Bekijk volle/desktop versie : hoe denk jij over de oorlog in gaza



16-01-2009, 22:23
Wat ik heel erg merk nadat ik heel wat topic's heb gelezen, is dat er een aantal mensen voornamelijk autochtonen ontzettend positief zijn in wat er in gaza gebeurt. Hierbij zou ik graag de discussie willen aangaan waarom ze hier zo over denken. Iedereen is welkom om mee te discuseren MAAR VOOR BEIDE PARTIJEN, HOUDT HET NETJES.

Ik persoonlijk vind het schandalig en onmenselijk wat daar gebeurt. Heel veel van de autochtonen willen goedpraten wat israel doet doordat israel posters ofwat ook verspreid waar er aanvallen zijn. Is er in een van deze gedachten van mensen welleens opgekomen dat zij gevangen zitten in eigen land. Ze kunnen nergens heen want ze zitten gevangen tussen muren. Het is schandalig wat zij daar doen. Dat is Genoside, ontzettend veel bloed dat op hun handen kleeft. Dan vraag ik mij af hoe sommige mensen met zichzelf te kunnen leven door deze zaak nog steeds te verdedigen. Als iemand mij hier een normaal antwoord op zou willen geven graag.

16-01-2009, 22:33


Schandalig, onmenselijk, dat mensen nog het lef hebben Israël gelijk te geven.
Meer dan 1100 Palestijnse martelaren, 5000 gewonden waarvan velen in kritieke toestand, de helft vrouwen en kinderen, vrijwel allemaal burgers. Geen huis staat meer overeind, geen familie zonder doden, geen straat zonder chaos. Israël bombardeert de meest dichtbevolkte woonwijken met verboden wapens (clusterbommen, fosforbommen) en dan zeggen ze nog dat Hamas mensen als schild gebruikt. Ze plegen aanslagen op willekeurige plaatsen in de hoop zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.

Insha'Allah komt hier snel een einde aan ...

16-01-2009, 22:39
Insa allah Jarab.. Weet je wat het probleem is en wat ik niet begrijp. Het is algemeen bekend. Op elke topic kom je hetzelfde tegen. Voornamelijk van de autochtonen!!! dat wij voor de palastijnen zijn en hun voor de joden. Dan vraag ik mezelf echt af hoe zij met zichzelf te kunnen leven door zulke dingen te zeggen terwijl daar in 19 dagen meer dan 1000 doden zijn gevallen en niet te tellen hoeveel gewonden en geen hulp of medicijnen. Hulporganisaties die worden aangevallen en hoor je ze nog roepen het is een democraties land en ze verspreiden brieven waar ze gaan bombarderen. Ik snap die hele reactie niet. Alleen is het heel jammer van ons dat wij er zo vel op in gaan. Ik zou graag van deze mensen die zulke dingen op elk topic hebben verspreid, willen vragen waarom ze zulke uitspraken doen.

16-01-2009, 22:41

Citaat door seelim:

Hierbij zou ik graag de discussie willen aangaan waarom ze hier zo over denken.



Ik hoop dat israel hamas een zware nederlaag toekent, en dat dit de weg opent tot een dialoog en uiteindelijk vrede voor beide volkeren.

16-01-2009, 22:43


Mijn moeder is Syrisch, mijn vader Joods en ik ben verscheurd.

16-01-2009, 22:46
Nee hoor, op dit forum zijn er misschien 3 of 4 die achter de moorden van Israel staan. Die zijn als baby zijnde waarschijnlijk te vaak op hun hoofdje gestuiterd. De meeste autochtonen hier willen een oplossing waarbij beide partijen in vrede moeten samenleven. Wat verontrustender is zijn de tientallen haters hier die schreeuwen om holocaust, joden vergassen, totale oorlog en weet ik niet allemaal. Die groep is vele malen groter.

16-01-2009, 22:48

Citaat door Der_Admiral:
Ik hoop dat israel hamas een zware nederlaag toekent, en dat dit de weg opent tot een dialoog en uiteindelijk vrede voor beide volkeren.



als israel deze oorlog wint, dan zal er niet veel meer overblijven van palestina.

Israel zal het beetje land dat de palestijnen nog bezitten helemaal veroveren.

16-01-2009, 23:07

Citaat door Der_Admiral:
Ik hoop dat israel hamas een zware nederlaag toekent, en dat dit de weg opent tot een dialoog en uiteindelijk vrede voor beide volkeren.


Wat ik heel jammer vind aan dit soort argumenten, is dat er te makkelijk over word gedacht. Wij hier in Nederland denken dat. Wat daar gebeurt is een ander verhaal. Ik begrijp ook dat de anderen zeggen ja er is een veel groter groep die joden aan het gas etc. roepen. Daar geef ik je ook gelijk in. Die personen doen dat omdat ze geen verstand van zaken hebben en een grote onmacht voelen. En het word ook op elke topic gedaan vandaar dat ik deze opende. Mijn ouders mogen wel marokaans zijn en andere mensen in Nederland waarvan de ouders marokaans zijn, maar wij zijn Nederlanders. En ook niemand die dat van ons kan afnemen. dit is ons land alleen voelen we ons uiterraad verbonden met marokko. We zijn gewoon Nederlanders. Het is ontzettend belangrijk dat we hier ook op een normale manier over kunnen praten. Jij geeft aan dat dit het pad is naar vrede. Kun jij me dan vertellen wat daar speelt. wat het probleem is geweest voor de afgelopen 60 jaar waardoor dit is ontstaan.