Bekijk volle/desktop versie : gebroken familie



Pagina's : [1] 2

20-01-2009, 14:31
Dit verhaal gaat over een hecht gezin die uiteindelijk uit elkaar valt! Mijn eerste verhaal hier, ik wil graag reacties over of ik door moet gaan met schrijven! Veel plezier met lezen!




Mijn vader zei altijd ''heb respect voor de ouderen, dan zullen ze je belonen'' ik weet nooit of hij gelijk heeft gehad, maar ik heb hem altijd geluisterd! Mijn vader is al op jonge leeftijd begonnen met werken, zijn vader mijn opa zei ''zoon je moet werken en voor het gezin zorgen'' nu jaren later zorgt mijn vader voor 6 kinderen en zijn vrouw. We wonen in een klein dorp, mijn vader werkt allang niet meer, Youssef mijn broer heeft zijn taak overgenomen en zorgt nu voor het gezin. Mijn broer Youssef is 26 jaar oud, is afgestudeerd aan de hbo en werkt nu in een kantoor ergens in Amsterdam. Ook heb ik twee grotere zussen Layla en Nora, Nora doet atheneum.. mijn zus layla is al op jonge leeftijd gestopt met school, ze werkt fulltime bij een kledingwinkel. Verder heb ik een broertje Samir van 9 jaar oud en een zusje Salima van 5, Ik zelf ben Hayat ben 17 jaar oud en doe momenteel havo.. Ik ga jullie vertellen hoe ons gezin die zo hecht was uit elkaar is gevallen als stukken glas...

20-01-2009, 14:40


moet ik door gaan?

20-01-2009, 14:45
ik ga door

20-01-2009, 15:32
Kinderen riep mijn vader, kom naar beneden ik moet jullie iets vertellen. Ik rende keihard van de trap af de woonkamer binnen. Me vader zat op de bank me broer zat ernaast. Ik moet jullie iets vertellen, iedereen zat om hem heen aandachtig te luisteren, aangezien Nora haar atheneum diploma heeft gehaald en binnenkort gaat studeren aan de uni en jullie broer in Amsterdam werkt, heb ik besloten om te verhuizen naar Amsterdam, ik heb een huis gevonden, de huur is laag en het maakt het allemaal makkelijker voor ons. Ik schrok ''maar nora kan toch met de trein en youssef kan toch gewoon met de auto''. Mijn vader zei ''hayat ik weet wat het beste is voor ons, maak er nu geen probleem van''. Yes Amsterdam the big city zei Layla, nu kunnen we eindelijk lekker gaan shoppen Nora. Mijn vader had geen idee wat hem allemaal te wachten stond in Amsterdam, en ons..

Ik heb mijn hele leven gewoond in het oude huis, en nu sta ik met mijn koffers voor een nieuw huis. ''Hayat help is mee'' ik keek naar achteren mijn zus Nora overhandigde me een zware tas, ''hier en deze ook''! Ik pakte het aan en bracht het mee naar binnen, binnen zag ik mijn vader en broer bezig, ze waren de muren aan het verven. Ik liep naar boven en keek naar mijn nieuwe kamer, dit is het dan dacht ik inmezelf! Ik keek weer naar de kamer en liep de kamer uit. ''Jullie zijn de nieuwe buren'' hoorde ik beneden, ''ja, zei me moeder'' in de deuropening stond een mollige vrouw, ze keek me lachend aan, ik keek lachend terug. Mijn naam is Fatima zei ze ik woon hier tegenover, oke zei me moeder. ''Hier, ik heb lekkere broodjes gemaakt'' eetsmakelijk zei ze, me moeder bedankte haar. ''Zooo mama je maakt al snel vrienden zie ik'' zei layla lachend. Me moeder zei ''wat een aardige vrouw'' savonds had me moeder een tafelkleed op de grond gelegd en zaten we met z'n allen te eten! Nora, vertelde dat ze de volgende dag haar boeken zou opgaan halen, mijn boeken waren thuis bezorgd het enige wat ik moest doen was ze kaften. ''Nora neem morgen 1 van je zussen mee'' zei mijn vader waarom? vroeg Nora, ik wil niet dat je alleen gaat, straks gebeurd er iets, en je moet ook sjouwen met die boeken. Ik ga wel mee zei layla, kunnen we ook de stad in verluisterde ze Nora snel in het oor..

20-01-2009, 15:35


Ik heb nog geen reacties, maar willen jullie dat ik doorga?

20-01-2009, 16:11
2 maanden later..

''Ik moet leren voor een tentamen, laat me met rust hayat'' toe laat me achter de pc, ''oke 5 minuutjes en meer niet'' zei nora.. ik opende msn en vroeg me klasgenoot of de wiskunde les van morgen uit zou vallen, ze antwoorde met ja, opgelucht stond ik op en liep de kamer uit.

Beneden ging de deurbel, ik deed open, ''hey hayat'' het was Anissa de vriendin van Nora. Ze hadden elkaar leren kennen op de uni. Anissa woonde alleen met haar moeder, haar vader was overleden al op jonge leeftijd, haar moeder is altijd alleen gebleven. ''Nora, anissa is er'' kom naar boven riep ze! anissa ging de trap op naar boven, ik liep de woonkamer binnen, mijn broer youssef zat daar maar een beetje, ''hoe was je dag vandaag'' vroeg ik hem hij keek me aan, zei niks, opeens begon zijn telefoon te trillen, ik pakte het op er stond meisjesnaam, ik las Sor, soraa, soraya. Hij pakte het uit mijn hand en zei bemoei je met je eigen zaken hayat! Boos pakte hij zijn jas en ging naar buiten! Lachend liep ik de keuken binnen en vertelde het mijn moeder, ze werd boos en zei hayat bemoei je niet met je broer, hij is oud genoeg! Mijn broer was al oud genoeg om te gaan trouwen, hij sprak er alleen nooit over over trouwen. Dit kwam voornamelijk omdat het een keertje erg uit de hand liep, me broer was verliefd op een meisje genaamd imane, ze kenden elkaar van school, hij wilde zich verloven met haar, ze hadden plannen gemaakt om een huis te kopen, 1 week voor de verloving kreeg mijn broer te horen via een telefoontje dat imane een botsing had gemaakt met de auto en in coma lag, hij vroeg in welke ziekenhuis, dat wilden ze niet zeggen, mijn broer was kapot van binnen, een jaar lang was hij stil, at weinig, was vaak weg.. na een onrustig jaar ging het weer wat beter met hem, maar toen kreeg hij te horen via een vriend dat imane niet dood was gegaan, en dat het allemaal in scene was gezet, ze leefde nog, maar ze was uitgehuwelijkd aan een onbekende man, dat is wat haar vader had gewild! Mijn broer was woedend, mijn vader heeft toen met hem gesproken en gezegd dat hij er nu niks meer aan kon doen en verder moest kijken naar wat de toekomst hem te bieden had, hij was klaar om haar te vergeten en de valse streken van haar vader..

20-01-2009, 16:14
People? Verder gaan ja/nee? Ik hoor graag van jullie!

20-01-2009, 16:21
UP! moet ik verder gaan???

20-01-2009, 16:46
doorgaan ja/nee? Ik wil het weten!

20-01-2009, 18:27
leuk begin ga nsel doorr

20-01-2009, 18:32

Citaat door miss_chleu7:
leuk begin ga nsel doorr




dankje wel ik ga snel door

20-01-2009, 18:36
ga verder

20-01-2009, 18:47


Nora, mijn vader was altijd al trots op haar en dat liet hij merken, layla daarintegen was de underdog, zij moest altijd toekijken hoe Nora alle aandacht kreeg van mijn vader ''goedzo Nora mijn dochter'' zei hij dan als Nora weer met een goed cijfer thuis kwam..

''Anissa heeft me zijn nummer gegeven'' hoorde ik Layla zeggen, Nora zei ''wat moet je met hem layla'' Nora had hem op een foto gezien, maar niet in het echt Anissa zegt dat hij me leuk vindt, ik kijk wel wat ik met zijn nummer doe! ''Tjaa pff moet je zelf weten Layla, het kan me niks schelen'' Ik hoorde de slaapkamer deur open gaan en ging snel de badkamer in en deed alsof ik het niet gehoord had! Wat ben je aan het doen vroeg Nora, niks zei ik tanden poetsen ze keek me lachend aan en liep haar kamer weer binnen! Eenmaal aan tafel vroeg me vader hoe ons dagje was verlopen! Mijn vader hield ervan om elke avond met zijn eigen gezin aan tafel te zitten, hij vond dat heel belangrijk! We meosten met z'n allen aan tafel, als 1 van ons iets later thuis zou komen moesten we eerst wachten totdat diegene er was en dan pas mochten we aan tafel.. ''Papa'' zei youssef, het werd stil iedereen keek youssef aan, ik moet jullie iets vertellen! Ja, zei mijn vader.. ik heb iemand leren kennen van werk, en ik wil diegene graag aan jullie voorstellen! ''Dat is goed mijn zoon, je vriend is welkom'' Het is geen vriend papa zei hij, het is een vrouw! Iedereen keek elkaar aan en toen mijn vader, me vader wilde een slokje nemen van zijn soep, maar toen hij het woordje vrouw hoorde keek hij op, hij draaide zijn hoofd om en keek mijn broer aan.. ''een vrouw'' ja zei youssef een vrouw mijn vriendin zei hij..

20-01-2009, 19:09
dankjwel lieverdd

upp

20-01-2009, 19:14
Me vader keek hem aan en zei ''zoon je weet dat dat niet hoort'' het zou passender zijn als ik eerst haar ouders leer kennen, Mijn broer keek mijn vader aan en zei dat dat nog zou komen, ''haar ouders zijn momenteel in Marokko'' zei hij hij loog, dat was de eerste keer dat hij loog tegen mijn vader.. en het liegen zou niet meer stoppen. Ik had het vermoeden dat het die Soraya is, die van zijn telefoon, hoe heet ze vroeg mijn moeder ''Haar naam is soraya'' zei hij, ik keek mijn moeder aan, en moest een beetje lachen, me moeder werpte me een boze blik en zei dat ik stil moest zijn.. ''Ik neem haar aanstaande zaterdag mee, als je dat goed vindt Vader'' zoon, ik wil graag kennis maken met je vriendin, dit moet wel serieus zijn neem ik aan! ''Ja, zei mijn broer, ik wil haar ten huwelijk vragen''..

Hayat, doe de deur open snel! Je broer is er! Ik keek naar de deur en zag twee gezichten, ik durfde de deur niet open te doen en vroeg of Nora het wilde doen! ''Ik ben bezig in de keuken'' riep ze doe nou maar open, snel ging ik naar de deur, ik legde mijn hand op de deurknop en opende de deur.. voor me stond mijn broer, en naast hem een vrouw met lange donkere haren, een opgemaakt gezicht, een strak blousje, een zwarte broek, met eronder hoge hakken, me broer keek me aan, ik keek hem aan en toen haar, ze gaf me een hand ''Hoi, ik ben Soraya'' zei ze, ik gaf haar een hand en zei ''ik ben hayat aangenaam'', Binnen in de woonkamer zaten me vader, en moeder te wachten, Soraya deed haar hakkenschoenen uit, ze gaf me haar jas, ik wilde haar tas pakken ze keek me aan alsof ik een dief was en zei ''die neem ik liever mee naar binnen''! moet jezelf weten d8 ik inmezelf, ik hing haar jas op en liep mee naar binnen! Binnen groette Soraya mijn ouders, gaf ze allebei een hand en ging zitten op de bank! Je kon haar parfum heel goed ruiken, ik vond het niet zo lekker.. mijn vader vroeg waar haar ouders waren.. ''in marokko'' zei me broer lachend ''ja'' zei soraya mijn ouders zijn in Marokko, wanneer komen ze terug vroeg mijn vader, ik wil graag kennis maken met je ouders.. Soraya keek mijn broer aan, me broer zei ''rond mei''! Me broer hield alles geheim over Soraya, mijn vader zou er op een dag langzaam achterkomen op een pijnlijke manier..

Pagina's : [1] 2