Bekijk volle/desktop versie : trouwen



Pagina's : [1] 2

16-03-2004, 14:49
hoelang mot een relatie duren voordat je kan trouwen

16-03-2004, 15:02


Hoe korter de relatie duurt hoe beter het is. Zodra jullie elkaar goed genoeg kennen en beide voelen dat jullie de rest van jullie levens met elkaar willen delen moet je die stap nemen. We weten allemaal dat relaties eigenlijk Haram zijn, dus als je toch een relatie neemt of hebt hou het dan zo Islamitisch mogelijk en leer elkaar op een "normale manier" kennen. Doe geen dingen waarvan je weet dat het Haram is en waar je spijt van gaat krijgen.

Als jullie er allebei klaar voor zijn maar financieel of door andere omstandigheden nog niet kunnen trouwen (onder 1 dak wonen). Ga dan toch verloven en de Zewzija tekenen, dan zijn jullie in ieder geval "halal" voor elkaar en voorkom je roddels van mensen die geen eigen leven hebben.


.:UcA:.

16-03-2004, 15:38
het gaat niet op de lengte van de relatie denk ik, maar meer om de persoon....weeg voor en nadelen met elkaar en neem de juiste beslissing

16-03-2004, 15:43
Als je moslim bent: geen relatie.
Als je geen moslim bent dan kan ik je niet helpen.

16-03-2004, 15:51



Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Als je moslim bent: geen relatie.
Als je geen moslim bent dan kan ik je niet helpen.
Ik heb even een serieuze vraag voor je........Jij antwoord meestal zo en ik wil wel weten hoe jij het allemaal voor je ziet....hoe ga jij trouwen, met een meisje dat je nog nooit hebt gezien, of familie iemand die je wel kent....gewoon nieuwsgierigheid...niet dat ik wil zeggen dat ik vind dat je wel een vriedje mag hebben, maar ik wil wel wetenhoe jij daar tegenover staat

16-03-2004, 16:01

Citaat:
Origineel gepost door xxhananexx
Ik heb even een serieuze vraag voor je........Jij antwoord meestal zo en ik wil wel weten hoe jij het allemaal voor je ziet....hoe ga jij trouwen, met een meisje dat je nog nooit hebt gezien, of familie iemand die je wel kent....gewoon nieuwsgierigheid...niet dat ik wil zeggen dat ik vind dat je wel een vriedje mag hebben, maar ik wil wel wetenhoe jij daar tegenover staat
Misschien moet je je meer in de islam verdiepen. De islam verbiedt ons relaties voor het huwelijk. Maar Marokkaanse jongeren denken dat zij het beter weten dan Allah en doen het toch. Ze keuren het zelfs af om geen relaties te hebben. Als je zegt dat je geen relatie wilt, dan beginnen ze gelijk over trouwen met een onbekende en over uithuwelijken. Precies zoals niet-islamitische Nederlanders zouden reageren. Maar ja, er is weinig verschil met veel Marokkaanse jongeren. Verkering hebben is normaal geworden bij hun.

16-03-2004, 16:15

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Misschien moet je je meer in de islam verdiepen. De islam verbiedt ons relaties voor het huwelijk. Maar Marokkaanse jongeren denken dat zij het beter weten dan Allah en doen het toch. Ze keuren het zelfs af om geen relaties te hebben. Als je zegt dat je geen relatie wilt, dan beginnen ze gelijk over trouwen met een onbekende en over uithuwelijken. Precies zoals niet-islamitische Nederlanders zouden reageren. Maar ja, er is weinig verschil met veel Marokkaanse jongeren. Verkering hebben is normaal geworden bij hun.
Goede reactie! Ik begin het eigenlijk ook al beu te worden dat ze gelijk over uithuwelijken en over trouwen met een onbekende beginnen.

16-03-2004, 16:18

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Misschien moet je je meer in de islam verdiepen. De islam verbiedt ons relaties voor het huwelijk. Maar Marokkaanse jongeren denken dat zij het beter weten dan Allah en doen het toch. Ze keuren het zelfs af om geen relaties te hebben. Als je zegt dat je geen relatie wilt, dan beginnen ze gelijk over trouwen met een onbekende en over uithuwelijken. Precies zoals niet-islamitische Nederlanders zouden reageren. Maar ja, er is weinig verschil met veel Marokkaanse jongeren. Verkering hebben is normaal geworden bij hun.
hee, ik begrijp jou positie helemaal.....en je hebt ook wel gelijk.......
maar vind je dan dat als je gaat trouwen je dan je aanstaande niet mag zien of zo??? hoe zit dat nou eigenlijk precies ben helemaal verward door al die praatjes van andere mensen, maar jij weet waar je het over hebt dus wil ik hierbij graag je mening

nou doei doei
ben benieuwd naar je mening

groetjes najlae

16-03-2004, 16:21

Citaat:
Origineel gepost door lella_ouafae
hee, ik begrijp jou positie helemaal.....en je hebt ook wel gelijk.......
maar vind je dan dat als je gaat trouwen je dan je aanstaande niet mag zien of zo??? hoe zit dat nou eigenlijk precies ben helemaal verward door al die praatjes van andere mensen, maar jij weet waar je het over hebt dus wil ik hierbij graag je mening

nou doei doei
ben benieuwd naar je mening

groetjes najlae
Je mag elkaar zien met een magrem erbij

16-03-2004, 16:23
ehm sorry,
ik heb per ongeluk op de verkeerde naam een reactie gegeven

de hierbovenstaande bericht is van MIJ afkomstig

ik ben lella_najlae

sorry voor de

doei doei
najlae<----nu wel echt!

16-03-2004, 16:24

Citaat:
Origineel gepost door lella_ouafae
hee, ik begrijp jou positie helemaal.....en je hebt ook wel gelijk.......
maar vind je dan dat als je gaat trouwen je dan je aanstaande niet mag zien of zo??? hoe zit dat nou eigenlijk precies ben helemaal verward door al die praatjes van andere mensen, maar jij weet waar je het over hebt dus wil ik hierbij graag je mening

nou doei doei
ben benieuwd naar je mening

groetjes najlae
Waarom zou je aanstaande niet mogen zien? Waarom zou je niet met je aanstaande mogen praten?
Maar is het dan nodig om een relatie voor het huwelijk aan te gaan? Leer je elkaar beter kennen door elkaar aan te raken?

16-03-2004, 16:25

Citaat:
Origineel gepost door oemDua
Je mag elkaar zien met een magrem erbij
HUH?????????????????

wat zeg je nou allemaal???????????

xx najlae

16-03-2004, 16:27



Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Waarom zou je aanstaande niet mogen zien? Waarom zou je niet met je aanstaande mogen praten?
Maar is het dan nodig om een relatie voor het huwelijk aan te gaan? Leer je elkaar beter kennen door elkaar aan te raken?
ik vraag het aan jou, wat versta je dan onder leren kennen?????

?????????????????????????????????????????????????? ????????????

xx najlae

16-03-2004, 16:28
Zo lang mogelijk. Hahahah nee hoor, gewoon tot jullie eraan toe zijn of eerder jij. Een gast is er bijna altijd klaar voor omdat he tniets is. Maar ja. Dus wanneer je er klaar voor bent en alles is geregeld (inclusief dat de famillies het goed vinden).

Laterzzzzzzzzz

16-03-2004, 18:44

Citaat:
Origineel gepost door taourirt18v
hoelang mot een relatie duren voordat je kan trouwen
trouwen heeft helemaal niks met de duur te maken. het is maar net wat jij en je partner wilt. maar voor iedereen is het anders. de ene wil zijn partner langer kennen de andere niet. maar wat je ook doet met trouwen het is altijd een gok. want je weet nooit precies hoe een persoon in elkaar zit.


Pagina's : [1] 2