Bekijk volle/desktop versie : Zou het nut hebben alle grenzen van Palestina te herzien?



Pagina's : [1] 2 3 4

06-01-2009, 15:14
Bron: CNN 5 januari


Citaat:

Gaza horrors sow seeds for future violence

"Today children are experiencing a serious kind of trauma, and I fear for the future," el Sarraj said. "The children of the first intifada were throwing stones at the Israeli troops. And because of the trauma they were subjected to, 10 years later, the same children became suicide bombers."
Ik heb flink wat lopen nadenken de afgelopen dagen, en het argument van een vrijheids strijd van de Palestijnen, en het gebruik van alle beschikbare middelen daarin, heeft toch wel indruk op me gemaakt.

Dus laten we er eens vanuit gaan dat er in 1946 grove fouten zijn gemaakt door de internationale gemeenschap, en dat de grenzen van Israel, Palestina, Egypte, Jordanie en Syrie opnieuw ter discussie moeten komen te staan.

Zijn jullie het daar mee eens?

Enne: on topic blijven aub.

Kaart 1 (detail)

[URL="http://maps.google.nl/maps?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GBfficial&hs=TAD&q=map+israel&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title"]Kaart 2[/URL] (uitgezoomed)

06-01-2009, 15:17


Wat doet Israel in dit rijtje ?

06-01-2009, 15:21

Citaat door tomp:
Bron: CNN 5 januari



Ik heb flink wat lopen nadenken de afgelopen dagen, en het argument van een vrijheids strijd van de Palestijnen, en het gebruik van alle beschikbare middelen daarin, heeft toch wel indruk op me gemaakt.

Dus laten we er eens vanuit gaan dat er in 1946 grove fouten zijn gemaakt door de internationale gemeenschap, en dat de grenzen van Israel, Palestina, Egypte, Jordanie en Syrie opnieuw ter discussie moeten komen te staan.

Zijn jullie het daar mee eens?

Enne: on topic blijven aub.



Als ik heel eerlijk ben
lijkt mij het beste dat alle grenzen
waar dan ook worden opgeheven

mij zeggen ze niks

06-01-2009, 15:37
hee mensen, ik sta niet toe dat dit een scheld-topic word vol met ruis

desnoods attendeer ik de mods op jullie draad-vervuilende gedrag.

06-01-2009, 15:43



Citaat door tomp:
Bron: CNN 5 januari



Ik heb flink wat lopen nadenken de afgelopen dagen, en het argument van een vrijheids strijd van de Palestijnen, en het gebruik van alle beschikbare middelen daarin, heeft toch wel indruk op me gemaakt.

Dus laten we er eens vanuit gaan dat er in 1946 grove fouten zijn gemaakt door de internationale gemeenschap, en dat de grenzen van Israel, Palestina, Egypte, Jordanie en Syrie opnieuw ter discussie moeten komen te staan.

Zijn jullie het daar mee eens?

Enne: on topic blijven aub.

Kaart 1 (detail)

[URL="http://maps.google.nl/maps?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GBfficial&hs=TAD&q=map+israel&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title"]Kaart 2[/URL] (uitgezoomed)

ik weet niet, of eerlijk gezegd, ik denk niet dat het heel realistisch is om te denken dat we de grenzen daar aan kunnen passen

ik heb ook weer veel nagedacht. ik kom niet verder dan dat de kracht van de palestijnen in hun zwakte ligt. laat dit vervolgde volk met rust. stop het doden. 'collateral damage' mag niet op het graf van een kind staan

06-01-2009, 15:47
Dat zou geen enkel nut hebben. Noch Jordanie, noch Egypte willen het palestijnenprobleem in huis halen. Ook van Syrie hoeven de palestijnen niets te verwachten. Libanon? de 400.000 palestijnen die daar zitten zijn nu al out casts. Het zou de zaak alleen maar erger maken.

06-01-2009, 15:52

Citaat door tomp:
Bron: CNN 5 januari



Ik heb flink wat lopen nadenken de afgelopen dagen, en het argument van een vrijheids strijd van de Palestijnen, en het gebruik van alle beschikbare middelen daarin, heeft toch wel indruk op me gemaakt.

Dus laten we er eens vanuit gaan dat er in 1946 grove fouten zijn gemaakt door de internationale gemeenschap, en dat de grenzen van Israel, Palestina, Egypte, Jordanie en Syrie opnieuw ter discussie moeten komen te staan.

Zijn jullie het daar mee eens?

Enne: on topic blijven aub.

Kaart 1 (detail)

[URL="http://maps.google.nl/maps?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GBfficial&hs=TAD&q=map+israel&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title"]Kaart 2[/URL] (uitgezoomed)




Dus zij moeten stukje voor stukje hun land geven aan de Zionisten? De zionisten beweren dat tot en met Saodie Arabie hun beloofde land is, moeten we hun gang laten gaan? Ze slachten mensen af, al dat bloed heeft niets voor niets gestroomd.

Nee Palestina mag nooit opgegeven worden en de redding van Allah swt is nabij. Zij zijn gestroven als Shoehadaa maar we moeten dit nooit en ten nimmers vergeten.

06-01-2009, 15:55

Citaat door LaPoekel:
Dat zou geen enkel nut hebben. Noch Jordanie, noch Egypte willen het palestijnenprobleem in huis halen. Ook van Syrie hoeven de palestijnen niets te verwachten. Libanon? de 400.000 palestijnen die daar zitten zijn nu al out casts. Het zou de zaak alleen maar erger maken.




Palestijnen hebben een land verdomme, ze horen in Palestina !

06-01-2009, 16:23

Citaat door Karima_X:
Palestijnen hebben een land verdomme, ze horen in Palestina !


Mee eens, maar ik stel dat Palestina en Israel samen met hun buurlanden best kunnen onderhandelen over geheel nieuwe grenzen. Zij weten het best wat ze willen, dus zouden ze alleen gestimuleerd moeten worden de discussie te voeren.
Denk ik.

06-01-2009, 16:27

Citaat door tomp:
Mee eens, maar ik stel dat Palestina en Israel samen met hun buurlanden best kunnen onderhandelen over geheel nieuwe grenzen. Zij weten het best wat ze willen, dus zouden ze alleen gestimuleerd moeten worden de discussie te voeren.
Denk ik.



Jezus nog eens aan toe ! Joden willen hele palestina hebben, zij beweren dat dat hun beloofde land is, wat begrijp je er niet?

Ze blijven de grenzen verleggen, want ze beweren dat tot Saodie Arabie hun eigendom is. Als het aan hun ligt drongen ze Mekka binnen en bouwen daar ook nederzettingen. Dit hoort allemaal tot hun plan.

06-01-2009, 16:28

Citaat door Karima_X:
Jezus nog eens aan toe ! [Israeliers] willen hele palestina hebben, zij beweren dat dat hun beloofde land is, wat begrijp je er niet?

Ze blijven de grenzen verleggen, want ze beweren dat tot Saodie Arabie hun eigendom is. Als het aan hun ligt drongen ze Mekka binnen en bouwen daar ook nederzettingen. Dit hoort allemaal tot hun plan.


Ik ben er vrij zeker van dat individuen zoals mijzelf ze daarvan kunnen weerhouden, van die expansie drift.

Ik ben ook al elders bezig namelijk, kan nog niet vertellen waar en hoe.

06-01-2009, 16:33
Israel moet verhuizen naar europa

06-01-2009, 16:33



Citaat door Karima_X:
Palestijnen hebben een land verdomme, ze horen in Palestina !


Het woord Palestina werd gebruikt door de Oude Romeienen en Grieken.

Zij verwezen daar mee naar 'land van Joden'.

Palestijnen zijn Arabieren met een van huisuit ander staatsburgerschap: Egyptisch, Syrisch, Jordaans en Libanees.

Er bestaan geen palestijnen.

06-01-2009, 16:36

Citaat door LaPoekel:

Er bestaan geen palestijnen.


Tegenwoordig wel denk ik..

06-01-2009, 16:44

Citaat door tomp:
Tegenwoordig wel denk ik..


Sinds 1977 en verzonnen door de PLO


Citaat:
Way back on March 31, 1977, the Dutch newspaper Trouw published an interview with Palestine Liberation Organization executive committee member Zahir Muhsein. Here's what he said:


The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct "Palestinian people" to oppose Zionism.

For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan.
Zo zie je maar. Als het maar lang genoeg gezegd wordt gaan mensen er vanzelf in geloven.

Pagina's : [1] 2 3 4