Bekijk volle/desktop versie : Bedrijgt door me broer (WG met mij )



14-01-2009, 16:56
ik ga een waargebeurde verhaal schrijven over mij en me broer. Ik schrijf deze verhaal echt met tranen in me ogen en niemand die er wat van weet ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik schrijf wel andere namen maar alle stukjes zijn waar behalve de namen en leeftijd.


Ik : Selma 15 jaar
Broer : Hamid 31 jaar
Mama
Papa
Zus : Fatima

en de rest zien jullie in het verhaal.


Fatima : Selma ga even wat halen bij je vader ok haal rijst en andere spullen.
Ik : Oki ik ga al
Ik ging van de trap af en ging snel wat halen. Ik schrok me dood toen ik me broer zag, ik wou hem ontlopen maar ik had was nodig en kon het zelf niet pakken.
Ik : Mag ik mischien een potje Jam
Hamid ging op een stoeltje en ging het pakken
Hamid : Ga hoofddoek aandoek oki je moet nu altijd hoofddoek dragen
Ik : ......
Hamid : Waloh je gaat hoofddoek dragen anders ga je dood, als ik je ooit zie zonder maak ik je dood
Hij zei beloofd.
Ik : Beloofd ( maar ik liegte ik was nog vet jong )
Ik rende snel weg ik kreeg tranen in em ogen ik was echt vet bang voor hem. Ik kon ook geen hoofddoek dragen want wij mogen dat niet op onze school. Ik rende snel naar me computer. Ik huilde langzaam. niemand wist het niemand zou me helpen

Verder ?

14-01-2009, 17:01


Ik wil je niet meteen corrigeren of zo. Alleen, de titel zegt tè veel over
het verhaal. We weten al bij het lezen van de titel wat er gaat gebeuren.
Laat ons de personen leren kennen in het verhaal. Dat wekt spanning op.
En dat ge 'ik' en ge 'jij' is niet handig. De meeste mensen gaan zich er gauw aan irriteren.

Ps : het is bedreigt.

14-01-2009, 17:05
jullie weten een beetje maar niet alles want er gaat heel watr anders gebeuren hij gaat niet alleen dreiegn maar ook ...............

14-01-2009, 17:09

Citaat door domo3:
jullie weten een beetje maar niet alles want er gaat heel watr anders gebeuren hij gaat niet alleen dreiegn maar ook ...............


Wat het is, meisje. Ik geloof best dat je leuke verhaallijnen kunt bedenken.
Alleen, als je wilt dat mensen je verhaal lezen moet je zo min mogelijk spelfouten maken, de spanning erin houden etc. Veel succes .

14-01-2009, 17:50


Upp..!

14-01-2009, 17:59
Fann Derr Bij.. Ga Snell Vederr