Bekijk volle/desktop versie : Mag ik iemand een pak slaag geven als hij de profeet saws beledigt



15-03-2004, 23:49
A Salaaamoe aleikoem warahmatoe ALLAH.

Hoe zit het met de mustahzie-oen.


Mag ik diegene die ALLAH uitscheld in mijn aanwezigheid een pak rammel geven?

En die de profeet beledigt en uitscheld?

En diegene die de islam bespot?

En diegene die moslims persoonlijk beledigt en uitscheld?

Ik zou graag willen weten wat de shari3a hierover zegt.

En ik hoef geen artikelen uit de grondwet, want dan weet ik het antwoord al..

barakka allahoe fiekoem.

16-03-2004, 00:41



Citaat:
Origineel gepost door AbdelWahab020
A Salaaamoe aleikoem warahmatoe ALLAH.

Hoe zit het met de mustahzie-oen.


Mag ik diegene die ALLAH uitscheld in mijn aanwezigheid een pak rammel geven?

En die de profeet beledigt en uitscheld?

En diegene die de islam bespot?

En diegene die moslims persoonlijk beledigt en uitscheld?

Ik zou graag willen weten wat de shari3a hierover zegt.

En ik hoef geen artikelen uit de grondwet, want dan weet ik het antwoord al..

barakka allahoe fiekoem.
pak slaag ou SAFI ?!

16-03-2004, 11:10
hm..........

16-03-2004, 11:39
Asalaam wa alaikoum wrb

Broeders en zusters...volgens mij mag je volgens de islam geen geweld gebruiken..dus ook niet in deze situatie..wij zijn het visite kaartje van de islam..en moeten juist het voorbeeld zijn voor anderen..en ons inhouden tegenover de onwetende mensen..

wa salaam...
p.s. ik begrijp natuurlijk hoe kwaad het je kan maken..maar geweld is niet geregdvaardigd volgens de islam...

julie zuster in de islam...

16-03-2004, 12:25


Vraag je af of de profeet dat had gewild.

Je kunt hem/haar beter of een verbale pakslaag geven waarin je die persoon duidelijk maakt dat hij/zij jou kwetst, en lastert of je voelt acute medelijden met zo een simpele ziel. Bovendien mensen die onrecht spreken zullen rechtvaardig behandelt worden naar gelang hun woorden en daden, dus wees daar niet bevreesd over. Denk maar aan hoe abu lahab t verging. En aan de andere kant veel mensen die de profeet hebben gelasterd zijn diezelfde mensen die moslim geworden zijn.

Waarom persé geweld?

16-03-2004, 12:34

Citaat:
Origineel gepost door MüeZli
Vraag je af of de profeet dat had gewild.

Je kunt hem/haar beter of een verbale pakslaag geven waarin je die persoon duidelijk maakt dat hij/zij jou kwetst, en lastert of je voelt acute medelijden met zo een simpele ziel. Bovendien mensen die onrecht spreken zullen rechtvaardig behandelt worden naar gelang hun woorden en daden, dus wees daar niet bevreesd over. Denk maar aan hoe abu lahab t verging. En aan de andere kant veel mensen die de profeet hebben gelasterd zijn diezelfde mensen die moslim geworden zijn.

Waarom persé geweld?
Juistemm

16-03-2004, 13:00

Citaat:
Origineel gepost door MüeZli
Vraag je af of de profeet dat had gewild.

Je kunt hem/haar beter of een verbale pakslaag geven waarin je die persoon duidelijk maakt dat hij/zij jou kwetst, en lastert of je voelt acute medelijden met zo een simpele ziel. Bovendien mensen die onrecht spreken zullen rechtvaardig behandelt worden naar gelang hun woorden en daden, dus wees daar niet bevreesd over. Denk maar aan hoe abu lahab t verging. En aan de andere kant veel mensen die de profeet hebben gelasterd zijn diezelfde mensen die moslim geworden zijn.

Waarom persé geweld?
salaam,

agie dat heb je goed beschreven..machaAllah...dit is inderdaad de beste manier om iemand op zijn plek te zetten als ze je zo beledigen..je nodigt mensen dan ook tot de islam uit..omdat je met goede argumenten iemand ongelijk geeft...

wa salaam,

16-03-2004, 13:44
wa aleikoem asalaam,

Zowiezo ben ik er tegen om je gekwetst op te stellen, de islam is een sterke en onkwetsbare religie.

Ook ALLAH is onkwetsbaar.

Er zijn broeders die zich niet gekwets voelen maar wel diegene willen pakken, zodat hij zulke dingen niet meer zegt.

In Marokko of een ander 'islamitisch' land zou je zo een persoon naar de politie ofzo kunnen brengen met een aantal getuigen erbij en zeggen die heeft dat en dat gezegd. Hij wordt dan zeker bestraft.

In Nederland is dat zinloos, dus vandaar dat ik me dat afvroeg

16-03-2004, 17:30

Citaat:
Origineel gepost door AbdelWahab020
wa aleikoem asalaam,

Zowiezo ben ik er tegen om je gekwetst op te stellen, de islam is een sterke en onkwetsbare religie.

Ook ALLAH is onkwetsbaar.

Er zijn broeders die zich niet gekwets voelen maar wel diegene willen pakken, zodat hij zulke dingen niet meer zegt.

In Marokko of een ander 'islamitisch' land zou je zo een persoon naar de politie ofzo kunnen brengen met een aantal getuigen erbij en zeggen die heeft dat en dat gezegd. Hij wordt dan zeker bestraft.

In Nederland is dat zinloos, dus vandaar dat ik me dat afvroeg
N3am het brengt alleen meer fitna met zich mee. Beter bestudeer het leven de Profeet vrede zij met hem en de siraa. Wat ze dan ook zeggen je ziet ze met een rood hoofdje vluchten

16-03-2004, 19:45
Mierda-Buck-The_Borg-HassanGoed-etc

Jij was ook de persoon, die in zijn profiel een link had naar White Power. Als ik paranoïde was, dan had ik even gedacht dat je Michiel Smith was..

Ben je nog steeds niet moe van het aanmaken van zoveel nicknames ?

Jou uitspraken doen mij denken aan lafaards, zich verbergen achter nicks, zich anders voordoen dan dat ze zijn..en van die domme uitspraken die meteen aangeven dat we te maken hebben op zn minst met iemand die de Islam niet kent.

Maarre vertel hoe geweldadig Mohammed vzmh is geweest dan?

16-03-2004, 19:53

Citaat:
Origineel gepost door Mierda
Iedere moslim moet zijn religie verdedigen. Dus ja het mag een tik geven. Mohammed was toch zelf ook gewelddadig gedurende zijn leven?
Denk maar aan de vele veldslagen die hij heeft gevoerd.
Als onze profeet sallahoe 3aleehi wassalam ons dat had geleerd, dan zouden we zeker mensen zoals jij helemaal in mekaar timmeren omdat je onzin kraamt...
En wat doe je hier op deze forum, waarom probeer je http://www.klu.klux.klan niet, misschien dat je daar wel vriendjes zal maken..

17-03-2004, 17:33
is het niet zo, dat als je iemand beledigt, dat je eigenlijk gewoon jezelf beledigt? waarom zou die persoon dan nog klappen krijgen? degene heeft zichzelf al klappen gegeven.


doeggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg gggg

17-03-2004, 22:42



Citaat:
Origineel gepost door SamirTTarou
is het niet zo, dat als je iemand beledigt, dat je eigenlijk gewoon jezelf beledigt? waarom zou die persoon dan nog klappen krijgen? degene heeft zichzelf al klappen gegeven.


doeggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg gggg
hier ben ik het volledig mee eens!!!!!

Er is al genoeg geweld in de wereld, waarom nog mer geweld zoeken??

18-03-2004, 01:46
Salamu'aleikum,

Je kan beter een goed voorbeeld zijn als moslim voor de wereldbewoners.
Dat is wat ik je aanraadt. We leven in een andere tijd en in de tijd van de Profeet Mohammad salla Allah 'alihi wasalam, waren de beledigingen vele malen erger als wij meemaken. En komt ook nog eens bij, dat wij niet zomaar iemand kunnen veroordelen wel alleen met sharia'a en volgens de regels van de Islam.

Wat ik jullie aanraadt mijn broeders en zusters, heb geduld wanneer je zelf of onze Dien wordt beledigd, maar zeg er zeker iets van maar zodanig dat het waarheid is en niet als een handeling uit boosheid.
En wanneer de koffaar spotten met de Islaam, Weet dat Allah Ziet dat je hart benauwd raakt.
Behandel hen met vriendelijkheid, geduld, laat hen nog even genieten van dit wereldse leven, er zal een Dag komen dat zij er spijt van zullen krijgen.

Dit is niet eens om iets over je druk te maken, je moet je druk maken om je daden en je geloof, anders heb je kans om zonden te plegen door je zelf hoger te voelen dan de andere mensen die niet-moslim zijn.

Allah Weet het het Beste.

wasalmu'aleikum warahmatulahi wabarakatuhu, oeghtkoum fie Dien