Bekijk volle/desktop versie : Aischa,een Algerijns meisje.



07-01-2009, 21:52

AISCHA[/FONT]




[FONT="Georgia"]

Proloog;

Een Algerijns meisje
Met haar gebogen hoofd, die omwikkeld met de hoofddoek.
Zij zit met vol schaamte in de andere wereld.
De wereld waar alleen de vrijheid kent.
Daar beleeft Aischa met haar enige vriendin Ariane.
Haar Familie volgen de strengste regels van
de ISLAM.
Waar Aischa zich buitensloten voelde.
Wanneer Aischa een liefde proeft en voelde voor iemand,
Dan zal zij beseffen dat er wat beleefden.
De ongelovige persoon!

De enige persoon wie haar leven snapte,
Haar grootmoeder!

[/FONT]


[FONT="Georgia"]x Het is kort en krachtige verhaal. [/FONT]



[FONT="Georgia"]Mizz_Tanger©2OO9


07-01-2009, 21:54


Hoofdstuk 1: Aischa.

Aischa is een 16 jarige moslima. Zij komt uit Algerije maar zij woont in Frankrijk, Parijs.
Zij heeft 2 broers, Said en Ali. Haar ouders zijn streng voor Aischa.
Omdat ze vinden dat het meisje thuis moet blijven en huishouden doen.

Daar is Aischa niet het mee eens. Zij gaat liever naar school dan thuis blijven.
Zij houdt er niet van als zij in de buurt van de mannen staat. Daar wordt zij heel zenuwachtig van.

Op school werkt Aischa heel goed. Zij wil graag diploma’s halen maar haar vader wil dat zij stopt met school. Zij moet trouwen. Haar ouders vinden dat het diploma onbelangrijk is en gehuwd worden op haar jonge leeftijd vinden ze wel belangrijk.

Aischa’s lerares Merel, wilt graag met haar vader spreken over Aischa’s toekomst. Aischa hoopt dat zij van haar vader school mag afmaken en diploma kan halen. Haar broer Ali is het er wel mee eens dat Aischa haar diploma kan halen.


Gedicht: Aischa,

Zittende op mijn bed,
Denkende naar de toekomst.
Mijn diploma in mijn zak.
Dat zou mij een goed gevoel geven.
Niet wetende wat mijn vader ervan zou vinden.
Hopende zei hij met het woord ‘’ Ja ‘’.
Dan zou ik blij zijn.
Mijn doel zal ik het bereiken.
Ik hoop het heel erg!.


07-01-2009, 21:54
Leuk begin, ga verder!

07-01-2009, 21:55
Hoofstuk 2; Mijn grootmoeder Ma Djamila.

Op een dag ging Aischa met haar broer Ali naar het vliegveld in Parijs.
Daar halen ze haar oma en haar oom op. Ze komen vanuit Algerije.

Ze hebben elkaar al jaren niet gezien tot op dat momenteel. Aischa merkt dat haar oma heel anders overtuigd is dan haar familie.

Toen kwam haar lerares Merel op bezoek. Aischa’s vader deed fel tegen haar dat Aischa niet verder mag studeren. Maar haar oma vindt het geweldig dat Aischa mag studeren. Uiteindelijk mag zij verder studeren van haar familie.

Een paar maanden later leert Aischa haar oma steeds beter en ze mogen elkaar heel graag. Op een avond kwamen 2 politieagenten voor haar vader deur. Ze beweerden dat zijn zoons iets gedaan hebben dat niet is toegestaan in onze rechten. Zijn zoons bezweren dat ze niets gedaan hebben en ze hebben niets gestolen. Said kent zijn vrienden heel goed maar hij deed nooit aan gewelddadigheid.

Politie’s onderzoeken Aischa’s huis. Het blijkt dat ze geen bewijze materialen hebben gevonden. Aischa’s vader gelooft het pas als de deur dicht is. Dus de politie’s zijn weg.

Haar vader kijkt zijn zoon Said aan. Said durft niet aan zijn vader onder de ogen te zien. Al dat vertrouwen is voor niets geweest. Said smeekt en zegt dat hij spijt heeft. Vader gelooft het niet en slaat zijn zoons tot ze blauwe plekken hebben.


Gedicht Aischa;

Mijn grootmoeder is een speciaal iemand,
Waar ik graag mee omga.
Tot die avond,
Al verschrikkelijke gebeurtenissen.
Ze beweren dat mijn broers schuldig zijn.
Tja, Mijn broers rookte af en toe.
Mijn broers gaat ook vaak uit met zijn vrienden.
Niet wetend dat ze voor ons veroorzaken.
Waar ik heel erg bang werd.
Hoe durven ze?
Dat de politie’s zonder huisbevestiging
in mijn huis onderzoeken!


07-01-2009, 21:56



Citaat door Miss_Tahmiina:
Leuk begin, ga verder!



Soukran

10-01-2009, 20:07
Upp!!

10-01-2009, 21:52
Dit verhaal is van het boek; Aisha.
Maar wel leuk dat je het hier plaatst

xx.

10-01-2009, 22:31

Citaat door Sweet19.:
Dit verhaal is van het boek; Aisha.
Maar wel leuk dat je het hier plaatst

xx.

Wilde ik net typen ..

24-01-2009, 13:59
Upp,, Nieuwe Fan leuk dat je dit verhaal met ons wil delen

24-01-2009, 19:26
Hahahah klopt, dat er boek van!

Zal ik verder met het verhaal schrijven? of stoppen als jullie willen?

24-01-2009, 19:39
Ben je gek ga verder,, heb eigenlijk nooit de moeite genomen om dat boek te lezen ben blij dat je het met ons wil delen duzz.. verder!!

24-01-2009, 19:52

3. De nieuwe school.


Op een dag brengt haar vader Aischa naar de nieuwe school. Zij mag studeren aan het gymnasium. Dat is haar doel.

Het is moeilijk voor Aischa want je krijgt verschillende vakken en leraren in elk uur.
Toen leerden Aischa en Ariane elkaar kennen als vriendinnen. Ze kunnen goed met elkaar opschieten. Daar is Aischa blij om maar de angst blijft nog vanwege haar familie.




Aischa;

Mijn angst blijft maar komen,
Mijn familie.
Waarom mag ik niet mijn leven genieten?
Waarom moet ik met angst er mee leven?
Ariane, een meisje met vreugde.
Haar passie is fotograferen.
Wat een talent, zég!
Ik mag blij zijn dat ik haar leren kende.
Mijn angst blijft met vraagteken,
Waar ik mezelf niet kan beantwoorden.


24-01-2009, 19:53


4. Ariane.

Het is vrijdag. Mijn klasgenoten gingen zwemmen in het water. Alleen zit ik met mijn kleren aan en kijk naar mijn klasgenoten.

Ik heb geen badpak. Ik wil zo graag zwemmen maar het mag niet vanwege mijn familie. Ariane begrijpt mij en vroeg of ik haar badpak wil gebruiken.

Dat is geweldig. Maar mijn angst werd steeds groter. Ik had geen keus. Toen ben ik met Ariane naar haar huis gegaan. Ik leer haar moeder kennen. Haar passie is viool spelen. De klanken uit de viool bezorgen mij kippenvel en daar krijg ik de kriebels van.

Ariane heeft 1 broer. Daar ben ik bang voor maar gelukkig was hij niet thuis.

Ik ging op weg naar mijn huis en ik zag haar broer staan. Ik werd zenuwachtig en stelde mezelf voor. Het blijkt dat hij een bedachtzaam persoon is.

Ik ken Ariane heel goed. Ik wist wel dat Ariane een vriendje heeft.
( Kim, een Vietnamese jongen. )



Aischa;

Ik ben blij dat ik een goede persoon kende.
Zij is hulpzaam en eigenwijs.
De klanken uit haar moeder viool zorgen mij een kriebels.
Dat is wat ik verlang.
Tot in mijn diepe gedachten belandt.


24-01-2009, 19:54



5. Zwemmen.

Het is de 2 vrijdag van de maand. Ik ging met mijn klas zwemmen. Het is natuurlijk mijn eerste keer.

Ik doe mijn kleren uit en trek in het Ariane’s badpak aan. Ik schaam me om me bij zijn van andere mensen omkleden.

Het is de 2e keer dat ik ga zwemmen met mijn klas. Uiteindelijk geniet ik in het water. Daar voel ik me vrij en fris.

Na het lesuur van zwemmen geef ik een badpak aan Ariane. Dan kan zij haar badpakken meenemen naar haar huis om te wassen. Als ik de badpakken meeneem dan gebeurt er wat in mijn familie.

Ik wil vaker met mijn klas op elke vrijdag zwemmen. Dan kan ik haast niet wachten!



Aischa;

Een hemelsblauw water zorgt mij een vrij gevoel.
Daar voel ik me fris.
Ik hoop dat mijn familie niet erachter zou komen.
Het is voor mijn eerste keer dat ik in avontuur beleefd.
En het is eerste keer dat ik tegen mijn moeder liegt.


24-01-2009, 19:55




6. Kim, een Vietnamese vriend.

Aischa was bij Ariane thuis. Ik laat mijn haar zien aan mijn vriendin Ariane. Ik pas haar kleren en verschijn in de gang, voor de spiegel.

Toen kwam Kim met zijn hond fanfan. En zag Aischa staan. Toen werd de liefde op zijn het eerste gezicht.

Aischa leert Kim steeds beter kennen maar haar angst is dat haar broers haar zullen betrappen als zij met een wildvreemde in Parijs zou rondhangen.

Ariane vindt het niet zo erg dat Kim van Aischa houdt. Daar kan zij immers niets aan doen. Aischa en Kim leren elkaar steeds beter kennen en spreken ook vaak af in de restaurants. Daar spreken ze over van alles, vooral de vrijheid. Kim probeerde Aischa over te halen dat de belevenissen er alleen in de vrijheid zijn. Ergens weet Aischa dat Kim gelijk heeft. Maar haar cultuur is dat alleen de mannen vrijheid hebben en de vrouwen niet. Daar is Kim het niet mee eens. Hij vindt dat de mannen en vrouwen moeten samenleven als éénheid. Aischa denkt aan haar culturele samenleving. De mannen zijn de baas in huis en vrouwen vind je in de keuken. Ze vinden elkaar alleen in het bed. Dat er geen liefde in het huwelijk speelde. Daar ben ik het niet mee eens. Er moet liefde zijn in het huwelijk, dat is toegestaan van mijn geloof. We houden zoveel van elkaar. We weten dat we een groot risico nemen. Ma Djamila weet het dat Aischa zoveel van Kim houdt.

Op een dag ging Aischa met Kim op het grasveld liggen. Ze hebben het over de toekomst. Tot haar grote schrik zag zij haar Said staan met zijn vrienden.
Said pakt zijn zusje en Aischa schreeuwde het uit. Said roept naar zijn vrienden dat ze Kim in elkaar moeten slaan. Ik schreeuw het uit en kijk naar mijn grote liefde. In een paar minuten valt Kim neer op de grond met zijn blauwe plekken en wonden. Said sleurt mij in de auto en gaf een verdoving.

Aischa;

De tijden waar ik met Kim beleven.
De onvergetelijke tijden.
De speciale gevoel heeft geen beschrijving.
Ik hou zoveel van mijn grote liefde, Kim.
Vanuit mijn hart en mijn ziel.
Tot die dag,
Ik vergeef mijn broer nooit.
Hoe durf hij!
De slechte vrienden slaan Kim helemaal in elkaar.
Dat heb ik zojuist niet verwacht.
Mijn broer Said met zijn slechte vrienden omgaan.
Sinds zijn baan kwijt deed hij alleen de verkeerde dingen.
Ik denk vaak aan mijn grote liefde.
Hoe gaat het met Kim?