Bekijk volle/desktop versie : Zeer belangrijke hadeeth in het licht van de Palestijnse zaak! wie kan me helpen?



20-01-2009, 01:37
Asalaamu aleikom warahamtoe Allaah...


is deze Hadith goed verklaard? en door wie? weet iemand dat?

wa baraaka Allaahoe fiekum.






De boodschapper van Allah (sallallahu ‘alayhi wa sallam) zei: “Sommige mensen zullen op het dag des oordeels verschijnen en hun Imaan zal uitstekend zijn, haar licht zal schijnen vanuit hun borsten en hun rechter handen. Er zal tegen hen gezegd worden “Blijde tijdingen voor jullie vandaag, Assalamu ‘alaikum en goedheid voor jullie. Betreed het paradijs voor eeuwig! De Engelen en de Profeten zullen jaloers op de liefde zijn die Allah voor hen heeft”.

De Sahabah vroegen “Wie zijn zij, Ya RasooluAllah?” Hij (sallahu ‘alayhi wasalam) antwoordde “Zij zijn niet van ons en niet van jullie. Jullie zijn mijn metgezellen maar zij zijn mijn geliefden. Zij zullen na jullie komen en zullen het Boek (de Quran) overbodig gemaakt vinden bij de mensen, en de Sunnah, die door hen vernietigd zal zijn. Dus zij zullen het Boek en de Sunnah vastnemen en deze doen herleven. Zij zullen deze lezen en onderwijzen aan de mensen (de Qur’an en de Sunnah) en zij zullen een bestraffing ervaren in dit pad die erger/ernstiger en afschrijselijker is dan die jullie (O Sahabah) hebben ervaren. Zeker de Imaan van één van hen is gelijk aan de Imaan van veertig van jullie. Een Shaheed (martelaar) van hen is gelijk aan veertig van jullie Shuhadaa’ (martelaren). Want jullie hebben een helper gevonden richting de waarheid (de Profeet) en zij zullen geen helper vinden richting de waarheid. Zij zullen omringd worden door tiranieke heersen op elke plek, en zij zullen in de omgeving van Baitul-Maqdis (Al-Quds, Masjid al-Aqsa) zijn. Nussrah (hulp en overwinning) van Allah zal tot hen komen, zij zullen de eer ervan in hun handen hebben. Toen zei hij (sallahu ‘alayhi wasalam) “O Allah, geef hun de Nussrah en maak hun tot mijn nabije vrienden in de Jennah (paradijs).” - Overleverd door Ahmad

20-01-2009, 02:13


ya Umata Mo7ammad??

20-01-2009, 02:16
Allah oe a3lam zuster..

20-01-2009, 02:21
hmm gair.

kun je mee uppe...wa djazakumu Allaah.

22-01-2009, 11:38


: ( Ik las dat deze hadith nergens te vinden is in de boeken..

subhanaAllaah.

22-01-2009, 12:04
Geen idee zuster...

Ik up mee Insha'Allah!

22-01-2009, 12:49

Citaat door Al_Hoceima_CHIK:
Geen idee zuster...

Ik up mee Insha'Allah!



chokran a rkempo.

22-01-2009, 12:51

Citaat door AmmatoelAziz:
.



chokran zoes.

22-01-2009, 12:54

Citaat door mu7ariba-alwahn:
chokran a rkempo.



Oekaschie rkempo ewetchma ka raniesch zie Al Hoceima : )

22-01-2009, 12:54
deze overlevering is van al-boghari

22-01-2009, 12:55

Citaat door AmmatoelAziz:
Oekaschie rkempo ewetchma ka raniesch zie Al Hoceima : )




haha, sneg a zoes.

Ik ga weer deze fitna site verlaten. spreek je op msn.

wasalaamu aleikom warahamtoe Allaahi wabaraktoeh.


ps: bedankt voor t reageren beste mensen. 7ayaakoemoe Allaah!

22-01-2009, 12:59

Citaat door mu7ariba-alwahn:
haha, sneg a zoes.

Ik ga weer deze fitna site verlaten. spreek je op msn.

wasalaamu aleikom warahamtoe Allaahi wabaraktoeh.


ps: bedankt voor t reageren beste mensen. 7ayaakoemoe Allaah!


Ha Ha ghaam er7ak ewetchma. Het is nu zowieso tijd voor salaat ad Dohr dus opzouten :P

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allaahi wa Barakatuhu

wa 7ayaakie Allaah..

14-12-2010, 15:01


uhmm bukhari?