Bekijk volle/desktop versie : Ouders en Man..



16-01-2009, 20:52
Salaam ou 3laikom,

Wat is de islamitische oordeel over het volgende: als je moest kiezen tussen je ouders die je ter wereld en groot hebben gebracht en je echtgenoot, wie moet je dan kiezen bijvoorbeeld bij een ruzie tussen hen? Is dat dan je ouders of je man?

Wie kan mij iets meer vertellen hierover met daliel graag aub..

Dit is echt belangrijk voor me, dus aub serieuze reacties..

16-01-2009, 21:48


selaam alaikoem

je hoeft niet te kiezen: ieder heeft zijn/haar rechten.
ligt eraan wie er fout zit op dat moment dan behoor jij je man of je ouders te corrigeren met de juiste wijze zonder hem of hun te kwetsen zo hoort dat in de deen van allah ta3ala.
allaah weet het beste.

insha allah heb je hier wat aan, ik raad je aan om een kijkje te nemen op soennah.com insha allah kun je er informatie krijgen met daliel

wa aaliki selaam

17-01-2009, 16:10

Citaat door ought_selefia:
selaam alaikoem

je hoeft niet te kiezen: ieder heeft zijn/haar rechten.
ligt eraan wie er fout zit op dat moment dan behoor jij je man of je ouders te corrigeren met de juiste wijze zonder hem of hun te kwetsen zo hoort dat in de deen van allah ta3ala.
allaah weet het beste.

insha allah heb je hier wat aan, ik raad je aan om een kijkje te nemen op soennah.com insha allah kun je er informatie krijgen met daliel

wa aaliki selaam


Salaam ou 3laikom,

Dus met andere woorden: ik hoef niemand te kiezen. Naar mijn mening zat zowel m'n man als m'n ouders verkeerd.. Maar m'n ouders willen dat ik hun kant kies en m'n man hetzelfde.. Maar ik heb gezegd dat ik niemand kies, omdat ik geen ruzie wil hebben met m'n ouders en ook niet met m'n man. Het is aan Allah swt wat ze hebben gedaan. Ik gehoorzaam m'n man, maar ik luister ook naar m'n ouders..

Choukran voor je reactie..

17-01-2009, 16:15

Citaat door nador_mocrolady:
Salaam ou 3laikom,

Dus met andere woorden: ik hoef niemand te kiezen. Naar mijn mening zat zowel m'n man als m'n ouders verkeerd.. Maar m'n ouders willen dat ik hun kant kies en m'n man hetzelfde.. Maar ik heb gezegd dat ik niemand kies, omdat ik geen ruzie wil hebben met m'n ouders en ook niet met m'n man. Het is aan Allah swt wat ze hebben gedaan. Ik gehoorzaam m'n man, maar ik luister ook naar m'n ouders..

Choukran voor je reactie..


Salaam 'alaikoem,

Bemiddelen uit rechtvaardigheid.

Salaam 'alaikoem

17-01-2009, 16:19



Citaat door nador_mocrolady:
Salaam ou 3laikom,

Dus met andere woorden: ik hoef niemand te kiezen. Naar mijn mening zat zowel m'n man als m'n ouders verkeerd.. Maar m'n ouders willen dat ik hun kant kies en m'n man hetzelfde.. Maar ik heb gezegd dat ik niemand kies, omdat ik geen ruzie wil hebben met m'n ouders en ook niet met m'n man. Het is aan Allah swt wat ze hebben gedaan. Ik gehoorzaam m'n man, maar ik luister ook naar m'n ouders..

Choukran voor je reactie..



aha, dan behoor je ze allebei op hun fouten te wijzen met juiste 7ikma.

la choukran wala wajib

17-01-2009, 16:27
salaam
voor een vrouw volgens de islam moet de man op de eerste plaats komen .
als de man de wetten van allah nakomt.
en ik vind het laf dat je moet kiezen,hoe kun je kiezen tussen je ouders en je man,ik vind dat kinderachtig.

17-01-2009, 16:40

Citaat door brafari:
salaam
voor een vrouw volgens de islam moet de man op de eerste plaats komen .
als de man de wetten van allah nakomt.
en ik vind het laf dat je moet kiezen,hoe kun je kiezen tussen je ouders en je man,ik vind dat kinderachtig.



Ik kies voor niemand. Volgens mijn man zitten m'n ouders verkeerd en m'n ouders zeggen dat hij verkeerd zat.

Je zegt dat volgens de Islam de man op de eerste plaats komt voor de vrouw.. Kan je dat bewijzen of heb je daliel hiervan?

17-01-2009, 16:42

Citaat door ought_selefia:
aha, dan behoor je ze allebei op hun fouten te wijzen met juiste 7ikma.

la choukran wala wajib


Heb ik gedaan, maar beiden werden boos op mij, omdat ik volgens hun aan 1 kant sta terwijl dat niet zo is.. Ik sta tussen 2 vuren..

17-01-2009, 16:43

Citaat door Rood79:
Salaam 'alaikoem,

Bemiddelen uit rechtvaardigheid.

Salaam 'alaikoem


Heb ik al gedaan. Maar bijna iedereen vindt dat m'n man het goede heeft gedaan, terwijl dat niet zo is..

17-01-2009, 17:03
moge allah jullie bijstaan ameen

17-01-2009, 17:05
Amien.. Choukran oegtie.

17-01-2009, 17:27
Volgens mij staat je moeder islamitisch gezien altijd op de eerste plaats.

17-01-2009, 17:32


Ik snap het niet...

Je behoort toch te kijken naar de aard van de ruzie en dan juist een oplossing te zoeken voor het probleem. We zitten toch niet in groep 2 om kanten te kiezen.

17-01-2009, 18:03
Asalaam 3leikoem a oetsma inoe,

Dit is geen mogelijkheid om te kiezen voor je ouders of je man. Dit is een mogelijkheid om hun netjes bijelkaar te kunnen krijgen. Ze zijn allemaal oud en wijs genoeg.
Moge Allah subahanna wa tahalla hier de shitan verdwijnen insha'Allah!

3leikoem asalaam,

Oem_Nisrine.

17-01-2009, 23:46

Citaat door nador_mocrolady:
Ik kies voor niemand. Volgens mijn man zitten m'n ouders verkeerd en m'n ouders zeggen dat hij verkeerd zat.

Je zegt dat volgens de Islam de man op de eerste plaats komt voor de vrouw.. Kan je dat bewijzen of heb je daliel hiervan?


Salam aleikom meid,
Ik kan wel wat daliel voor je plaatsen, heb een boek waar dat in staat
maar heb het op werk laten liggen.
maandag ga ik het voor je plaatsen inschallah.