Bekijk volle/desktop versie : Islamitische bruiloft



Pagina's : [1] 2 3 4

11-01-2009, 13:05



Salam alaikum dames,

Wie heeft er ooit een islamitische bruiloft meegemaakt!

Met Anasheedband? Wat ik vaak hoor is dat de bruidegom niet in de zaal komt bij de vrouwen?

Wie heeft zulke bruiloften meegemaakt en wat vond je ervan???

shehrezade

11-01-2009, 13:08


Ik zelf zou ik het niet kunnen om zo een bruiloft te geven, vind het zo saai.
Ik weet dat het verkeerd is om voor een dj, etc te kiezen enz maar toch.

Ik vind het prachtig, dat sommige zo een bruiloft houden.....
Heb het vaak meegemaakt, de bruidegom komt dan niet naar binnen, en als ze vertrekt dan heeft ze zo een selham aan dat niemand haar ziet!!.....

Wel mooi

11-01-2009, 13:09
ben ik ook benieuwd ernaar????

11-01-2009, 13:09
Ik. En haar schoonmoeder deed bij de bruid de ring om.

11-01-2009, 13:11



Citaat door nadia_culemborg:
Ik zelf zou ik het niet kunnen om zo een bruiloft te geven, vind het zo saai.
Ik weet dat het verkeerd is om voor een dj, etc te kiezen enz maar toch.

Ik vind het prachtig, dat sommige zo een bruiloft houden.....
Heb het vaak meegemaakt, de bruidegom komt dan niet naar binnen, en als ze vertrekt dan heeft ze zo een selham aan dat niemand haar ziet!!.....

Wel mooi



maken ze dan geen foto's met elkaar?
had ze een anasheedband dan ingehuurd?
draagt ze dan een hoofddoek?
hoe doen ze met de taart aansnijden?
nicht van mij wilt graag een islamitische bruiloft geven!!!

zij heeft er namelijk nog nooit één meegemaakt en/of gezien!!!
kan jij er wat meer over vertellen?

11-01-2009, 13:16
Ik heb zo een bruiloft meegemaakt..
Er was anacheed, maar de man zelf kwam wel gewoon
naar binnen.
Maar toen hij naar binnenkwam zong de anacheedband niet.
Ze speelde wel gewoon..
Maar de man kwam alleen naar binnen met haar,
en om fotos te maken,
en daarna ging hij weg...

11-01-2009, 13:23
Mijn zus heeft zo'n bruiloft meegemaakt van een vriendin en ze vond het het goe. Het was de eerste keer da ze zoiets meegemaakt heeft. maar bij ons de arabieren doen ze da ni ze hebben het meer voor gewoon muziek. En de bruidegom moet binnenkomen vind ik anders is het toch geen bruiloft vind ik. Maar ja iedereen moet zelf weten wat ze wil.

11-01-2009, 13:29

Citaat door aya85:
maken ze dan geen foto's met elkaar?
had ze een anasheedband dan ingehuurd?
draagt ze dan een hoofddoek?
hoe doen ze met de taart aansnijden?
nicht van mij wilt graag een islamitische bruiloft geven!!!

zij heeft er namelijk nog nooit één meegemaakt en/of gezien!!!
kan jij er wat meer over vertellen?


Nee ze maken geen foto's maar ben wel bij een geweest waar de zus van de bruid foto's maakte.
de bruid heeft dan wel of geen hoofddoek om is verschillend.....
Bij de ene werd er wel foto's gemaakt en bij de andere wel.

Er werd wel gewoon taart gegeven, maar die werd door de serveersters gesneden. dus geen man!!....
en er werden gewoon geen ringen gegeven, er was een anasheed groep, voor de mannen was er een lezing over het huwelijk.

en er werd geen bruidsjurk gedragen lekker tradioneel

11-01-2009, 13:33

Citaat door x_imane_x:
Mijn zus heeft zo'n bruiloft meegemaakt van een vriendin en ze vond het het goe. Het was de eerste keer da ze zoiets meegemaakt heeft. maar bij ons de arabieren doen ze da ni ze hebben het meer voor gewoon muziek. En de bruidegom moet binnenkomen vind ik anders is het toch geen bruiloft vind ik. Maar ja iedereen moet zelf weten wat ze wil.

Ik ken Arabieren die dat ook hebben gedaan.

11-01-2009, 13:46
Salaam aleikoum,

Mijn neefje is echt op de Islamitische wijze getrouwd. Ze hebben het gehouden in de moskee. De bruid droeg een hijaab. Ze hebben geen ringen en ook geen bruidstaart gedaan.
Ze kwam wel in verschillende kledingdrachten binnen. Ook had ze een bruidsjurk. Ze had een kleine anasheedband (ze speelde alleen op een derbouga). Het waren maar 3 vrouwen. Toen ze wegging (de bruidegom stond beneden op haar te wachten) deed ze een selhem om en een niqaab (gezicht was ook bedekt). De bruidegom is niet binnengekomen. De bedankjes bestonden uit en doosje met een hoofddoen en cd met koranverzen. In het begin heeft de Imaam gesproken over het huwelijk.

Wa alekoum salaam

11-01-2009, 13:51
wat je ook kan doen is een aparte plaats maken voor de bruid en bruidegom en daar foto;s maken?

Als ik ooit zou gaan trouwen dan wil ik het inshaalllah ook een islamitische bruiloft...

11-01-2009, 13:53

Citaat door seniorita1988:
Ik. En haar schoonmoeder deed bij de bruid de ring om.



Dat is ook apart... dat je schoonmoeder de ring omdoet bij haar schoondochter... wel apart..

had ze wel een bruidstaart? camera? of iemand die foto's maakt???

11-01-2009, 13:54



Citaat door Ibadaat:
Salaam aleikoum,

Mijn neefje is echt op de Islamitische wijze getrouwd. Ze hebben het gehouden in de moskee. De bruid droeg een hijaab. Ze hebben geen ringen en ook geen bruidstaart gedaan.
Ze kwam wel in verschillende kledingdrachten binnen. Ook had ze een bruidsjurk. Ze had een kleine anasheedband (ze speelde alleen op een derbouga). Het waren maar 3 vrouwen. Toen ze wegging (de bruidegom stond beneden op haar te wachten) deed ze een selhem om en een niqaab (gezicht was ook bedekt). De bruidegom is niet binnengekomen. De bedankjes bestonden uit en doosje met een hoofddoen en cd met koranverzen. In het begin heeft de Imaam gesproken over het huwelijk.

Wa alekoum salaam



mashaallah.. maar haar gezicht bedekt een burka?

11-01-2009, 13:55
Ik ben vaak benieuwd wat de bruidegom ervan vindt? en/of de schoonouders??? dat is niet zo fijn als jij en islamitische bruiloft wil en je man/ schoonfamilie zijn het hier niet mee eens?

wie heeft dit meegemaakt?

11-01-2009, 14:02

Citaat door shehrezade:
wat je ook kan doen is een aparte plaats maken voor de bruid en bruidegom en daar foto;s maken?

Als ik ooit zou gaan trouwen dan wil ik het inshaalllah ook een islamitische bruiloft...

Zij maakten samen foto's in de kleedkamer..

Pagina's : [1] 2 3 4