Bekijk volle/desktop versie : Wie is er allemaal naar Cairo geweest??



Pagina's : [1] 2 3

19-01-2009, 12:19
Wat vond je ervan en wat heb je daar allemaal gedaan? Welke hotel verbleef je en voor hoe lang??

Deel het met onss..!!

Ik ga er ook bijna heen inshaAllah..!!

19-01-2009, 12:20


Mijn zus en haar man vorig jaar. Ze hebben het zeker naar hun zin gehad.

19-01-2009, 12:24

Citaat door Bogossa20:
Mijn zus en haar man vorig jaar. Ze hebben het zeker naar hun zin gehad.



In welke seizoen zijn ze gegaan?

19-01-2009, 12:26
Voor de zomervakantie rond feb maart.

19-01-2009, 13:01



Citaat door Dienares18:
Ik ben geweest, Ik vond het vreselijk alles was zoooo vies, de uitlaat gassen en de drukte, We werden ziek en als me man met wit naar buiten ging en hij kwam terug zag hij er echt uit als een zwerver helemaaal vies, zwarte vlekken in zijn gezicht enz. of ik toen ik mijn ghimaar ging wassen met de hand kwam gewoon zwart water uit. ff serieus ik raad het echt niemand aan, tenzij je buiten cairo gaat



Echt zo erg!
Welke hotel verbleef je en hoe lang was je er?

19-01-2009, 13:04

Citaat door Dienares18:
Ik ben geweest, Ik vond het vreselijk alles was zoooo vies, de uitlaat gassen en de drukte, We werden ziek en als me man met wit naar buiten ging en hij kwam terug zag hij er echt uit als een zwerver helemaaal vies, zwarte vlekken in zijn gezicht enz. of ik toen ik mijn ghimaar ging wassen met de hand kwam gewoon zwart water uit. ff serieus ik raad het echt niemand aan, tenzij je buiten cairo gaat



lieverd niet zo overdrijven, zelfs in India heb je dat niet eens

TS: ga je alleen naar Cairo of ga je het combineren met andere steden?

19-01-2009, 13:30
ben r ook in juli 2008 geweest en t was helemaal top!

we zaten zelf in hotel Pyramisa

19-01-2009, 13:33

Citaat door Miss_BenTayeb:
Wat vond je ervan en wat heb je daar allemaal gedaan? Welke hotel verbleef je en voor hoe lang??

Deel het met onss..!!

Ik ga er ook bijna heen inshaAllah..!!

je kan liever naar hurghada gaan en dan naar cairo om de piramiden
op te zoeken , zo heb ik het gedaan met me man, want cairo is echt een vieze
stad en lelijk, hurghada is veel leuker en schooner en mooier dan andere stadjes in eypten

de hotel waar ik naar toe ben gegaan heet beach albatros is echt een aanrader , en lekker eten hmmmm

19-01-2009, 13:40
Ik ben ook in cairo geweest maar vond het persoonlijk niet zo,veel te druk en chaotisch. De piramides zijn wel mooi en het museum is indrukweekend maar de stad zelf vond ik niet zo. Oh ja vergeet de grote moskee in de stad niet te bezoeken

19-01-2009, 15:27

Citaat door Lamiss:
lieverd niet zo overdrijven, zelfs in India heb je dat niet eens

TS: ga je alleen naar Cairo of ga je het combineren met andere steden?




Ik d8 al..
Nee we gaan het niet combineren met andere steden.
We hebben er wel overna gedacht om een aantal dagen strand erbij te doen bij sharm el sheikh of hurgadha maar later hebben we dat toch niet gedaan aangezien we in een niet warme periode gaan en ik toch niet zwem op openbare plaatsen ivm mijn hijaab.

19-01-2009, 15:27

Citaat door 2088:
ben r ook in juli 2008 geweest en t was helemaal top!

we zaten zelf in hotel Pyramisa



Wat heb je er allemaal gedaan? Hoe lang was je er?

19-01-2009, 15:29

Citaat door waterlelie:
Ik ben ook in cairo geweest maar vond het persoonlijk niet zo,veel te druk en chaotisch. De piramides zijn wel mooi maar en het museum is indrukweekend maar de stad zelf vond ik niet zo. Oh ja vergeet de grote moskee in de stad niet te bezoeken


De Mohammed Ali moskee of heb je het over een andere?

19-01-2009, 15:29



Citaat door hanan23:
je kan liever naar hurghada gaan en dan naar cairo om de piramiden
op te zoeken , zo heb ik het gedaan met me man, want cairo is echt een vieze
stad en lelijk, hurghada is veel leuker en schooner en mooier dan andere stadjes in eypten

de hotel waar ik naar toe ben gegaan heet beach albatros is echt een aanrader , en lekker eten hmmmm


Bsahtek..

19-01-2009, 15:31
Ik ben vorige jaar mei geweest.
Mijn samenvattig:

Wat ik erg vies vond was de kraanwater daar.
Egyptische eten vond ik helemaal niks. Alleen die geur al kon ik niet aanstaan. Gelukkig was daar de mac en pizzahut . Daar heb ik die daagjes gegeten.

Aan mijn samenvatting had ik echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel.
Was zo handig. Als we die niet hadden hadden we zeker weinig gezien.

Uitzicht van onze hotel waren de piramides, die zagen we dus elke dag.
We zijn er zelf ook naar toe geweest.. Met als toegang prijs 2genie ipv 50 Dus neem altijd je Marokkaanse ID mee, en doe je voor alsof je uit Marokko komt. Anders wordt je gewoon beschouwd als toerist..

Wat ik van cairo vond: Pffff.. Chaos land. Heb nog nooit zo een drukte bij elkaar gezien. Zo druk daar niet normaal. Frisse lucht is daar niet, je ruikt alleen maar viese auto geuren.. Echt slecht voor de mens.
Als je moet oversteken, niemand laat je voor. Je moet echt rennen voor je leven :s. Dat vond ik zo asociaal daar.. En ze3ma er staan ook overal politie agenten.. Maar ze doen helemaal niks, voor de voetgangers.

Vind egypte wel een arme land. Je ziet daar zo veel arme mensen rondlopen die daar dan zakdoekjes verkopen omdat ze niet mogen bedelen.
En als je naar de andere omgeving gaat dan zie je zo een groot verschil.
Wij waren naar de omgeving van Azhar geweest, en toen naar city centre.
Wat een groot verschil.. Mensen hebben helemaal geen eten en bedelen buiten terwijl iets verder op ze3ma rijke mensen rond lopen. Wannebe Americanen. Bazz. Dat kan toch niet!

We zijn ook een dagje naar Alexandria geweest, was zeker de moeite waard.
Andere omgeving, lekkere frisse luchtgeur.. Bij de zee.. Heeeeeeeeerlijk!

Qwa winkelen viel het me wel mee. Ben naar Attaba(soek), gaza(soek),khan khalli (was echt helemaal niks,had het veel anders verwacht) en gewoon in de stad zelf naar de winkels geweest: Tahrir square,Talaat harb street,
Sherif street.

Kledingstyle is helemaal niks daar. Hoe ze daar bij lopen vind ik echt moenkar.
Ze3ma hoofddoek maar wel een strakke spijkerbroek waar je de achterwerk duidelijk ziet! Echt hele aparte style hebben ze daar.

En je ziet ook overal stelletjes. Nou ik weet wel zeker dat ze bijna allemaal niet zijn getrouwd. Ze hebben daar alle vrijheid. Terwijl het wel een islamtische land is.
Gelukkig is Marokko niet zo. Ze worden dan gelijk aangepakt door de politie!

Qwa taxi's.. Dat vond ik daar erg fijn. Er rijden daar zo veel taxi's rond, als je even stilstaat staan er al taxi's voor je.
En natuurlijk eerst de prijs vragen voordat je instapt!!


Als je vragen hebt, hoor ik het graag .

19-01-2009, 15:37
Lees meer op deze topic:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1890053&page=40

Pagina's : [1] 2 3