Bekijk volle/desktop versie : de Oemma vergroten

07-01-2009, 15:08
de Oemma vergroten

ik zag pas op tv een joods echtpaar die vrouw kreeg haar 1e 3kinderen snel achter elkaar ze vond het heel zwaar maar (na haar zeggen) besefte ze in eens dat elk kind een parel is en dat ze zo het joden dom kan vergroten door haar kinderen goed op te voeden en veel te krijgen

nou veel kinderen kreeg ze maar liefst 18!! ze was erg actief en deed er alles aan om haar kinderen het jodendom zo goed mogelijk mee te geven....

nu mijn vraag bestaan er nog zulke moslimouders die echt het doel hebben om hun kinderen zo goed mogelijk met de islaam op te voeden maar ook veeeeeeeeeeeeeeel kids te krijgen???

07-01-2009, 15:14

Als het om aantal ging dan hadden we allang de strijd gewonnen!
Het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit. We moeten alles uit onze kinderen halen, geloof op nummer 1, gedrag, persoonlijkheid, studie, sport. Dan zal je zien wat voor veranderingen we teweeg kunnen brengen in de wereld.

07-01-2009, 15:17

Citaat door ewaa:
Als het om aantal ging dan hadden we allang de strijd gewonnen!
Het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit. We moeten alles uit onze kinderen halen, geloof op nummer 1, gedrag, persoonlijkheid, studie, sport. Dan zal je zien wat voor veranderingen we teweeg kunnen brengen in de wereld.

snap ik maar daar gaat het even niet om ik vroeg me dus af naar aanleiding van het joodse echtpaar

of er ook zulke moslim ouders zijn die alles er aan doen hun kinderen met de islaam op te voeden maar ook echt veel kinderen willen

07-01-2009, 15:20
waarschijnlijk wel maar ik ken er geen.

Tegenwoordig is het best wel moeilijk om een groot aantal kinderen goed islamitisch op te voeden in een europees land.

Maar macha allah voor degene die het wel lukt.

07-01-2009, 15:20

Goh dan moet je in Antwerpen eens wandelen op een zaterdag De Joden hebben altijd zwermen van kinderen en 18 is zeker geen zeldzaamheid bij hen.

Maar of wij moslims dat ook doen? nee, ik zie meer en meer koppels kiezen voor kleine gezinnen.

07-01-2009, 15:22

Citaat door Mysticalia:
Goh dan moet je in Antwerpen eens wandelen op een zaterdag De Joden hebben altijd zwermen van kinderen en 18 is zeker geen zeldzaamheid bij hen.

Maar of wij moslims dat ook doen? nee, ik zie meer en meer koppels kiezen voor kleine gezinnen.

jah he nou die 2zaken die jij nu typt komen mij dus ook bekend voor

07-01-2009, 15:23
ik denk dat het bij ons niet veel meer voorkomt.
zelfs in marokko hebben ze nu veel liever, kleinere gezinnen. tenminste in mijn kennisen en vriendenkring.

07-01-2009, 15:40

Citaat door lunna:
de Oemma vergroten

ik zag pas op tv een joods echtpaar die vrouw kreeg haar 1e 3kinderen snel achter elkaar ze vond het heel zwaar maar (na haar zeggen) besefte ze in eens dat elk kind een parel is en dat ze zo het joden dom kan vergroten door haar kinderen goed op te voeden en veel te krijgen

nou veel kinderen kreeg ze maar liefst 18!! ze was erg actief en deed er alles aan om haar kinderen het jodendom zo goed mogelijk mee te geven....

nu mijn vraag bestaan er nog zulke moslimouders die echt het doel hebben om hun kinderen zo goed mogelijk met de islaam op te voeden maar ook veeeeeeeeeeeeeeel kids te krijgen???

Yep.InshaAllah! : D

07-01-2009, 15:44

Citaat door CoveredDiamond:
Yep.InshaAllah! : D

verklaar je nader

07-01-2009, 15:48

Citaat door lunna:

Citaat door lunna:
verklaar je nader

Ik reageerde op je bovenstaande vraag.

En ja, dat als doel om de ummah te vergroten.
Hiermee bedoel ik dan de ummah zoals die hoort te zijn. Zich bewust zijn van het recht dat Allah heeft over ons, van de regels van onze dien zonder geweld en met de beste gedragsnormen.