Bekijk volle/desktop versie : Tragisch liefdesverhaal



14-01-2009, 14:05
Dit verhaal gaat over een Marokkaanse schoonheid. Haar liefdesleven begon zo rooskleurig maar eindigt nu zo tragisch.

Dit meisje bezat haast alle schoonheden en was gezegend met een prachtig karakter. Ze was het middelpunt van aandacht van jongens en nijd van vrouwen. Ze had een open karakter en vertrouwde op haar intelligentie en intuïtie maar dit bleek niet afdoende te zijn.

We zullen haar de schuilnaam Leila geven. Leila hield zich verre van relaties en contacten met jongens met een verkeerde insteek. Nog jong werd haar hand gevraagd door een uiterst sympathieke jongen, die alles leek te hebben looks, karakter, omgangsvormen en gelovig we zullen hem de schuilnaam Mohamed toewijzen. Ze stemde in en was officieel verloofd. Haar geluk leek niet op te kunnen en de eerste stap naar een gelukkige toekomst was gezet. Haar ouders en familie waren blij voor haar en wouden haar d’r geluk niet ontnemen en gunde haar alle ruimte zichzelf te ontwikkelen. En namen aan dat nu ze verloofd was, hun behoedende taken waren uitgevoerd.

Verder gaan?

14-01-2009, 14:19


Dit gaf echter de shitan de ruimte zijn spel te spelen. De periode tussen de verloving en voltrekken van het huwelijk bleek te lang te zijn. Mohammed werd door zijn vrienden gestookt dat ze met andere jongens flirtte en Leila werd door vriendinnen ingefluisterd dat Mohamed ’n andere vriendin voor de overbruggingsperiode had genomen. De twijfel begon toe te slaan bij Leila. En ze besloot extra zekerheid in te bouwen door het contact met ’n jongen op te pakken die smoorverliefd op haar was. Deze jongen was weliswaar niet misterperfect zoals Mohamed werd gezien. Maar bezat een paar eigenschappen die ze niet eerder bij een andere man had ontdekt, we zullen hem de schuilnaam Hassan geven. De eigenschappen die haar in hem trokken waren dat hij sprak als een prins, haar hart behaagde met elk woord, haar het meest vertrouwde en veilige gevoel gaf, en de eerlijkheid zelve was. Deze jongen was speciaal voor haar geworden, niet eerder was er iemand geweest die door haar schoonheid heen keek en in haar hart. Deze jongen leek geeneens onder de indruk van haar schoonheid, hij complimenteerde haar ouders, haar opvoeding, haar gevoeligheid, haar attentheid, zo anders dan ze gewend was. Haar hart begon zich aan hem te hechten.

Nu verkeerde haar geest in een split. Het werd een keuze tussen verstand en hart. Leila begon te twijfelen, en besloot haar verstand te volgen. Hassan was het toch niet waard om Mohamed op te geven, elke meid zou haar voor gek verklaren en wat zou haar familie denken. Ze besloot meer afstand te gaan nemen van Hassan. Maar de aantrekkingskracht leek daardoor alleen maar groter te worden. Ze had het telefonisch contact met Hassan verbroken en nu zag ze hem alleen nog maar als passant. Maar elke keer als ze hem zag leek het verlangen naar Hassan alleen maar groter te worden. Een kort gesprekje en ze kreeg hem weer weken niet uit haar hoofd. Zijn woorden waren de verxxxxxng van haar ziel. Mohamed twijfelde stiekem aan zijn verloofde. Hij had Leila al gekust en zijn beeld van het kuise meisje was vertroebeld. Het contact werd oppervlakkig en hij las de twijfel in haar ogen, zou ze ook actief zijn geweest met deze andere jongen? Inmiddels was hij ook op de hoogte van het bestaan van Hassan, maar ze had hem gezegd dat het enkel een bekende was. Verder kon hij het gezicht er niet bij. De aangegane verloving leek alleen nog maar een loze belofte.

14-01-2009, 14:26
Voor een lange tijd bleven de onderlinge contacten op deze manier voortduren. Echter kwam ineens de dag dat Hassan haar pad kruiste. Hassan en Leila hadden voor het eerst weer een langer gesprek. En toen besefte ze wat ze mogelijk liet lopen en waar ze al die tijd tevergeefs tegen verzette. Ze was vastbesloten het contact nieuw leven in te blazen. Hassan wist inmiddels ook van Mohamed af, maar hij begreep haar vroege beslissing en was bereid te vechten voor haar hand. Hassan wou nu duidelijkheid en besloot Leila voor de keuze te stellen. Nu moest Leila snel beslissen.

14-01-2009, 14:31

Citaat door mardia_:


Het is tragisch, dus het loopt niet goed af.

14-01-2009, 16:51


sorry maar dan lees ik niet , ik hou alleen van goeie aflopen!!
sorry !

14-01-2009, 16:59
Haha, Mardia! Ik wil het wel lezen

14-01-2009, 17:07

Citaat door miss_loubnaa:
Haha, Mardia! Ik wil het wel lezen



ik geef je gelijk het is ook prachtig maar als ik een slecht einde lees slaap ik 3 dagen niet denkend aan en als ze het nou zo hadden gedaan en dat soort dingen ook bij films en series

14-01-2009, 17:26

Citaat door mardia_:
ik geef je gelijk het is ook prachtig maar als ik een slecht einde lees slaap ik 3 dagen niet denkend aan en als ze het nou zo hadden gedaan en dat soort dingen ook bij films en series


Haha, OMG!

Ik heb dat bij verhalen met open eindes. De boeken van Zohra Zarouali spoken na drie jaar nog steeds door mijn hoofd. "Wat zal ze doen? Keert ze naar hem terug? Wat zullen haar ouders zeggen?"

14-01-2009, 17:28

Citaat door miss_loubnaa:
Haha, OMG!

Ik heb dat bij verhalen met open eindes. De boeken van Zohra Zarouali spoken na drie jaar nog steeds door mijn hoofd. "Wat zal ze doen? Keert ze naar hem terug? Wat zullen haar ouders zeggen?"



ja bij open eindes ook

14-01-2009, 17:30

Citaat door mardia_:
ja bij open eindes ook


Daar kan ik niet tegen. Slechte eindes maken mij niet echt uit