Bekijk volle/desktop versie : Een dua uit een Hadith Sahih.



07-01-2009, 20:21
Bismillah Arahman Arahiem


Hier is een dua (smeekbeden) die ik met jullie wil delen, door deze dua geeft Allah subhan wa ta3ela jou insha'Allah heel veel hasanaats.
Dus mega veel beloningen.


Zelfs zoveel, dat de Engelen (Malaika) ze niet kunnen noteren, het is zelfs teveel voor hen subhanallah.
Als men namelijk deze doe'a reciteert, gaan de Engelen naar Allah Subhaana-wa-ta-ala en zullen zeggen:

"Ya Allah, wij kunnen zelfs alle druppels van de zee tellen, maar dit is ons echt teveel!"

Allah Subhaana-wa-ta-ala zegt dan tegen hen (de Engelen): "Laat maar tot Yawm al Qiyama (de Dag der Opstanding), dan reken Ik wel met diegene af!!"


De doe'a gaat als volgt:


Yaa rabbie lakal hamdoe kamaa yanbaghie li jalaali wadj-hika wa li 'adiemie sultaanika.

Lees het op in het arabisch, ookal spreek jij het verkeerd uit, Allah subhan
wa ta3ela weet het, maar doe wel je best.
En stuur het door want als jij het doorstuurt krijg jij dezelfde beloning
als degene die het opleest en er gaat geen enkel hasanaat verminderen
bij die ander.

De dua betekent :

”O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.”

Deze bovenstaande doe'a komt uit de "Sunnah Al-Ma-thurat" ("Een verzameling van smeekbeden uit de Qur-aan en de Sunnah&quot En de hadith waarin deze doe'a en het verhaal over de Engelen staat is een Hadith Sahih.

Moge Allah subhan wa ta3ela iedereen vergeven en belonen
die deze dua opleest.

Stuur het door als je wilt naar andere en jij krijgt elke keer als zij het doorsturen de hasanaats erbij ZONDER dat het bij die ander vermindert wordt, hoe masallah is dat dan...

07-01-2009, 21:10


up Masallah

07-01-2009, 21:24
DjazakAllah voor het plaatsen

07-01-2009, 21:39
Djazak allah Ghairan,






Bismilahi ar-Rahmani ar-Raheem,

As-Salaamou aleikoum wa rahmatoullah wa barakatouhou,



Dit kun JIJ doen voor Ghaza! (Tips)


--------------------------------------------------------------------------------

Voel je je ook zo machteloos? Kijk je ook toe veilig vanuit je woonkamer hoe je broeders en zusters worden afgeslacht in Palestina? Wil je wat doen voor Palestina, maar je weet niet hoe je het kunt aanpakken? Een aantal tips overgenomen uit de lezing
‘Dit kun jij doen voor Ghazaa!’


Roermond 03-01-2009, tips van broeder Al-Khataab

Tip 1: Keer terug naar Allah en naar de Sounnah. Zodat de eenheid tussen de moslims sterker wordt en zodat Allah onze gebeden en smeekbedes verhoord inshaAllah.

Onderhoud het gebed in de moskee, de zionisten weten dat als de moskeeën tijdens het fadjr-gebed net zo gevuld zijn als het vrijdagsgebed, de overwinning aan de moslims is! Want op dat moment is er eenheid tussen moslims en kan geen zionist meer tegen ons op.

Tip 2: Lees en verdiep je in de geschiedenis, zodat je kennis hebt van de waarheid. Neem niet alles aan voor waar wat de media je voorschotelt!!

Tip 3: Verspreid de waarheid! Als je verschil wil uitmaken, laat anderen zien hoe de vork in zijn steel zit. Spreid de waarheid via bijvoorbeeld internet, flyers, ingezonden brieven naar kranten/media, gebruik de mogelijkheden op scholen om te spreken over deze kwestie. Houdt spreekbeurten hierover en vraag om het onderwerp tijdens een college op de agenda te zetten. Probeer om creatief te zijn om toch de mensen om je heen te blijven prikkelen.

Onze Nederlandse buren kennen hun eigen geschiedenis goed genoeg en weten dat er ooit in de WO I en II sprake was van Duitsland die Nederland bezette. Toen de Nederlandse mannen in opstand kwamen en zich verzetten, werden zij gezien als helden en worden tot op de dag van vandaag ieder jaar herdacht. Nu dit zelfde gebeurd met Israel en Palestina, krijgt het hele verhaal een andere wending en zijn de Palestijnen wiens land afgepakt wordt, niet de verzetters, maar juist diegene die aanvallen en Israel is diegene die zichzelf moet verdedigen.

Tip 4: Doneer geld en blijf geen vragen stellen of het wel zo betrouwbaar is en hoe het geld dan daar terecht komt. Er zijn betrouwbare instanties die diverse projecten verrichten daar. Bijvoorbeeld: islamic-relief en stichting Israa. Zorg dat wanneer je je geld geeft, je dat doet omwille van Allah en versterk je gift met een dou3a zodat het inshaAllah aankomt bij de juiste persoon of getroffen gezin.

Tip 5: Verricht dou3a voor de Palestijnen en voor de strijders. Verricht ze bewust op de momenten waarop je weet dat Allah het dichtst bij jou is.

Verricht ze in het laatste deel van de nacht, wanneer Allah Neerdaalt naar de laagste hemel en vraagt: “Wie vraagt mij iets, zodat ik hem kan geven?”

Verricht dou3a wanneer je bidt, in je sujud, met je hoofd op de grond sta je het dichtst bij Allah en zullen inshaAllah je dou3aat verhoord worden.

Verricht dou3a wanneer je vast of wanneer je reist, de dou3a van een vastende en van de reiziger wordt verhoord door Allah. De barmhartigheid van onze Heer is groot, maak er gebruik van. Hij maakt het ons makkelijk alleen wij maken het onszelf moeilijk, subhaanAllah!

Bie iedni Laah zal het mensen onder ons aan het denken zetten. Elhamdoulilah onze Ummah zit vol khair en we bezitten zoveel kwaliteiten, laten we nu onze krachten bundelen en onze stem horen. Als jij goed kunt schrijven, schrijf dan de waarheid. Als jij goed kunt spreken, spreek erover en stel de anderen ervan in kennis, als jij goed bent met internet of creatief bent met flyers, maak een site of flyers en deel ze uit. Als jij de Arabische taal goed bezit, vertaal artikelen die alleen beschikbaar zijn op Arabische websites, deel je kennis, deel de WAARHEID met de anderen. Laten we ACTIE ondernemen en iedereen met de waarheid confronteren, dit is het minste wat we kunnen doen.

Onze wapens zijn geen stenen, noch zijn het geweren, onze wapens zijn kennis, geduld en wijsheid. Moge Allah ons dezelfde strijdlust geven als onze broeders en zusters.

Stuur dit bericht door inshaAllah bereikt het iedereen die niet aanwezig was tijdens de lezing.

Moge Allah mij vergeven als ik iets verkeerd heb getypt, al het slechte komt van mij en van de Shaytaan, en al het goede komt van Allah subhana wa ta3ala.



xSoebhanak Allahoma wa bi hamdik, ashahado an la Ilaha ila Ant, astaghfiroka wa atoubo ilaykx

07-01-2009, 21:53


Djazaka laho ghairan

12-01-2009, 21:15

Citaat door x_marokaanse_x:
Djazaka laho ghairan


UP!



Wa iyaki!

12-01-2009, 21:18

Citaat door Oujdia_:
Bismillah Arahman Arahiem


Hier is een dua (smeekbeden) die ik met jullie wil delen, door deze dua geeft Allah subhan wa ta3ela jou insha'Allah heel veel hasanaats.
Dus mega veel beloningen.


Zelfs zoveel, dat de Engelen (Malaika) ze niet kunnen noteren, het is zelfs teveel voor hen subhanallah.
Als men namelijk deze doe'a reciteert, gaan de Engelen naar Allah Subhaana-wa-ta-ala en zullen zeggen:

"Ya Allah, wij kunnen zelfs alle druppels van de zee tellen, maar dit is ons echt teveel!"

Allah Subhaana-wa-ta-ala zegt dan tegen hen (de Engelen): "Laat maar tot Yawm al Qiyama (de Dag der Opstanding), dan reken Ik wel met diegene af!!"


De doe'a gaat als volgt:


Yaa rabbie lakal hamdoe kamaa yanbaghie li jalaali wadj-hika wa li 'adiemie sultaanika.

Lees het op in het arabisch, ookal spreek jij het verkeerd uit, Allah subhan
wa ta3ela weet het, maar doe wel je best.
En stuur het door want als jij het doorstuurt krijg jij dezelfde beloning
als degene die het opleest en er gaat geen enkel hasanaat verminderen
bij die ander.

De dua betekent :

”O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.”

Deze bovenstaande doe'a komt uit de "Sunnah Al-Ma-thurat" ("Een verzameling van smeekbeden uit de Qur-aan en de Sunnah&quot En de hadith waarin deze doe'a en het verhaal over de Engelen staat is een Hadith Sahih.

Moge Allah subhan wa ta3ela iedereen vergeven en belonen
die deze dua opleest.

Stuur het door als je wilt naar andere en jij krijgt elke keer als zij het doorsturen de hasanaats erbij ZONDER dat het bij die ander vermindert wordt, hoe masallah is dat dan...




Heb je hier bewijzen van? Sorry, voor hen is niets te veel om op te schrijven! Niets.

12-01-2009, 21:20

Citaat door Halwa.:
Heb je hier bewijzen van? Sorry, voor hen is niets te veel om op te schrijven! Niets.



Niet schriftelijk, maar ik heb dit naast deze tekst in mijn jongeren jaren meegekregen van een wijze man.

13-01-2009, 01:21
Kan je me vertellen door wie de hadith sahih(?) is overgeleverd zuster?

24-11-2009, 12:34
hey oujdia

Soebhanalah, je weet niet hoeveel beloning jij krijg. als wij als lezers deze opzeggen of leren. dan zal je al onze hasanaat ook krijgen.