Bekijk volle/desktop versie : Het verhaal zonder titel...



11-01-2009, 17:17
Hallo mensen, ik ga een verhaaltje schrijven. Upppppp!!!!

11-01-2009, 17:49


"Neeheee! ik wil niet mee!" hoe vaak moest ik nou tegen dr zeggen dat ik echt geen zin heb om mee te gaan naar de bioscoop! (zogenaamd geen zin dan, want ik mag gewoon niet. Papa wist niet wat hij hoorde toen ik vroeg of ik naar de voorsteling van 9 uur savonds mocht. Om precies te zijn ging het er zo aan toe: " mintennith? cinema? uuuuuuuuhhhh (de klank van het lucht inzuigen om aan te geven dat je iets heel erg vind, erg bekend bij de berberse mensen), Fatmaaaaa aaa aa fatmaaaa! kom eens kijken wat je dochter aan mij vraagt! " "A wollah madini tekketh a mossiba! als je het nog eens durft te vragen sta ik niet voor mezelf in, en nu jellah naar je kamer!!" Bij die gedachte onderdrukte in een snik. Ik hield mijn telefoontje vastgeklemd tussen mijn schouder en mn wang en krabte aan de wond op mijn elleboog. AUW! Ik had deze schaafwond opgelopen bij het schaatsen afgelopen zaterdag, en hij deed nu wel erg pijn nu ik er een schilfer vanaf heb gekrabt.
Ik verplaatste me van de bank naar mn bureaustoel en begon op het bureau te tikken met mn vingers. "ja ja ja ik weet dat jullie het graag willen, maar ik heb echt geen zin Mireille", "we doen het een andere keer ok?". Eindelijk drong het tot haar door dat ik echt niet mee zou gaan. Vermoeid nam ik afscheid en wenste ik dr een fijne avond verder.

Wat is het toch met die nederlanders, ze kunnen maar niet begrijpen dat ik anders ben dan hen. Ik begon te denken aan al die keren dat ik afspraakjes af had moeten afzeggen, het begon eerlijk gezegd wel een beetje een vervelende routine te worden. Waarom kon ik ook eigelijk niet gewoon 's avonds mee naar de bioscoop, en waarom kon ik ook eigelijk niet naar dat ene feestje op de dam? Ik was zo in gedachten verzonken dat ik niet in de gaten kreeg dat mn broer mijn kamer was ingelopen. Ineens stond hij voor me: "HEY HALLO! waar zit jij met je gedachten?? Luister is, waar is mijn nieuwe trui? Mama zegt dat jij de was hebt opgevouwen.." Oh nee he, daar kregen we het weer. Waar is mijn dit , waar is mijn dat, zoek mijn tas, zoek mijn boek, zoek mijn kont! "ik weet niet... kijk gewoon in je kamer". Natuurlijk liet hij het er niet bij zitten:" Hoe bedoel je zoek in je kamer a heks, als die daar was zou ik het toch niet bij jou komen vragen?"
Met heel veel tegenzin stond ik op van mn bureau, jezus weet ik veel waar die klotetrui van m is, ik ben toch zn slaafje niet! Maar in plaats van het tegenstribbelen, wat toch geen zin zou hebben aangezien hij de strijd toch zou winnen, gaf ik toe en zei dat ik hem voor hem zal zoeken: "Ik weet niet meer waar ik hem heb gedaan, maar ik zal even voor je kijken". Rachid kennend gaf hij niet te kennen dat hij mijn hulp apprecieerde, hij draaide zich om en liep mijn kamer uit. Toen hij net om de hoek was hoorde ik hem nog zachtjes zeggen: "Goedzo, luisteren."
Natuurlijk wordt ik daar boos om, natuurlijk zou ik hem wel een klap voor zn kop willen geven, maar ik weet dat het gewoon geen zin heeft. Ik begon mijn eigen kast en laden te doorzoeken toen mijn oog viel op mijn nieuwste aanwinst, mijn "freakum dress". Je denkt natuurlijk o ze denkt dat ze lekker is, maar ik zal mezelf even voor je omschrijven. Ik ben een heel normaal marokkaans meisje, met donkerbruine haren en ogen in een iets lichtere tint. Mijn benen en armen zijn van gemiddelde lengte en mijn buik is niet helemaal strak. Mijn bh's koop ik in maat 75c en mijn hipsters vertegenwoordigen maatje M. Ik heb een redelijk egale huid, en mijn lippen hebben van nature een soort aarbeienkleurtje. Als laatste zal k je wat vertellen over mn neusje. Ja, ik zeg neusje, want die stond de laatste tijd behoorlijk in the spotlights. Ik heb een aardig klein neusje, een beetje een neusje wat je eerder verwacht bij een nederlandse meid dan bij een marokkaanse. Ik hoor je denken: "waarom stond ie dan in de spotlights?".

11-01-2009, 20:06
hhahahah het beint leuk ...ga gauw verder !!!