Bekijk volle/desktop versie : Gevraagd



16-03-2004, 11:32
Voor de Nederlandse Moslim Omroep maak ik een jongerenprogramma. Deze wordt elke vrijdag avond live uitgezonden vanuit studio Desmet in Amsterdam, van 20.00 tot 21.00 uur.
De Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft vorige week een notitie uitgebracht waarin ze de toon van het debat rondom moslims en integratie, vindt bijdragen aan de toename van jongeren die vatbaarder worden voor de 'Jihad'. LPF en VVD zijn verontwaardigd en vinden het de wereld op zijn kop. Wij gaan praten met Tweede Kamerlid Joost Eerdmans van de LPF.
Ik ben voor de uitzending van komende vrijdag op zoek naar jonge moslims die vinden dat de AIVD een punt heeft. Ik ben bereikbaar op het nummer 035- 62 99 881. Of per e-mail: a.elbacha@nmo.nl
Alvast bedankt!
Abdelghafour El Bacha

16-03-2004, 11:34


waarom alleen moslims

16-03-2004, 11:59
Ik ben benieuwd of je deelnemers krijgt voor dat programma. Is het een radio uitzending, want dat kon ik niet uit het berichtje halen.

16-03-2004, 12:07
Waarom alleen moslims? We hebben al twee stevige niet-moslims, Joost Eerdmans en Ebru Umar. En het gaat natuurlijk over moslimjongeren.
En het is inderdaad een radiouitzending.
En wie komen wil is van harte welkom. Mail even je gegevens of bel.

16-03-2004, 12:10



Citaat:
Origineel gepost door maximum
Waarom alleen moslims? We hebben al twee stevige niet-moslims, Joost Eerdmans en Ebru Umar. En het gaat natuurlijk over moslimjongeren.
En het is inderdaad een radiouitzending.
En wie komen wil is van harte welkom. Mail even je gegevens of bel.
Maximum, ik ken je verder niet hoor maar zou je in de toekomst mijn persoon NOOIT meer met Eerdmans willen vergelijken.

16-03-2004, 12:10
Heb je niks serieus te melden, meldt dan ook niks.

16-03-2004, 12:11

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Maximum, ik ken je verder niet hoor maar zou je in de toekomst mijn persoon [B]NOOIT meer met Eerdmans willen vergelijken. [/B]
oeps, dat deed pijn...

16-03-2004, 12:18
Rnaj, het gaat om de stelling dat islm jongeren door de publieke opinie gevoeliger raken voor 'ronseling'.

Logischerwijs, kies je 2 tegenstanders die het allemaal kul vinden, en bevestigers ( jongeren zelf die die publieke opinie aan den lijve ondervinden).

Dus je vraag waarom alleen moslims slaat kant noch wal.

Het gaat toch over Moslims? Dus dan wil je weten hoe jongeren dat ervaren. En het gaat over opinie makers die over die Moslims iets hebben gezegd.

Ik snap je misplaatste verontwaardiging niet.

16-03-2004, 12:23

Citaat:
Origineel gepost door MüeZli
Rnaj, het gaat om de stelling dat islm jongeren door de publieke opinie gevoeliger raken voor 'ronseling'.

Logischerwijs, kies je 2 tegenstanders die het allemaal kul vinden, en bevestigers ( jongeren zelf die die publieke opinie aan den lijve ondervinden).

Dus je vraag waarom alleen moslims slaat kant noch wal.

Het gaat toch over Moslims? Dus dan wil je weten hoe jongeren dat ervaren. En het gaat over opinie makers die over die Moslims iets hebben gezegd.

Ik snap je misplaatste verontwaardiging niet.
Ik ben alleen verontwaardigd omdat ik min of meer gelijk gesteld werd met Eerdmans meer niet.

Wat betreft de vraag over alleen moslims....

Door alleen types als Eerdmans uit te nodigen als vertegenwoordiger van de kaaskoppen maatschappij zou wel eens de indruk kunnen worden gewekt dat ieder blanke niet islamitische kaaskop de zelfde belachelijke mening er op na houdt als Eerdmans...

En dat lijkt mij niet gezond voor de onderlinge verhoudingen

16-03-2004, 12:39

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Ik ben alleen verontwaardigd omdat ik min of meer gelijk gesteld werd met Eerdmans meer niet.

Wat betreft de vraag over alleen moslims....

Door alleen types als Eerdmans uit te nodigen als vertegenwoordiger van de kaaskoppen maatschappij zou wel eens de indruk kunnen worden gewekt dat ieder blanke niet islamitische kaaskop de zelfde belachelijke mening er op na houdt als Eerdmans...

En dat lijkt mij niet gezond voor de onderlinge verhoudingen
Neeh neeh , niet als vertegenwoordiger van de kaaskoppen maatschappij.

Als vertegenwoordiger van de personen die de AIVD waarschijnlijk bedoelde, en die tegen haar bevindingen zijn gaan steigeren. Als je in discussie wil, dan heb je meestal mensen nodig die de uiterste meningen aanhangen.

Neem je van mensen van daartussen, dan heb je al gauw consensus.

Hoe krijg je het idee dat het autochtonen versus niet-autochtonen gaat?

Ik lees juist iets anders. Voor en tegenstanders van de bevindingen in het AIVD rapport.

16-03-2004, 13:13
Misschien heb je mijn insteek niet begrepen Rnaj. Het gaat mij niet om een discussie tussen allochtonen en autochtonen. En het is helemaal niet mijn bedoeling om jou gelijk te stellen aan Eerdmans. Ik ken jou en je standpunten niet.
Müezli snapt het beter.

16-03-2004, 13:50

Citaat:
Origineel gepost door MüeZli
Neeh neeh , niet als vertegenwoordiger van de kaaskoppen maatschappij.

Als vertegenwoordiger van de personen die de AIVD waarschijnlijk bedoelde, en die tegen haar bevindingen zijn gaan steigeren. Als je in discussie wil, dan heb je meestal mensen nodig die de uiterste meningen aanhangen.

Neem je van mensen van daartussen, dan heb je al gauw consensus.

Hoe krijg je het idee dat het autochtonen versus niet-autochtonen gaat?

Ik lees juist iets anders. Voor en tegenstanders van de bevindingen in het AIVD rapport.
Nee dat begrijp ik ook wel, maar de gasten die voorstander zijn van het rapport (die het met de aivd eens zijn) worden alleen uit de moslim hoek uitgenodigd.

Dat geeft mij een eenzijdige indruk ... ...

Maar dat hoeft niet erg te zijn, zolang die Eerdmans maar niet te veel zendtijd krijgt.

16-03-2004, 13:53



Citaat:
Origineel gepost door maximum
Misschien heb je mijn insteek niet begrepen Rnaj. Het gaat mij niet om een discussie tussen allochtonen en autochtonen. En het is helemaal niet mijn bedoeling om jou gelijk te stellen aan Eerdmans. Ik ken jou en je standpunten niet.
Müezli snapt het beter.
Mijn eerste bijdrage in dit topic was ook meer als een vraag bedoelt dan als kritiek.

Zou het persoonlijk wel grappig vinden als Eerdmans door de moslim omroep wordt uitgenodigd en daar dan ook in discussie moet met mensen die geen moslim zijn...

16-03-2004, 14:25
Wij willen Eerdmans in discussie laten gaan met moslims.