Bekijk volle/desktop versie : Wat schoonheid voor haar met zich meebracht.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

12-01-2009, 19:10
"Je ziet er altijd zo saai uit! Waarom neem je voor de verandering geen kijkje in mijn kledingkast? Maryam, sorry dat ik het zeg, maar het wordt echt tijd dat zowel je kledingstijl als uiterlijk drastisch moeten worden aangepast. Tijd voor verandering vind je niet? Maryam, hoor je me wel? Hallo, praat ik soms tegen de muur?" Terwijl Maryam druk bezig is met haar i-pod, probeert haar vriendin Soumaya haar voor de zoveelste keer duidelijk te maken dat ze wat aan haar uiterlijk moet doen. De meeste meiden, inclusief Soumaya, zijn continu bezig met hun uiterlijk en gaan absoluut niet de deur uit zonder dat ze er op en top uitzien. Al kunnen de twee vriendinnen het hartstikke goed met elkaar vinden, toch zijn ze wat betreft kleding en uiterlijk een wereld van verschil.

Met een ruk trekt Soumaya de oordopjes uit Maryam haar oren. "Ben je soms doof, ik praat tegen je!" Met een dromerige blik kijkt Maryam haar vriendin aan en vraagt haar wat er aan de hand is. "Pff, laat maar zitten, want bij jou dringt absoluut niets binnen", zegt Soumaya geirriteerd. "Haha, ga je nu weer zo doen? Ik heb je heel goed gehoord, maar ik hoef het niet te horen. Ik zit lekker in mijn vel en ik ben wie ik ben. Je blijft echt maar doordrammen, maar ik ga me echt voor niemand veranderen Soumaya. Ik zie het nut er absoluut niet van in." Soumaya slaakt een diepe zucht en reageert niet op haar vriendin om discussies te voorkomen. Al gauw verandert ze van onderwerp en stelt voor om de stad in te gaan.

Eenmaal in de stad aangekomen trekt Soumaya haar vriendin winkel in, winkel uit. "Soum, ik heb echt honger kunnen we nu wat gaan eten?", vraagt Maryam uitgeput aan haar vriendin. Soumaya negeert haar vraag volkomen en trekt Maryam aan haar arm de volgende winkel in. "Kom, misschien hebben ze hier wel leuke jassen of broeken!"

Terwijl Soumaya wat kleding aan het passen is, haalt Maryam diep adem, veegt het zweet van haar voorhoofd en kijkt zoekend rond naar een zitplaats om tot rust te komen na de gelopen marathon. Ze ploft zich neer op een stoel alsof ze thuis is. Uitgezakt en vermoeid bekijkt ze zichzelf in de spiegel van top tot teen en vraagt zich af of ze er werkelijk zo slecht uitziet als haar vriendin en de meeste schoolgenoten beweren. Soumaya schuift het gordijn van de paskamer opzij en plaatst zich naast Maryam die zich nog steeds in dezelfde positie bevindt. "Zit deze broek goed of moet ik een maatje kleiner pakken?", vraagt Soumaya aan Maryam die zich mee heeft laten slepen door haar dromen. Maryam kijkt Soumaya van top tot teen aan en voor het eerst in haar leven voelt ze een tikkeltje jaloezie tegenover haar vriendin. Haar mooie bruine krullen, getinte huid en strak lichaam maken haar werkelijk een prachtige verschijning. Voor het eerst in haar leven voelt Maryam zich, naast de schoonheid van haar vriendin, niet meer dan een lelijke vuilniszak. Door de schrik van een een klap tegen haar schouder waakt Maryam uit dromenland. "Jeetje wat heb jij vandaag ben je soms doof? Zit deze broek goed of moet ik een kleinere maat pakken" Terwijl Maryam ziet dat de broek beeldig staat en perfect zit, vertelt ze haar vriendin dat de broek haar te dik maakt en dat ze 'm beter niet kan kopen. Gehaast trekt Soumaya de broek uit en legt hem terug op de plaats waar ze 'm vandaan heeft gehaald. Terwijl ze samen de winkel uitlopen, geeft Soumaya haar vriendin een dikke kus op haar wang: "Ik hoef er dus echt niet als een vetklep uit te zien, dus thanks honey want als ik jou niet had haha" Samen lopen ze de winkel uit terwijl Maryam de gedachte vasthoudt dat ze niet kan geloven dat ze voor het eerst in haar leven haar vriendin uit jaloezie heeft voorgelogen....

12-01-2009, 19:14


Moet ik verder gaan of heeft niemand behoefte aan mijn verhaal?

12-01-2009, 19:19
Ga gauw verder meid!

12-01-2009, 19:21
Up!

Een mooi begin, dus ga gauw verder.

12-01-2009, 19:28


Thanks ladies.

Gehaast trekt Maryam haar kleding aan, zet haar bril op en maakt haar haren vast in een staart. Ze rent de trap af en verlaat haar ouders huis. Eenmaal buiten aangekomen versnelt ze haar looptempo in de hoop dat ze haar bus op tijd zal halen, want ze wil natuurlijk niet te laat op school komen. Buiten adem stapt ze de bus in, een bus vol vreemde mensen. Ze haalt diep adem, slaakt een diepe zucht en kijk zoekend om zich heen naar een zitplaats. Eenmaal een zitplaats gevonden, haast ze zich om gauw plaats te nemen. Op het moment dat ze zich op de stoel wil neerploffen, plaatst een meid naast haar, haar tas op de zitplaats. De blik die het meisje naar haar werpt zegt genoeg, waardoor Maryam rood aan loopt en gauw opzoek gaat naar een andere plaats.
Achter in de bus ziet ze op een tweepersoonsplek een beeldschone Marokkaanse jongen van haar leeftijd. Ze betwijfelt of ze daar moet gaan zitten of in de bus moet blijven staan. Gehaast besluit ze toch plaats te nemen om de blikken van de inzittenden te vermijden. Alsof ze thuis is, ploft ze zich voor een tweede poging neer op de stoel. Ze kijkt om zich heen of er bekende gezichten in de bus zitten. Niet dat ze zin heeft in een gesprek; daar heeft ze op dit moment van de dag totaal geen behoefte aan. Kijkend naar buiten ziet ze mensen druk bezig, beginnend aan hun dagelijkse bezigheden. Mensen gunnen zichzelf geen rust; wanneer de zon opkomt komen de mensen uit hun geïsoleerde huisjes, beginnend aan hun stressvolle, energievretende baan. De uiterste voldoening bestaat niet, mensen nemen geen genoegen met wat ze hebben en hoe ze leven. Het woord alhamdoelilah valt weinig in de westerse levensstijl.

Terwijl Maryam naar buiten kijkt, laat ze zich zoals altijd meeslepen door haar dromen. Opeens maakt de persoon naast haar een beweging, waarmee hij haar probeert duidelijk te maken dat hij er bij de volgende halte uit moet. Maryam schrikt van zijn plotselinge beweging en maakt een sprongetje van haar stoel. Hij merkt dat ze aan het dromen was en begint te lachen. Ze kijkt hem aan met een verdwaasd gezicht en vangt enkele seconden zijn blik. “Mag ik er even langs?” , vraagt de jongen met een glimlach op zijn gezicht. Maryam schrikt op een of andere manier van zijn stem en is opeens klaarwakker. Ze laat de jongen erlangs en begint hem te bestuderen van top tot teen, niet beseffend dat zijn ogen ook op haar zijn gericht. De getinte Marokkaanse jongen, netjes gekleed met als finishing touch een prachtige uitstraling, stapt de bus uit. Terwijl hij wegloopt uit de bus, kijkt ze hem van achter nog na. Opeens komt ze tot besef dat ze bij dezelfde halte uit moet stappen. Ze springt van haar stoel, rent naar de deur en stapt gehaast uit de bus. Ze kijkt verbaasd wanneer ze ziet dat de jongeman hetzelfde schoolgebouw als haar binnenloopt....

12-01-2009, 19:36
Oeppaa ga gauww verderr

Ps: nieuwee Fannetjee

12-01-2009, 19:41
ga verder meid mooi begin
zie dat je online bent dus nog een stukjee

.x.x je fannetje

12-01-2009, 19:54
Heej Meiid,
Je hebt een niieuwe fannetj derbij
Je verhaal is BEUATIFAL
Dus ik zOu zeggen : Upp

12-01-2009, 20:12
Om hem niet uit het oog te verliezen, versnelt ze haar looptempo. Als een wanhopige tiener rent ze als het ware bijna achter hem aan. Opeens komt ze tot besef dat ze zichzelf tot waanzin drijft. "Sinds wanneer ren ik achter jongens aan? Jeetje, ik lijk wel gek en alsof zo'n schoonheid als hij juist mij aandacht zou geven? Ik droom teveel" Terwijl ze een diepe zucht neemt, ziet ze Soumaya glimlachend op haar aflopen: "Maryam, wat is er in godsnaam met je aan de hand de afgelopen dagen? Kom op schatje niet zoveel dromen, want ik heb je erorm veel te vertellen!". Ze geeft haar vriendin een dikke kus en trekt haar aan haar arm het klaslokaal binnen.

"Wat is er zo belangrijk dat je me moet vertellen?", vraagt Maryam haar beste vriendin. Een brede glimlach verschijnt op Soumaya haar gezicht: "Dat merk je zometeen wel, ik moet je namelijk aan iemand voorstellen" Maryam wist per direct dat het om een jongen ging, want dat is het enige waar haar beste vriendin zich dagelijks mee bezig houdt. "Is goed. Ik wacht wel tot straks..."

12-01-2009, 20:14
Dames bedankt voor jullie reacties. Ik ga straks weer verder oke?


12-01-2009, 20:45
Heb je een nieuw topic gemaakt of ben ik gek?

12-01-2009, 23:11

Citaat door miss_loubnaa:
Heb je een nieuw topic gemaakt of ben ik gek?


Nee je bent niet gek. Heel vreemd. Ik kon ineens geen berichten meer plaatsen bij die andere, vandaar dat ik dus precies dezelfde heb aangemaakt.

12-01-2009, 23:25


Mooi begin, ga gauw verder!

12-01-2009, 23:51
Het einde van de schooldag nadert voor de dames sneller dan verwacht. Lopend naar de bushalte kletsen ze elkaar de oren van het hoofd, alsof ze elkaar jaren niet hebben gesproken. Terwijl ze de weg willen oversteken, blijft Maryam ineens stilstaan van de schrik. Soumaya kijkt haar verbaasd aan en vraagt haar wat er aan de hand is: “Heb je soms een geest gezien? Schiet nou op, straks missen we onze bus”. Het lijkt alsof Maryam zich in een totaal andere wereld bevindt. Soumaya wuift met haar hand voor haar gezicht om haar aandacht te trekken: “Uhh hallo, back to reality!? Maryam doe niet zo raar, wat is er met je?” Maryam schudt haar hoofd heen en weer en schrikt van zichzelf. Bij de bushalte ziet ze namelijk de knappe jongeman staan die ze vanochtend in de bus heeft ontmoet. Natuurlijk wil ze niet dat Soumaya er iets van merkt, want die lacht haar natuurlijk vierkant uit. De knappe verschijning zal totaal geen oog hebben voor Maryam, maar juist eerder voor haar beste vriendin. De gedachte drijft haar tot waanzin. Ze komt gauw met de smoes dat ze haar telefoon in het klaslokaal is vergeten in de hoop dat ze een bus later pakken. Soumaya slaakt een diepe zucht en zegt: “Wat ben je toch een idioot. Nou ga maar halen en dan zie ik je vanavond wel. Ik moet nu echt deze bus pakken, want mijn moeder maakt me af als ik te laat kom” Voordat Maryam nog iets kan zeggen, rent Soumaya richting de bus, stapt in en rijdt weg..

Er zit niets anders op dan op de volgende bus te wachten die een kwartier later zal aankomen. Terwijl ze bijna weer in dromenland belandt, hoort ze uit het niets ineens iemand lachen: “Jammer hè, de bus rijdt net voor je neus weg. Had je de bus soms niet gezien, ik bedoel je hebt toch niet voor niets een bril?” Maryam kijkt om zich heen, maar ziet echter niemand staan. “Draai je om, hier sta ik schele”. Maryam draait zich om en haar oud-klasgenoot Yasmina samen met haar vriend Tarik staan. Zonder een woord te zeggen, draait Maryam zich weer om. Ze had het kunnen weten. Yasmina staat zowel bij de heren als de dames bekend om haar grote vriendenkring, charmes, arrogantie, het voorschut zetten van anderen, maar vooral vanwege haar mooie verschijning. Ze ziet er werkelijk prachtig uit en zelfs met een innerlijk van nul, staan de heren voor haar in de rij en kijken bijna alle dames tegen haar op. Zoals Maryam vaker gewend is, blijft Yasmina maar doorkakelen. Zonder een tikkeltje aandacht te geven, doet ze haar oordopjes in, luistert ze naar de muziek en wacht ze rustig op haar bus. Om haar woede te beheersen, blijft Maryam geloven in de dag dat ze Yasmina voor al haar daden van de afgelopen jaren betaald zal zetten..

13-01-2009, 00:05
Top, go on.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24