Bekijk volle/desktop versie : Schoonfamilie komt eten help!!!



Pagina's : [1] 2

08-01-2009, 14:12
Dag vrouwtjes,

Zaterdag wordt het druk bij mij thuis, Schoonfamilie komen eten. Het is niet de eerste keer, maar ik weet bij god niet wat ik klaar moet maken.
Vlees gaat het wel inzitten ivm AID vlees nog, maar wat zou ik als tweede maaltijd opdienen en toetje??
Laatste keer had ik vispastella gedaan. ik wil nu wat anders maar ook geen kip.

HELP ik wil niet voorschut staan

08-01-2009, 14:28


Kipbestilla
Visbestilla..
Grote bord met salade
Chwa...
Soep...
Vis uit de oven..

08-01-2009, 14:46
Ik zou een salade maken...en als toetje gewoon mona toetjes...Met fruit eromheen

08-01-2009, 14:50
konijn gevuld met rijst in de oven?

paella?

kip beldi in marmita met champigons?

vis in de oven?
of gebakken vis?

duiven met abrikozen en amandelen?

soep met lebriwats erbij?

rijst , couscous, seffa.........noem maar op ??

08-01-2009, 15:40


Anders doe je eerst gewoon die borden met salades, dan vlees (uit de oven of gestoomd met komijn en zout of met pruimen en amandelen) en dan vers fruit op schalen.

08-01-2009, 15:45
hey nassira4

heb je het recept van die .............kip beldi in marmita met champigons?
klinkt namelijke erg lekker

als je em hebt plieeees
al vast bedankt

08-01-2009, 16:08
2 gemiddelde kip beldi,
2 normale uien,olie en olijf olie, safraan, zout in de pan,
de kip bildi in grote stuken snijden, hoe je kip doet,
in de pan en beetje laten koken(15 mn) in die ui safraan en zout.
daarna doe je 1 tomaat en gehakte peterselie en koriander erbij. en kruiden, peper, hot curry, gember, kurkuma en paprika poeder, naar smaak.
gelijk daarna kokend water en die kip moet bedekt zijn met water.
over half uurtje doe je 1 knor vlees erin. als het bijna gaar is doe een gehakte tomaat erbij en beetje peterselie en koriander en champignons in grote stuken gesneden erin dat al half voor gekookt is in water. als het klaar is dan uit doen en wel saus erin laten dan serveren op bord en champignons eromheen en om de kippen. ik hoop dat je het begrijpt, want heb het niet opgeschreven, heb de recept in me hoofd opgeslagen haha

kook het voor me schoon familie en ze zijn er helemaal gek op.

08-01-2009, 16:13
ooow thanks liefe schat ik

ik zal het morgen probeeren klinkt namelijke eeeeeerg lekker

08-01-2009, 16:15

Citaat door chimma:
ooow thanks liefe schat ik

ik zal het morgen probeeren klinkt namelijke eeeeeerg lekker

is ook lekker en proef wel op er iets bij moet,
en graag gedaan meid

08-01-2009, 16:22
hahaha jaa dat lijkt me wel erg handig anders heb ik zoo me best gedaan en dan als ik het neer zet voor me mannetje ....... dan zecht van machi mesos ahbiba wela zecht kaay keta3 lehlaa9em bel malh

08-01-2009, 16:47
hahahah veel succes dan maar

08-01-2009, 16:53
ik had vooraf een grote salade ggeserveerd, daarna del3a uit de oven met daarbij pittige olijven en daarna ijstaart met vers fruit. het was een geslaagde avond

08-01-2009, 16:59



Citaat door dordje22:
ik had vooraf een grote salade ggeserveerd, daarna del3a uit de oven met daarbij pittige olijven en daarna ijstaart met vers fruit. het was een geslaagde avond

vraagje, kan je me mischien de recept geven van die dal3a, ik wil het graag volgende week maken voor me schoonfamilie.

08-01-2009, 17:28
Ik zou een grote bord met verschillende soorten salades maken daarna de vlees en als toetje van die mini gebakjes of zoals iemand al eerder zei is een ijstaart met fruit ook heel leuk!

Succes en laat ons weten wat het geworden is!

09-01-2009, 15:05
heel erg bedankt voro het meedenken. Ik ga inderdaad salade borden maken. gestoomde vlees met groenten, daarna rijst met kippen bouten (grote). toetje ijs met fruit of notenkaramel.

wat vinden jullie ervan?

Pagina's : [1] 2