Bekijk volle/desktop versie : Gaza agreement eludes Arab leaders



Pagina's : [1] 2

21-01-2009, 11:07
Gaza agreement eludes Arab leaders

Arab leaders have disagreed over how to proceed
with Gaza's reconstruction [AFP]

Arab leaders have failed to agree on a specific mechanism to support reconstruction in Gaza following Israel's offensive there, despite vowing to provide Gazans with "all forms of support".

Disagreements over how aid should be chanelled to Palestinians blighted the Arab ministers' meeting, held on the sidelines of an Arab economic summit in Kuwait, on Tuesday.

"We have not reached a conclusion because of time constraints and some positions," Hoshyar Zebari, Iraq's foreign minister, told Kuwait Television, without giving details.

"Under these circumstances, it is supposed that all should make concessions for the sake of Arab reconciliation ... Efforts are still being made to hammer out a united position," he said.

Faisal al-Meqdad, the Syrian deputy foreign minister, said: "Realistically speaking, there are differences among Arab brothers."

Arab leaders have pledged $2bn to help reconstruct the Gaza Strip after a three week Israeli offensive that devastated the territory's infrastructure, left 1,300 Palestinians dead, and thousands more displaced.

But there have been disagreements over how the aid will find its way into Gaza, with countries including Saudi Arabia concerned about giving funds directly to Hamas, which currently administers the Gaza Strip.

Rifts over Israel

"They [the Arab leaders] decided to confine themselves in a general statement to postpone differences," Al Jazeera's Hashem Ahelbarra reported from Kuwait.

"Saudis and Egyptians are very sceptical of [giving money to] Hamas for one reason," he said.

"They think Syria and Iran are using Hamas to destabilise the region and provide the Iranians for an opportunity to further penetrate the Arab region."

The question of how to respond to the Israeli offensive has divided Arab nations, with some nations calling for strong action while others prefer a softer approach.

At the Kuwait summit, Syria and Qatar held Kuwaiti-mediated discussions with Saudi Arabia and Egypt in an attempt to heal the rift.

While Qatar and Syria favour a firm stance on Israel, Egypt and Saudi Arabia have said that the conflict has its roots in the alleged interference of Iran.

Shaky ceasefire

At a special meeting in Doha, the Qatari capital, last week Arab countries were urged to review their ties with Israel and to suspend a 2002 Arab peace initiative.

But Arab foreign ministers prepared a different set of resolutions for approval on Tuesday, including a pledge of support for Mahmoud Abbas, the Palestinian president whose Fatah movement controls only the West Bank.

Arab leaders have also called for a framework to be set up to cement a shaky ceasefire, called separately by both Israel and Gaza on Sunday.

At least 17 Arab heads of state were attending the two-day economic talks in Kuwait while senior representatives stood in for the other five member states of the Arab League.

The summit itself was focused on accelerating economic integration among Arab states and confront the fallout of the global financial crisis.

The summit's final session was delayed by the disagreement over the Arab response to Israel.

http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2009/01/200912094318555996.html

21-01-2009, 11:08


De eenheid van gelovige moslims is gelukkig nog steeds HEEL ver weg

21-01-2009, 11:12
Dat zijn geen echte moslims... je bent niet zomaar een moslim. Verder draait het bij die dictators allemaal om geld.

De moslim burgers zijn wel een eenheid. Alleen de dictators niet... ze hebben een grote bek tegen de eigen bevolking, maar als het om oorlog draait dan zijn het schijterds.

21-01-2009, 11:13

Citaat door jihad008:
Dat zijn geen echte moslims... je bent niet zomaar een moslim. Verder draait het bij die dictators allemaal om geld.

De moslim burgers zijn wel een eenheid. Alleen de dictators niet... ze hebben een grote bek tegen de eigen bevolking, maar als het om oorlog draait dan zijn het schijterds.


Volgens mij droomt u teveel. Er bestaat geen eenheid, hoogstens in crisistijd, en dan vaak ook nog etnisch bepaald

21-01-2009, 11:44



Citaat door _The_Kwisatz:
Dus het zijn de dictators die aanslagen plegen op de moskee van de andere stroming?
Ps. heeft allah jou aangesteld om te bepalen wie er echte moslims zijn?


Ja het was de democratisch gekozen Pakistaanse president die de aanslagen in Mumbay pleegde.

21-01-2009, 11:48
Echte moslims maken geen ruzie onderling en moeten opkomen voor andere moslims. Verder moeten ze naar hun burgers luisteren.

Vergeet niet dat de democratie als eerst door de Islam ter wereld is gebracht , maar de arabische wereld voert het niet uit, want alles draait bij hun om geld en niet om zijn burgers.

Verder zijn die mensen die aanlsagen plegen geen echte moslims nee, want je mag geen onschuldige burgers doden.

Je mag wel aanslagen plegen als ze je onderdrukken en daarmee verwijs ik naar de palestijnen. Die worden onderdrukt en hun land wordt bezet, dus het is hun goed recht.

Dus in dit geval is Israel de terrorist, want zij zijn de bezetters.

21-01-2009, 11:51

Citaat door jihad008:
Echte moslims maken geen ruzie onderling en moeten opkomen voor andere moslims. Verder moeten ze naar hun burgers luisteren.

Vergeet niet dat de democratie als eerst door de Islam ter wereld is gebracht , maar de arabische wereld voert het niet uit, want alles draait bij hun om geld en niet om zijn burgers.

Verder zijn die mensen die aanlsagen plegen geen echte moslims nee, want je mag geen onschuldige burgers doden.

Je mag wel aanslagen plegen als ze je onderdrukken en daarmee verwijs ik naar de palestijnen. Die worden onderdrukt en hun land wordt bezet, dus het is hun goed recht.

Dus in dit geval is Israel de terrorist, want zij zijn de bezetters.


Dan zijn er maar verrekte weinig ECHTE moslims op deze wereld, dan kunnen we het aantal terugbrengen tot een paar duizend.

21-01-2009, 11:59
paar duizend? Pleegt iedereen aanslagen dan ?

Ik denk dat jullie het groter maken dan het is. Er zijn niet veel "terroristen", alleen werd dat door Bush jullie wijs gemaakt.

Denk je nou echt dat die aanslag van 11 september 2001 gepleegd is door Binladen!? Ik dacht het niet.

Dit hebben de "havikken" geregeld iin NewYork. Daarmee bedoel ik de regering Bush.

De reden was om Irak en Afganistan binnen te vallen. Dus ze moesten wat verzinnen.

Valt het ook niet op dat precies op die dag geen Joden in de WTC waren? rara hoe kan dat?

In NewYork wonen meer joden dan in israel, en de WTC zit vol met joden.
Dus je kan niet zeggen dat ze toevallig allemaal op een verjaardag waren

Denk maar effe na

21-01-2009, 12:06

Citaat door jihad008:
Dat zijn geen echte moslims... je bent niet zomaar een moslim. Verder draait het bij die dictators allemaal om geld.

De moslim burgers zijn wel een eenheid. Alleen de dictators niet... ze hebben een grote bek tegen de eigen bevolking, maar als het om oorlog draait dan zijn het schijterds.


Dat zien we op m.nl duidelijk gedemonstreerd.

Stop ze een kamelenbot in de handen en ze maken elkaar af.

21-01-2009, 12:10

Citaat door jihad008:


Valt het ook niet op dat precies op die dag geen Joden in de WTC waren? rara hoe kan dat?



In NewYork wonen meer joden dan in israel, en de WTC zit vol met joden.
Dus je kan niet zeggen dat ze toevallig allemaal op een verjaardag waren

Denk maar effe na


Volgens de statistieken kwamen er plm. 700 mensen van joodse religie en plm. 160 van islamitische religie in de Twin Towers om.

Zwetser.

21-01-2009, 12:14

Citaat door jihad008:
paar duizend? Pleegt iedereen aanslagen dan ?

Ik denk dat jullie het groter maken dan het is. Er zijn niet veel "terroristen", alleen werd dat door Bush jullie wijs gemaakt.

Denk je nou echt dat die aanslag van 11 september 2001 gepleegd is door Binladen!? Ik dacht het niet.

Dit hebben de "havikken" geregeld iin NewYork. Daarmee bedoel ik de regering Bush.

De reden was om Irak en Afganistan binnen te vallen. Dus ze moesten wat verzinnen.

Valt het ook niet op dat precies op die dag geen Joden in de WTC waren? rara hoe kan dat?

In NewYork wonen meer joden dan in israel, en de WTC zit vol met joden.
Dus je kan niet zeggen dat ze toevallig allemaal op een verjaardag waren

Denk maar effe na


Heb ik het over terrorisme? Nee dus.

uw opmerking was:

Citaat:
Echte moslims maken geen ruzie onderling en moeten opkomen voor andere moslims. Verder moeten ze naar hun burgers luisteren.
En over heel de wereld maken moslims ruzie onderling, erger, ze vermoorden elkaar als het gaat om politiek en uitleg van de zogenaamde heilige geschriften.

21-01-2009, 12:34

Citaat door jihad008:
Echte moslims maken geen ruzie onderling en moeten opkomen voor andere moslims. Verder moeten ze naar hun burgers luisteren.

Vergeet niet dat de democratie als eerst door de Islam ter wereld is gebracht , maar de arabische wereld voert het niet uit, want alles draait bij hun om geld en niet om zijn burgers.

Verder zijn die mensen die aanlsagen plegen geen echte moslims nee, want je mag geen onschuldige burgers doden.

Je mag wel aanslagen plegen als ze je onderdrukken en daarmee verwijs ik naar de palestijnen. Die worden onderdrukt en hun land wordt bezet, dus het is hun goed recht.

Dus in dit geval is Israel de terrorist, want zij zijn de bezetters.





Dit geloof jezelf toch niet echt he....

Burgers die een eenheid zijn ja hoor.....

Hier op M.NL is het al oorlog als ik een minder radicaal standpunt inneem. ben dan namelijk ineens een verkaasde trut yeah right daaaaag

21-01-2009, 12:45



Citaat door Yahya_al_Islaam:


Dit geloof jezelf toch niet echt he....

Burgers die een eenheid zijn ja hoor.....

Hier op M.NL is het al oorlog als ik een minder radicaal standpunt inneem. ben dan namelijk ineens een verkaasde trut yeah right daaaaag



je bent aardig verkaasd ja .of ben je gewoon een kaas achter je naam

21-01-2009, 12:46

Citaat door Yahya_al_Islaam:


Dit geloof jezelf toch niet echt he....

Burgers die een eenheid zijn ja hoor.....

Hier op M.NL is het al oorlog als ik een minder radicaal standpunt inneem. ben dan namelijk ineens een verkaasde trut yeah right daaaaag


Dat zie je hier inderdaad om de haverklap, en ik neem aan dat jij toch een echte moslim bent.

21-01-2009, 12:48

Citaat door moorkop:
Dat zie je hier inderdaad om de haverklap, en ik neem aan dat jij toch een echte moslim bent.



Moslima klopt

Pagina's : [1] 2