Bekijk volle/desktop versie : I'm sorry!



17-01-2009, 16:33
Najoua,Mina.
Hun twee zijn vijanden vanelkaar. Najoua is een meisje met een hart van goud, ook een rustig meisje.
Mina is het tegenovergestelde van Najoua.

Ik kom thuis aan. ''maama, I'm home!'' roep ik. Niemand antwoord, blijkbaar is er niemand thuis.
''Najoua,najoua,'' ik hoor iemand de trap afkomen rennen. Het is mijn kleine zusje doenya, ze heeft zoveel tranen laten vallen dat zag je. Ze begon weer te huilen. ''maama, najoua, mamaa'' zei ze. Ze ging in een hoekje zitten, en huilt telkens meer en meer. ''doenya, lieferd wat is er??'' ik keek haar bang aan. ''ze he..bb..en ma...am..a me..e ge..nom.e..en'' stotterd ze met veel tranen. Ik kijk haar aan. ''wie?'', ''d..on..kere..mense..n'' ik wil net wat zeggen als me zusje begint te praten,maar opeens zegt ze niks meer. ''doenyaa,doenyaa'' ik kniel huilend op de grond. En zie me kleine zusje zonder lucht op de grond adem te happen. ''HELP!!!'' schreeuw ik. Ik heb geen telefoon niks, en onze hele huis was een puinhoop behalfe de gang dan..
Ik houd haar rustig in me armen vast. Ik ren naar de andere kant van de gang toe. Gooi me tas van onder naar boven. En zie me telefoon daar liggen. ''hallo, kom snel naar xxxxxxxxxxx'' gil ik. ''nuuu, please me zusje is er ernstig aantoe'' , ''bedankt snel'' ik hing op. En ren terug naar me zusje toe. ''doenya rustig. er komt hulp aan'' de ambulance en politie komen daaraan. Ze bellen aan. Ik doe de deur open. De ambulance helpt me zusje. ''wat is hier gebeurt'' terwijl de politie net de woonkamer uitloopt. ''Er is hier ingebroken. En ze hebben me moeder meegenomen'' , ''volgens mijn zusje ik was pas thuis en toen gebeurde dit met me zusje'' zeg ik huilend. ''we moeten dit uitzoeken'' hoor ik de politie agent zeggen tegen zijn collega. ''Ik wil me moeder terug gezond en wel'' zeg ik huilend. Ik hield me zusjes hand stevig vast. ''ik ga mee'' , ''ga maar wij letten hier wel op'' zegt een politieagent. ''bedankt'' en ik loop de deur uit, met me zusjes hand in de mijne stevig. Ze moet vechten voor haarzelf en voor mij.

17-01-2009, 16:46


Vet man! Ga verder!

17-01-2009, 16:54
Okee.
Ik plaats zo een vervolgjee. Ben er mee bezig.
welkom trouwens.!

17-01-2009, 17:02
dank je wel!
Ik zal geduldig wachten!

17-01-2009, 17:09


2

Huilend schop en sla ik overal om me heen.. ''doenyaa, kom terug'' de zusters en dokters komen eraan rennen. En proberen me kalm te krijgen. ''laat me los'' , ''me zusje is weg vooraltijd'' , ''ze was nog zo jong'' hevig ik huil door. Ik bleef maar huilen en overal om me heen slaan. Me moeder is weg! waar? weet ik niet! me zusje is net een minuut overleden volgens de dokter.
Waar is hoop dat ze het haalt.. Ik wil me zusje zien voor het laatst het moet. De tranen waren al opgedroogd, maar zodra ik binnen zou gaan... Ik kreeg de schrik van me leven. Me zusje is bijgekomen, maar iemand kneep haar keel dicht. Ik ren op de onbekende vrouw af. En duw haar van me zusje dat lukte. Ik ben zo boos, en met al me woeden sla ik de vrouw keihard. Ik ging maar door, en door tot ik bloed zag, maar dat boeit me niet. Ik sla maar door, ze begint help, help te roepen. De dokters rennen de kamer in. En halen mij van haar weg. ''vieze vuile slet'' Ik scheld erop los. ''raak mijn zusje niet aan, vieze lelijkerd'' Uiteindelijk laten ze me los. En omhels me zusje zo stevig dat ik haar niet los durf te laten. ''Lieve doenya, gaat het wel?'' , ''wat deed die vrouw bij je?'' ik ging met me hand door haar haren. Ze huilt stilletjes. ''Ze zei dat ik d..ood mo..es.t zij..n'' Ik keek kwaad de onbekende vrouw aan die ondertussen werd geholpen door zusters. ''alles kom goed met je lieferd'', '' je hebt naar me geluisterd'' en ja hoor een glimlach die ze opzetten. het maakt mij heel erg blij. ''Ik hou van jee!!!'' schreeuw ik. En geef haar ontelbare kusjes, ze is mij allesje,mijn trots!
Na een week mocht me zusje uit het ziekenhuis weg.

Haha, dankjewel lieve meid!

17-01-2009, 17:31
Apart, ze was eerst dood, en toen niet meer

Maar up!

17-01-2009, 17:50
3

Thuis komen ik en me zusje aan.
''wa.ar is mama'' ik hoor dat ze in huilen wou uitbarsten. ''lieverd, ze vinden mama wel terug insha'allah!'' me zusje bleef me maar aankijken, met die lieve gezichtje. Ik kon haar wel opeten zo lief.
Ze ging me omhelsen. ''gelukkig heb ik jou nog'' ,'' inderdaad! wil je wat eten schatje?'' ik sta in de keuken te opruimen. Boven en derest was al opgeruimd door mij. Ik sta nu in de keuken. ''Doenyaa'' ze komt rennend met haar barbiepop in de hand. ''ja frietjes en nog meer frietjes'' lacht ze schattig. ''is goed, lieverd'' , ''ga maar verder waar je mee bezig was'' ze knikt en drukt een kusje op me wang. Als ze de keuken uitgelopen is begin ik de frietjes te bakken, met wat frikandels. En maak een lekker salade waar Doenya altijd gek op is.
''DOENYA! ETEN!!'' ik roep haar. ze komt naar beneden lopen. ''hmm lekker'' ze begint gelijk met de lepel de salade op te eten. ''wat zeggen we altijd als we gaan eten?'' , '' ohja, sorry! bismilah'' En daarna gaat ze weer eten tot ze genoeg heeft, en als ik klaar ben met eten ruim ik de tafel af. Ploffend neem ik plaats op de bank naast me zusje die tv zit te kijken. ''morgen school he?'' zeg ik haar. Ze kijkt me aan. ''ja'' bratz begint, altijd als dat begint gaat ze dansen dus nu ook, maar ze deed het niet. ''Doenya?'' ze wist dat ik haar doorhad. ''er gebeurt niks meer echt. Ik beloof het je''
Ze lacht. En kijkt verder naar bratz. Mijn zusje Doenya is 5 jaar oud. En gaat binnenkort over naar groep 2 van de basisschool de dreef.
Het is al 18.30 tijd om te slapen voor kleine Doenya. Ik trek haar pyama aan. En lees een stukje uit het boek voor haar. Morgen begint school voor ons beide. Rustig geef ik haar een kus op haar voorhoofd. ze slaapt als een roosje.

17-01-2009, 19:36
4

Ik loop weer naar beneden. En ga voor de tv zitten. Ik zie dat Gtst net begint.
Aandachtig keek ik naar Gtst. Tot er op de deur werd geklopt eerst zacht dan hard. ''politie hier'' zuchtend loop ik naar de deur. Het is de politie maar. Ik trek de deur open, En wat ik zag is niet te geloven. Ik sprong gelijk in me moeders armen. ''mamaaaaa'' hoor ik achter me iemand gillen, het is Doenya. ''habibaaa dyalie'' me moeder neemt doenya en mij in haar armen. '' ik ben terug! ik heb jullie gemist'' zegt me moeder lachend met tranen in haar ogen van geluk. ''wij jou het meest mama'' zeg ik haar. En omhels haar steviger netzoals Doenya deed.
De politie vertrok met een paar tranen in zijn ogen. ''politie, bedankt bedankt heel erg'' ook hem omhels ik stevig. ''het is mijn werk he!'' glimlacht die. ''als nog heel erg veel bedankt'' me zusje gaat uit de armen van mama. En omhelst de politieagent ook. ''jij bent lief, jij hebt mijn mama terug gebracht'' en ze omhelst hem ook stevig.
De politie is er al vandoor gegaan. Met zijn drieèn liepen we de woonkamer in. ''alles goed mijn dochters?'',''Heel goed nu jij er bent'' zeg ik glimlachend. ''ook goed hoor'' zegt Doenya. Gelukkig ze was het gebeuren vergeten. Ik wil me moeder niet laten schrikken we zijn nu toch vooraltijd bijelkaar tenminste dat dacht ik..

17-01-2009, 19:47

Citaat door hopelosee:
nieuwe fan


Welkom meid!

17-01-2009, 21:31
Inmiddels is het 22.00 's nachts. Ik lig al in mijn bed, en Doenya en me moeder ook! Ik zit de hele tijd de piekeren over iets. Waarom is mijn moeder ontvoerd? waarom wouden ze mijn zusje dood? ik denk even na. En opeens ga ik terug aan de tijd denken. Toen ik ruzie had met mina mijn vijand.

''vieze slet dat je bent'' schreeuw ik tegen haar. Ik doe me hijaab goed om me hoofd. Ze trok me hoofddoek er gewoon af. ''wat zeg je?!'' , ''wacht maar, je gaat je pijn voelen. En dat heb je zeker als een familie lid weg is'' zei ze schreeuwend. En ging met haar hakken weg lopen...

''MINAAAAAAA'' schreeuw ik. Ik sta opgewekt op. Nee, hoe kon ze dit doen? ze had een rijke familie ze kon zelfs mensen afsturen op je als je haar pijn hebt gedaan of haar hebt uitgescheld voor 'slet'
Dit kan niet waarzijn? hoe durft ze! Hier word ik echt boos om, heel erg zelfs.
De tranen vallen naar beneden. Is zij zo erg? nooit verwacht dat zij zo erg is. Met èèn blik gericht naar de plafond sluit ik toch maar me ogen. En val uiteindelijk in een diepe slaap.

Volgende ochtend word ik wakker gemaakt door me zusje Doenya. ''sbar el egrie habiba'' ik druk een kusje op haar wang. '' lekker geslapen zuster?'' zegt doenya me. ''heerlijk, enjij?'' Ik loog tegen haar. ''ook goeed, denk de hele tijd aan mamatje'' ze lacht en gaat huppelend naar haar moeder toe. Ik neem een warme douche en vervolgens
Kleed ik me netjes aan. Een zwarte skinny met een paars jurkje tot me knieen deed lichtjes make up. En spel me hijaab goed. Een paars kapje met zwarte hijaab. Trek me donkerpaarse laarzen aan. ''mama, ik moet gaan. moet ik Doenya brengen?'' zeg ik haar. ''nee hoeft niet habiba'' Ik druk haar een kus op haar voorhoofd. ''tot straks!'' Ik doe de deur achter me dicht.

18-01-2009, 13:37
En ga lopend naar school. Het is bij mij om de hoek dus het heeft echt geen zin om met de bus/fiets tegaan.
Ik zie het al voor me dat ik met de bus ga? hoe dom. hahaha.
Eindelijk sta ik voor me kluisje. En pak boeken voor de eerste twee uur ik heb eerst engels daarna heb ik biologie. Echt helemaal geen zin in, maarja het moet he?!
Toen ik de klas in kwam begint mina naar mij te grijnzen. En verteld. ''dit is nog maar het begin, bitch!'' scheld ze me uit. Ik was het zat zo zat dat ze zo tegen mij deed. Ik spring op haar. En begin ophaar in te slaan. ''vieze slet dat je bent'' ik bleef haar maar uitschelden en slaan. ''STOP NU! NAJOUA NAAR DE DIRECTEUR NU!'' ze duwen mij van haar af. ''wacht maar jij!'' zei mina schreeuwend. Ze is miskiena helemaal verminkt. Ik steek mijn middelvinger naar haar toe. En zei '' stop hem in je reet, bitch!!'' ,''Najoua nu!!'' schreeuwt de docent van engels tegen me.
Stampvoetend loop ik weg, nee niet naar de directeur, maar gewoon naar huis! Anders moet ik heel de plein schoonvegen in een oranje vest! en nee ik heb daar geen zin ten eerste is het voorschut! En ten tweede ga me tijd er niet voorverspillen.
Ik ga nog snel me boeken en tas in me kluisje doen. En vertrek dan opweg naar huis toe.
''Mamaa, ben thuis!'' , ''heey lieverd!'' , '' Zo vroeg?!'' vervolgt ze. ''Ja, alle lessen vallen uit'' glimlach ik. ''Ewa mlih'' zegt ze me. Alles was al gedaan, dus ik loop naar boven toe.
Jullie vragen je vast af? waar mijn vader is? nou die is voor twee maanden naar marokko gegaan. En komt over drie weekjes terug naar nederland.
Zuchtend maak ik mijn huiswerk voor engels en biologie af. En gelijk daarna ook voor andere vakken. Ik wil dit jaar er door heen gaan. Zodat ik niet meer in de klas van die slet hoeft te zitten.

18-01-2009, 15:59
Na mijn huiswerk af te hebben gemaakt. Is het al 11.45 uur. Me zusje zou binnen een kwartier een uurtje vrij hebben om dan thuis te gaan lunchen. Ik besloot haar dan op te halen van school. ''mama, ik ga Doenya wel ophalen!'' zeg ik haar. ''is goed mijn dochter'' antwoord ze.
Ik loop via de achter tuin. En haal mijn fiets uit de schuur vandaan. Al fietsend deed ik muziek aan. Zachtjes zodat alleen ik het hoor.
''NAJOUAA'' gillend komt doenya op me afstormen. En drukt een kusje op me wang. En ik zet haar achterop in een zitje. Ik had de fiets van me moeder meegenomen omdat Doenya nog zo klein is.''Alles goed schatje?'' , ''Was school wel leuk?'' ze lacht. ''ja goed hoor, we gingen tekenen was leuk echt'' zei ze al lachend en bekeek haar tekening met trots. Thuis heeft me moeder eten klaar gelegt het is overheerlijk. Croissantjes, lemsemen heerlijk gewoon. Doenya had veel plakjes kaas tussen haar stuk lemsemen gedaan. ''lekker mama'' glimlacht ze. En eet verder tot ze vol zit.
Met z'n drieèn keken we tv. En natuurlijk begint Doenya te dansen.. kan je het al raden? Bratz is op tv. Tot me moeder de tv uitzet. ''Lieve dochters van me, ik heb groot nieuws voor jullie. Papa komt over èèn week thuis inplaats van drie weken'' zei me moeder. ''echt!!'' ik lachte. Wat heb ik me vader gemist zeg, na al deze ellende!
''JAAAAA, PAPA KOMT THUIS'' schreeuwt Doenya en begint bewegend te dansen met haar heupen. Ik pak beide de handen van me zusje. En begin in het rond de dansen met haar. ''PAPA KOMT THUIS'' beginnen we te zingen. Wat is dit leven toch zo mooi,en niet te geloven is dat iemand het je niet gunt en stuk probeert te maken. ''Oeh het is al bijna tijd'' roept me moeder die ons lachend uit elkaar haalt. ''Doenya doe snel je jas en schoenen aan'' zeg ik haar terwijl ik snel me jas en schoenen al aan heb gedaan.
En weer fietsend breng ik haar terug naar school. Ik druk een kus op haar wang. En vertrek weer naar huis toe..

18-01-2009, 19:37


Onderweg naar huis werd ik tegengehouden door iemand. Die ik niet ken dus een onbekende voor mij!
''wat doe je!'' schreeuw ik. ''wat heb jij mijn zusje aangedaan!!'' Het is dus de broer van mina ze lijken niet eens opelkaar alleen de lippen hadden ze hetzelfde voorderest helemaal niks. Het is een middelmatige jongen dat tussen knap en lelijk in zit. ''netzoals zij mij heeft aangedaan'' Van schrik stap ik van me fiets af. Hij schopt mijn fiets omver. ''wat doe je'' woedend keek ik hem aan. Hij komt dichterbij me staan. En geeft me een keiharde klap tegen mijn wang aan die begint te gloeien door die klap. ''je weet niet met wie je te maken hebt, bitch'' zegt hij. En loopt weg. Ben ik dan zo erg? Ik heb mina alleen een paar raken klappen gegeven meer niet. Kijk wat ze mij heeft aangedaan ze heeft mijn zusje bijna vermoord en mijn moeder ontvoerd.
Ik neem een diepe zucht. En pak mijn fiets op, die stuk is. Ik laat de fiets weer vallen. En begin hard op te huilen. Huilend kniel ik op de grond. Waarom is zij zo erg, waarom??? yarabie help mij, help mij En ik keek naar beneden, en weer springen de tranen in me ogen. Ik sta op, en veeg de tranen met de onderkant van me hand weg. Ik liep met me fiets aan me hand naar huis toe.
Na een halfuur kom ik thuis aan. En lieg tegen me moeder dat ik van de fiets ben gevallen, maar dat het wel weer goed gaat met me. Opgelucht neem ik plaats op me bed.
Ik neem een kijkje op de klok en zie dat het al 14.00 uur is. Opeens word ik gebeld. Het is marwa mijn vroegere beste vriendin. ''LIEVEEEERD'' gilt ze. ''MARWAA! HABIBA DYALIE'' gil ik terug. ''alles goed?'' ,''Mwah gaat wel jij?'' marwa wist dat er iets aan de hand was. ''habiba wat is er met je?'' zei wat droevig. ''slecht marwa gewoon slecht'' zeg ik haar. ''kan je afspreken?'' , ''jawel! deze aankomende zaterdag kan ik wel'' Marwa woont in hetzelfde stadje maar dan aan de andere kant helemaal. ''is goed zina!'' zegt ze. ''ik moet gaan marwa spreek je lieverd'' , ''Doeeii habibaaa!'' en zo hing ik op. Wat mis ik marwa toch zo erg..[/FONT][/SIZE]

[SIZE="1"][B][FONT="Palatino Linotype"]Leest iemand het wel?[/B]

18-01-2009, 21:31
Haha, oke!
Ik beloof jullie morgen een vervolg.

Liefs,
Hotnesss_

19-01-2009, 19:20
De week ging rustig voorbij. En voor ik het wist is de zaterdag aangebroken de dag dat ik Marwa weer ga zien na al die lange tijd. Het is 12.36 uur. Nog een een halfuurtje. En dan zou ik haar zien bij een parkje bij mij in de buurt. Ik kleed me snel en netjes aan deed lichtjes make up, schoenen en jas aan doen. ''mama, ik ga naar een vriendin toe'' me moeder komt de gang op. ''oke dochter maak je het niet laat?'' ik keek haar aan. ''tuurlijk niet mama voor je het weet ben ik thuis'' en druk een kus op haar wang.
Lopend met muziek in me oren ga ik naar het parkje toe. Ik zie alleen een meisje met Hijaab zitten. Marwa droeg geen hijaab tenminste dat dacht ik. ''zo verwaaaand'' hoor ik iemand achter me roepen. ''MARWAA!!! BEN JIJ HET'' ik vlieg haar om de hals '' wallah, ik herkende je niet. Tbark'allah het staat je als gegoten'' ,'' dankje lieverd'' We gingen praten over alles en nog wat. ''Ik heb je echt gemist'' zei ik haar. '' Ik jou het meest!'', '' ik heb een verassing voor je'' ik kijk haar met pret oogjes aan. ''Me ouders willen terug verhuizen naast jou huis die nog steeds leeg staat. We hebben het gekregen volgende maand is ons huis klaar. En kom ik er wonen'', '' AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA'' ik spring op. ''echt?'' Marwa knikt lachend naar me. ''Yes, yes, yes!!!'' , '' dat word super!'' , '' zeker super'' zegt marwa lachend.
''Maarja..''
De stilte brak aan. Niemand praat ik wist dat Marwa ernaar zou vragen. Moest ik het haar vertellen? is ze nog wel de echte oude Marwa? nou ja zeg! wat ben ik voor een vriendin die dat zegt tuurlijk is ze te vertrouwen, maar toch twijfel ik heel erg! Ik kijk op me telefoon. En zie dat het al 16.30 uur is. ''Lieverd, ik moet gaan!'' ik neem afscheid van haar. ''tot gauw zina!'' riep ze nog. En al lopend met muziek in me oren ga ik terug naar huis.
Ik kom thuis aan. ''mama, ben thuis'' ik loop de woonkamer binnen. En zie dat er bezoek is. Het is mijn tante yasmina van Belgie antwerpen. Ik groet haar en me kleine nichtjes ook. ''Alles goed tante?'' , ''Hmdl, en met jou lieverd?'' , ''goed, goed'' En ik loop weg naar de keuken. En zie tref daar een jongeman binnen. Hij merkt me op. En komt met een glimlach naar me toe. ''Salaam nichtje'' ik kijk met grote ogen naar hem, sinds wanneer is hij mijn neef? ''huh, ken ik jou?'' zei ik. ondertussen schenk ik mezelf een glas dubbelfris. '' Ik ben je neef'' wat zegt hij? ik zijn nichtje. En hij mijn neef, dat kan niet heb hem nooit gezien..