mijn huisarts vertelde er ooit over. de bjwerkingen zijn verrrrr van prettig! Daarnaast is het heeel slecht voor je lever.deze kan beschadigd raken!



wees gewaarschuwd

21-01-2009, 18:29

Citaat door mouniaa:
Ik heb het 3 jaar gelede gehad..

Wat het bij mij deed was dat ik eerst heel veel kreeg. Mijn dermatoloog zij toen dat alles eruit gaat.. Daarna ging alles weg. Omdat ik op vakantie ging kreeg ik iets voor de zonnestralen dit hielp ook gelijk ervoor te zorgen dat al me littekens verdwenen.. Resultaat: Een zachte huid en nooit meer last gehad van acne



Hey meid, je verhaal komt overeen met wat mijn dermatoloog mij heeft
verteld.
Hij vertelde mij dat het in het begin kan verergeren en na 4
maanden zou ik er nooit meer last van krijgen "(gegarandeerd)" zei hij.
Alleen waar ik bang voor ben is dat; ik elke maand
bloed moet prikken om mijn organen te laten controleren, het is namelijk
zo dat Roaccutane je organen kunnen aantasten en hij vertelde me ook
dat ik absoluut niet zwanger mag raken,
hij heeft me namelijk erbij gezegd "stel als ik in de periode zwanger raak
dan is er 75% kans dat het een misvormd kind kan worden
(Allah Je7fed)". En hier moest ik ook voor tekenen.

Mouniaa heb jij geen last gehad van je organen en moest jij ook 1x
in de maand bloed prikken????

21-01-2009, 18:33

Citaat door nice_girl:
meid ik zou het niet doen als ik jou was. Je zegt zelf dat je niet veel acne hebt.
Me zus heeft het gebruikt en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Je spieren doen pijn, je lippen drogen uit, je wordt er deppresief van etc..

Denk er goed over na, het is niet zomaar iets..

Vidn het het raar dat de huisarts het zo maar voorschrijft terwijl je niet eens zoveel acne hebt.


Ha meid, nee ik heb het niet zomaar gekregen,
Ik ben nu bijna anderhalf jaar bezig met zalfjes, en het
heeft allemaal niets geholpen, en dit is eigenlijk het laatste
wat ik kan krijgen voor die puistjes en meeëters.
Ik heb ook 1 week bedenk tijd gehad, en daarom wil ik graag
weten wie het heeft gebruikt en wat de ervaringen zijn.

21-01-2009, 18:34

Citaat door nice_girl:
meid ik zou het niet doen als ik jou was. Je zegt zelf dat je niet veel acne hebt.
Me zus heeft het gebruikt en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Je spieren doen pijn, je lippen drogen uit, je wordt er deppresief van etc..

Denk er goed over na, het is niet zomaar iets..

Vidn het het raar dat de huisarts het zo maar voorschrijft terwijl je niet eens zoveel acne hebt.


Maar heeft je zus er nu nog last van??
Is haar Acne helemaal over?

21-01-2009, 18:41


je gezondheid staat voorop. Als het niet goed voor je is zou ik het niet doen. Uiteindelijk kom je echt nog wel van je acne af..

dus denk er goed over na!

21-01-2009, 22:03
Meid ik gebruik het nu twee maanden, moest in het begin bloed prikken 1 keer in de maand. Maar hamdoelilah was mijn bloed goed. Het heeft idd
veel bijwerkingen dus je moet er heel veel voor over hebben, en het belangrijkste is sbar hebben.
Maar als dit je enige alternatief is en je hebt al van alles geprobeerd, dan raad ik je aan dit zeker te gaan proberen.

En effe over de bijwerkingen, die zijn van korte duur.
Naarmate je deze medicijn gebruikt wordt de bijwerking minder.
In het begin zal je heel veel last gaan krijgen van droge ogen,
lippen en je huid wordt droog. Het lijkt net alsof het erger wordt,
maar later merk je dat het minder wordt.

Nou meid succes bij het maken van je keuze (Y)

21-01-2009, 22:09

Citaat door Hussnieja:
Meid ik gebruik het nu twee maanden, moest in het begin bloed prikken 1 keer in de maand. Maar hamdoelilah was mijn bloed goed. Het heeft idd
veel bijwerkingen dus je moet er heel veel voor over hebben, en het belangrijkste is sbar hebben.
Maar als dit je enige alternatief is en je hebt al van alles geprobeerd, dan raad ik je aan dit zeker te gaan proberen.

En effe over de bijwerkingen, die zijn van korte duur.
Naarmate je deze medicijn gebruikt wordt de bijwerking minder.
In het begin zal je heel veel last gaan krijgen van droge ogen,
lippen en je huid wordt droog. Het lijkt net alsof het erger wordt,
maar later merk je dat het minder wordt.

Nou meid succes bij het maken van je keuze (Y)



Hoi meid ik heb even een paar vraagjes??
Ben jij getrouwd en heb je een gezinnetje??
Want hoeveel sbar heb je ervoor nodig??
Ik heb namelijk 2 dochtertjes en een heel huishouden,
en hiernaast werk ik ook nog.
En wat bedoel je met droge ogen? de binnenkant over
rondom je ogen (klinkt wel eng)

Pagina's : [1] 2 3