Bekijk volle/desktop versie : Geef je verhaal structuur!



20-01-2009, 23:02
Een inhoudsopgave. Elk boek bestaat uit delen, geen verhaal wordt aan één stuk door verteld of geschreven.

Ik heb vaak genoeg verhalen geprobeerd te lezen, maar ik haak zo vaak af omdat ik 1 pagina tekst vind en vervolgens 20 pagina's met reacties. Daar is niks mis mee, ik vind het geweldig dat schrijfsters worden aangemoedigd en topics worden geupt. Veel verhalen hebben al een inhoudsopgaven, maar voor de leden die niet weten hoe ze dat moeten maken dacht ik, ik maak even een stappenplanneke.

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

20-01-2009, 23:16


Geweldig. Ben het er mee eens, toppie.

20-01-2009, 23:16
Stap 1:
Reserveer bij het beginnen van je verhaal, in ieder geval je eerste reactie en je tweede reactie voor je inhoudsopgave. Als je al een verhaal begonnen bent en je wil alsnog een inhoudsopgave maken, geen probleem. Je kan een vervolg van je inhoudsopgave altijd nog invoegen in je eerste reactie!

Stap 2:
Er zijn in feite twee mogelijkheden tot het maken van een inhoudsopgave, de eerste is de meest simpele:

Elke reactie die je plaatst heeft een nummer en een link. Dit nummer vind je rechtsboven in de desbetreffende reactie. Wat je doet is het volgende: je gaat op dit nummer staan met je muis en vervolgens kies je met je rechtermuisknop voor snelkoppeling (of koppelingslocatie) kopiëren. Als je dit dan ergens plakt dan krijg je dus dit:

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=59920519&postcount=1

Als je op deze link klikt krijg je meteen desbetreffende reactie. Telkens als je een vervolg op je verhaal plaats, kan je meteen de link kopiëren en in je inhoudsopgave zetten. Geef je link een titel (zoals hieronder of bijvoorbeeld 'Hoofdstuk 1') en plak de link daaronder.

Hoe maak ik een inhoudsopgave
http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=59920519&postcount=1

In feite ben je nu eigenlijk gewoon klaar.

Stap 3:
Wil je het toch allemaal mooier maken, dan kan je verder gaan. In plaats van de link gewoon onder de titel te zetten, kan je deze ook samenvoegen.

In plaats van de link meteen te plakken, hou je hem nog even vast. Je verzint een titel voor je link:

Hoe maak ik een inhoudsopgave

Vervolgens selecteer je deze titel, dus gewoon helemaal selecteren, en vervolgens kies je voor het wereldbolletje met het rare kriebeltje erbij (ik vind het altijd op een bril lijken maar goed). Het staat gewoon bij de taakbalk van je reactie (dus waar je ook het lettertype kan aanpassen, quote kan toevoegen etc. ).

Hier klik je op en vervolgens vraagt hij om een link, hier plak je dan de link van de reactie die je hebt gekopieerd (via het snelkoppeling kopiëren). En vervolgens krijg je dit:

Hoe maak ik een inhoudsopgave

[URL="http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=59920519&postcount=1"]Hoe maak ik een inhoudsopgave [/URL ]

Je kan dit dan vervolgens nog naar je eigen smaak aanpassen, qua kleuren, lettertypes, dikte, schuin of onderstreept. Eigenlijk best simpel.

Als het niet helemaal duidelijk is of je wilt een printscreen om 't duidelijker te maken, dan roep je maar

20-01-2009, 23:17

Citaat door Melleke:
Een inhoudsopgave. Elk boek bestaat uit delen, geen verhaal wordt aan één stuk door verteld of geschreven.

Ik heb vaak genoeg verhalen geprobeerd te lezen, maar ik haak zo vaak af omdat ik 1 pagina tekst vind en vervolgens 20 pagina's met reacties. Daar is niks mis mee, ik vind het geweldig dat schrijfsters worden aangemoedigd en topics worden geupt. Veel verhalen hebben al een inhoudsopgaven, maar voor de leden die niet weten hoe ze dat moeten maken dacht ik, ik maak even een stappenplanneke.

Hoop dat jullie er wat aan hebben.