Bekijk volle/desktop versie : A9SA MOSKEE ( el quds)



20-01-2009, 11:00



Dit is de moskee nie?

20-01-2009, 11:05


Ja wel dat is hm...

20-01-2009, 11:14
nee dat is m niet.. er is een verschil tussen qoebatoe saghra enmesjied elquds

20-01-2009, 11:16

Citaat door f_mouslima2:
nee dat is m niet.. er is een verschil tussen qoebatoe saghra enmesjied elquds



Tell us please...

20-01-2009, 11:21


sorry doenn.. ik moet de deur uit, mn dochter zo halen.. ik leg t strax uit ok, als niemand me voor is!

20-01-2009, 11:23
of toch hier even snel dit:


Foto hierboven is strikt gezien geen moskee. Tis een gebouw die over de rots waar vroeger de Joodse Tempel stond én waar de Profeet zijn voet plaatste toen hij ten hemel voerde.
Daarbinnen worden er geen gebeden verricht dit omdat het gebouw cirkelvormig is en niet geschikt voor salaat. Ten onrechte wordt dit gebouw als 'masdjid al aksa' aanzien, terwijl ze eigenlijk qobbat al sakra heet(rotskoepelmoskee).

en nu ben ik weg.. xxx

20-01-2009, 11:25
Dit wist ik dus echt niet! Weer wat geleerd!

20-01-2009, 11:26

Citaat door f_mouslima2:
of toch hier even snel dit:


Foto hierboven is strikt gezien geen moskee. Tis een gebouw die over de rots waar vroeger de Joodse Tempel stond én waar de Profeet zijn voet plaatste toen hij ten hemel voerde.
Daarbinnen worden er geen gebeden verricht dit omdat het gebouw cirkelvormig is en niet geschikt voor salaat. Ten onrechte wordt dit gebouw als 'masdjid al aksa' aanzien, terwijl ze eigenlijk qobbat al sakra heet(rotskoepelmoskee).

en nu ben ik weg.. xxx



Thx f

Ik ben gaan zoeken en lezen en snap t hele concept.. Tis een hele grote plein met alle soorten heilige plekken en de rotskoepelmoskee en a9sa zitten er ook op.

Ik heb dit ook nooit geweten, ging er altijd laks vanuit..

20-01-2009, 11:27
Ah zo.

Dat is idd beter dan mijn uitleg

20-01-2009, 11:50

Citaat door f_mouslima2:
of toch hier even snel dit:


Foto hierboven is strikt gezien geen moskee. Tis een gebouw die over de rots waar vroeger de Joodse Tempel stond én waar de Profeet zijn voet plaatste toen hij ten hemel voerde.
Daarbinnen worden er geen gebeden verricht dit omdat het gebouw cirkelvormig is en niet geschikt voor salaat. Ten onrechte wordt dit gebouw als 'masdjid al aksa' aanzien, terwijl ze eigenlijk qobbat al sakra heet(rotskoepelmoskee).

en nu ben ik weg.. xxx



Ohww dit wist ik niet.. thxx

20-01-2009, 11:52
Soubana'Allah dit wist ik dus zo niet Had gisteren een mail gekregen Schrok me rot En schaam me dood dat ik dat niet eens wist! Alhamdoeliah dat ik het nu weet....Zo zie je maar weer wat voor m8 de media heeft

20-01-2009, 12:00
volgens mij weten dat heel veel mensen niet..

20-01-2009, 12:00



Citaat door Doenn:
Thx f

Ik ben gaan zoeken en lezen en snap t hele concept.. Tis een hele grote plein met alle soorten heilige plekken en de rotskoepelmoskee en a9sa zitten er ook op.

Ik heb dit ook nooit geweten, ging er altijd laks vanuit..


Neem een kijkje op wikipidea!...
Genoeg info erover!..

20-01-2009, 13:42