Bekijk volle/desktop versie : Delicata Belgische bonbons, alcohol!!!



20-01-2009, 22:56


Ik kreeg vandaag dus dat doosje bonbons van mijn man, maar er zit helaas alcohol in. Nou heb ik me een tijd geleden laten vertellen dat er dus niet altijd in alle bonbons alcohol zit, maar klopt dat? Anders moet dat pak gewoon de prullenbak in(de bon is foetsie), en dat is toch zo'n zonde.

Weet iemand hier antwoord op? Bij voorbaat hartelijk dank. d

20-01-2009, 22:57


Als je zelf zegt dat er alcohol in zit, dan moet het maar de vuilbak in

20-01-2009, 23:03

Citaat door jammiemammie:


Ik kreeg vandaag dus dat doosje bonbons van mijn man, maar er zit helaas alcohol in. Nou heb ik me een tijd geleden laten vertellen dat er dus niet altijd in alle bonbons alcohol zit, maar klopt dat? Anders moet dat pak gewoon de prullenbak in(de bon is foetsie), en dat is toch zo'n zonde.

Weet iemand hier antwoord op? Bij voorbaat hartelijk dank. d


Niet elke bonbon zit alcohol in. De bekende witte pralinen met koffievulling en eventueel een nootje daar zit geen alcohol in. Zijn ze van Leonidas? Want dan kan je man voortaan gewoon zeggen dat ze bonbons moeten vullen zonder alcohol.

20-01-2009, 23:12

Citaat door Ninatoen:
Niet elke bonbon zit alcohol in. De bekende witte pralinen met koffievulling en eventueel een nootje daar zit geen alcohol in. Zijn ze van Leonidas? Want dan kan je man voortaan gewoon zeggen dat ze bonbons moeten vullen zonder alcohol.


Nee, was veel te laat voor Leonidas, want inderdaad haal ik ze daar normaal, is ook wat meer betrouwbaar. Maar ik vond 't gewoon zo sneu,
ze3ma kwam hij met een leuke verrassing, en moest ik roet in 't eten gooien. Ik hoopte dat er een paar alcoholvrij waren..

Ik hoopte op wat ervaringsverhalen of misschien een samenstellingslijst, online.. In de prullenbak! Shukraan dames!

20-01-2009, 23:22


Soms staat er bij de ingredienten wat er per bonbon aan ingredienten in zit. Zo heb ik een keer 1 bonbon maar weg moeten gooien en de rest van het doosje lekker op kunnen eten haha. Maar laatst kreeg ik ook een doosje van een vriendin en daar stond het niet bij, dus helaas ging die de prullebak in.

20-01-2009, 23:24
soms staat het ook op de onderkant van de verpakking waar at in zit, of misschien in de binnenkant..

20-01-2009, 23:32
Nou dames, ben de ingrediëntenlijst nagegaan, en het is een algemene beschrijving van de bonbons. Op advies ook maar 't doosje geopend, maar het ruikt allemaal verwarrend! Zo graag hoef ik ook geen bonbons!!!

Allahi Smah lina, hij gaat de prullenbak in. Dank jullie wel voor het advies, shukraan!

21-01-2009, 12:52

Citaat door jammiemammie:
Nee, was veel te laat voor Leonidas, want inderdaad haal ik ze daar normaal, is ook wat meer betrouwbaar. Maar ik vond 't gewoon zo sneu,
ze3ma kwam hij met een leuke verrassing, en moest ik roet in 't eten gooien. Ik hoopte dat er een paar alcoholvrij waren..

Ik hoopte op wat ervaringsverhalen of misschien een samenstellingslijst, online.. In de prullenbak! Shukraan dames!


ach volgende keer beter. Het is nu eenmaal zo. Ik zat vorige keer bij schoonzus en zij had ook pralinen gekocht (niet van leonidas) mohim bij de ingrediënten stond niets bij van alcohol maar geloof het of niet, het zat er wel degelijk in! Bijna bij elke bonbon spuwde ik die eruit in de prullenmand omdat je gewoon kon rieken dat er iets inzat.

Daar gingen haar pralinen