Bekijk volle/desktop versie : Aanslagen in Madrid, 3 minuten stilte



15-03-2004, 13:32
Nederland staat vandaag stil bij de slachtoffers van de bomaanslagen in Madrid van afgelopen donderdag. Op diverse plaatsen worden herdenkingen gehouden en om 12 uur ligt een deel van het openbare leven drie minuten stil....


Zou het niet beter zijn om oproepen om niet alleen nu maar elke dag en bij elke dode stil te staan. Zwart wit en of het nou moslim of christen. of wat dan ook is?? Tenslotte worden elke dag in de hele wereld slachtoffers gevallen door de oorlogen/ natuurrampen en of terrorisme??

15-03-2004, 13:36



Citaat:
Origineel gepost door malika309
Nederland staat vandaag stil bij de slachtoffers van de bomaanslagen in Madrid van afgelopen donderdag. Op diverse plaatsen worden herdenkingen gehouden en om 12 uur ligt een deel van het openbare leven drie minuten stil....


Zou het niet beter zijn om oproepen om niet alleen nu maar elke dag en bij elke dode stil te staan. Zwart wit en of het nou moslim of christen. of wat dan ook is?? Tenslotte worden elke dag in de hele wereld slachtoffers gevallen door de oorlogen/ natuurrampen en of terrorisme??
Dit noemen we ook wel bagataliseren...

15-03-2004, 14:07
ja ik in principe vind ik het wel goed om stil te staan voor de doden, ik keur deze aanslag echt heel erg af. dit was niet goed.
Dit soort figuren geven de islam echt een verkeerd beeld. Dus daarom vind ik dat we ook moeten laten zien dat we tegen deze aanslagen zijn. en ook vind ik dat er uit respect voor de marokkanen die ook in die trein zaten moeten stil staan.Deze aanslag was echt fout, zoals alle aanslagen op burgers over heel de wereld. Zo heeft onze Profeet vrede zij met Hem het niet gewild.

15-03-2004, 14:11
Het schijnt dat de NS ook drie minuten stil staat...

Ik denk dat ze daar verdraaid weinig moeite mee zullen hebben...


15-03-2004, 14:49



Citaat:
Origineel gepost door GrandmasterJ
ja ik in principe vind ik het wel goed om stil te staan voor de doden, ik keur deze aanslag echt heel erg af. dit was niet goed.
Dit soort figuren geven de islam echt een verkeerd beeld. Dus daarom vind ik dat we ook moeten laten zien dat we tegen deze aanslagen zijn. en ook vind ik dat er uit respect voor de marokkanen die ook in die trein zaten moeten stil staan.Deze aanslag was echt fout, zoals alle aanslagen op burgers over heel de wereld. Zo heeft onze Profeet vrede zij met Hem het niet gewild.
Dat de aanslag FOUT is valt er niet over te twisten.....

De vraag was waarom alleen "vandaag" en niet ieder dag? Er vallen tenslotte ieder dag over de hele wereld onschuldige slachtoffers. Toch?

15-03-2004, 15:48
Op de scholen van mijn kinderen is er niets aan gedaan. Niet over gesproken, en geen 3 minuten stilte. Toch raar als zelfs schiphol 3 minuten stil ligt dat er scholen zijn die er helemaal geen aandacht aan schenken.

15-03-2004, 15:54

Citaat:
Origineel gepost door Deliana
Op de scholen van mijn kinderen is er niets aan gedaan. Niet over gesproken, en geen 3 minuten stilte. Toch raar als zelfs schiphol 3 minuten stil ligt dat er scholen zijn die er helemaal geen aandacht aan schenken.
Ach, op scholen kan tegenwoordig ook al niet meer gesproken worden over de holocaust zonder in de problemen te komen. Wellicht dachten de docenten van jouw kinderen over dit onderwerp net zo....

15-03-2004, 16:20
hmm ik heb twee standpunten hierover :

"De vraag was waarom alleen "vandaag" en niet ieder dag? Er vallen tenslotte ieder dag over de hele wereld onschuldige slachtoffers. Toch?"

- dat is zo maar dit is anders in 1 keer zoveel doden....die 3 minuten hebben ze van mij...

- ik vind dat we dan ook stil moeten staan bij onze broeders en zusters in phalestien want , die maken dit toch ook mee? wat ik denk dat iedereen het nu al zo gewend is van de palestijnen dat ze doodgaan dat niemand het erg vind!! en dat weet ik cker....en als het dan 1x in madrid gebeurt ja hoor dan is iedereen medelevend ahh rot toch op johh :@

15-03-2004, 16:31

Citaat:
Origineel gepost door minga
hmm ik heb twee standpunten hierover :

"De vraag was waarom alleen "vandaag" en niet ieder dag? Er vallen tenslotte ieder dag over de hele wereld onschuldige slachtoffers. Toch?"

- dat is zo maar dit is anders in 1 keer zoveel doden....die 3 minuten hebben ze van mij...

- ik vind dat we dan ook stil moeten staan bij onze broeders en zusters in phalestien want , die maken dit toch ook mee? wat ik denk dat iedereen het nu al zo gewend is van de palestijnen dat ze doodgaan dat niemand het erg vind!! en dat weet ik cker....en als het dan 1x in madrid gebeurt ja hoor dan is iedereen medelevend ahh rot toch op johh :@
Je hebt gelijk! De aandacht voor leed in de wereld zou beter verdeeld moeten worden, denk aan:

-slachtingen onder Christenen in Sudan
-onderdrukking in de Westerlijke Sahara
-hongernood in India
-onderdrukking van Palenstijnen in JORDANIE

15-03-2004, 16:49
yep helemaal mee eens

15-03-2004, 17:18
als we bij ekke slachtofer 3min blijven staan dan kunnen we de rest van onze leven staan blijven. maar wat er in madrid gebuurt is ook in marokko gebuurd waar om toen geen 3 min stilte. en 3 min is niet genoeg.

15-03-2004, 17:45

Citaat:
Origineel gepost door a3ir
als we bij ekke slachtofer 3min blijven staan dan kunnen we de rest van onze leven staan blijven. maar wat er in madrid gebuurt is ook in marokko gebuurd waar om toen geen 3 min stilte. en 3 min is niet genoeg.
Daar draait JUIST allemaal om, je hele leven bewust zijn van wat er gebeurt in deze "gekke"wereld, of het nou 1 min. of 3 min zijn en op welke moment van de dag dat wordt gehouden, mag iedereen voor zich zelf uitmaken als het maar in acht wordt genomen.....en niet een onderscheid gaan maken wanneer er in 1x tegelijk veel slachtoffers vallen of wanneer het maar 1 persoon betreffend ...een leven is een leven en een ziel is een ziel. Of niet?

15-03-2004, 18:30


t houd iedereen bezig denk ik en ieder rouwt op zijn manier.

15-03-2004, 19:25
Ik heb geen stilte gehouden omdat ik op mijn eigen manier rouw