Bekijk volle/desktop versie : Ik haaaaaaaaaat maar ook haaaat bezoek!



Pagina's : [1] 2

05-01-2009, 22:05
Wie nog meer?

Ik voel me dan zo opgesloten!

05-01-2009, 22:12


haatsmurf!


Ik hou hmdl van bezoek, hou van mensen om me heen........hoeven niet eens familie te zijn.

05-01-2009, 22:14
Ligt eraan wie het zijn... ik heb by the way vrijdag bezoek... aaagghhh..... stresssssuh!

05-01-2009, 22:19
opgesloten? bedoel je bezoek dat dagen lang blijft logeren?

ik vind bezoek niet erg, ik ben nu veel losser met bezoek. loop niet erg op mijn tenen en bereid veel voor zodat ik niet veel hoef te doen als het bezoek er is

05-01-2009, 22:20


laat je soms mensen binnen die je niet binnen moet laten ofzeu ?

het is JOUW huis nog altijd, dus

05-01-2009, 22:23
Nee, ik haat t niet om bezoek te krijgen (hoef toch niet te koken enzo, doet mn lieve moeder :hihi. Wel die eeuwige berg afwas.

05-01-2009, 22:23

Citaat door noona:
opgesloten? bedoel je bezoek dat dagen lang blijft logeren?

ik vind bezoek niet erg, ik ben nu veel losser met bezoek. loop niet erg op mijn tenen en bereid veel voor zodat ik niet veel hoef te doen als het bezoek er is


Nou ik zorg dat alles, alles al klaarstaat. Ik maak ook dingen die ik alleen nog in de oven hoef te schuiven of op te warmen. Maar om eerlijk te zijn is dat alleen bij mijn sch. familie. Mijn eigen familie is niet moeilijk (nederlanders he?) en dan zit ik ook heel relaxed, hoef ik geen rekening te houden met wie wat lust en eet.

Bij mijn schoonfamilie heb ik zo'n gevoel dat ik me moet 'gedragen', bepaalde manier van kleden, niet teveel kletsen, marokkaans koken etc. Ze spreken allemaal arabisch, dus ik zit er een beetje clueless bij in mijn eigen huis. Dus voor mij is dat dan wel een beetje stressen van gaat het goed, is alles naar wens etc. Hoewel ik met de jaren relaxter ben geworden, vroeger kreeg ik direct migraine.

05-01-2009, 22:24

Citaat door Omaima0:
Wie nog meer?

Ik voel me dan zo opgesloten!


beheers je eens mens!

05-01-2009, 22:25
Waarom zou je u opgesloten voelen is toch jouw huis

Het is schandalig dat jy zo durft te praten hoe kun je bezoek nu haten???

Alatief ; mensen zyn bly als ze bezoek krygen dat is beter voor u thuis ; voor et omgeving ; voor et sociaal contact ; voor et gezelligheid etc. etc.

Ben nu eenmaal ook niet echt een persoon die vriendinntjes thuis uitnodigt omdat ik liever buiten actief ben met the girls voor leuke dingen te doen ; maar hey kom op het is heus geen drama om es bezoek over de vloer te krygen

In bled gebeurt het zelfs dagelyks ; op de allergekste tydstippen & vooral natuurlyk ONVERWACHTS!!!

05-01-2009, 22:26
[QUOTE=Marisah;59198831]Nou ik zorg dat alles, alles al klaarstaat. Ik maak ook dingen die ik alleen nog in de oven hoef te schuiven of op te warmen. Maar om eerlijk te zijn is dat alleen bij mijn sch. familie. Mijn eigen familie is niet moeilijk (nederlanders he?) en dan zit ik ook heel relaxed, hoef ik geen rekening te houden met wie wat lust en eet.

Bij mijn schoonfamilie heb ik zo'n gevoel dat ik me moet 'gedragen', bepaalde manier van kleden, niet teveel kletsen, marokkaans koken etc. Ze spreken allemaal arabisch, dus ik zit er een beetje clueless bij in mijn eigen huis. Dus voor mij is dat dan wel een beetje stressen van gaat het goed, is alles naar wens etc.[/QUOTE]


Doet me denken aan mijn schoonzusje..........in het begin dan.
Sinds ze een paar recepten onder de knie heeft gaat alles vlotjes en ook het marokkaans wil goed lukken.
Ze heeft nu wel het geluk dat beide mijn ouders goed nederlands kunnen.
Heeft jouw man zussen die jou helpen of hielpen in het begin?

05-01-2009, 22:29

Citaat door Marisah:
Nou ik zorg dat alles, alles al klaarstaat. Ik maak ook dingen die ik alleen nog in de oven hoef te schuiven of op te warmen. Maar om eerlijk te zijn is dat alleen bij mijn sch. familie. Mijn eigen familie is niet moeilijk (nederlanders he?) en dan zit ik ook heel relaxed, hoef ik geen rekening te houden met wie wat lust en eet.

Bij mijn schoonfamilie heb ik zo'n gevoel dat ik me moet 'gedragen', bepaalde manier van kleden, niet teveel kletsen, marokkaans koken etc. Ze spreken allemaal arabisch, dus ik zit er een beetje clueless bij in mijn eigen huis. Dus voor mij is dat dan wel een beetje stressen van gaat het goed, is alles naar wens etc. Hoewel ik met de jaren relaxter ben geworden, vroeger kreeg ik direct migraine.

Meskiena zo zielig

05-01-2009, 22:29

Citaat door Omaima0:
Wie nog meer?

Ik voel me dan zo opgesloten!



bedoel je in de keuken ??
of bezoek die dagenlang blijft ??


wij kennen dat niet , we hebben geen familie in NL , aan de ene kant is het beter maar aan de andere kant LONELY

05-01-2009, 22:32



Citaat door Khataarlijk:
bedoel je in de keuken ??
of bezoek die dagenlang blijft ??


wij kennen dat niet , we hebben geen familie in NL , aan de ene kant is het beter maar aan de andere kant LONELY

Mijn schoonfamilie ook, ze zijn alleen hier, dus alleen schoonouders met hun kids voor de rest niemand, iedereen zit in marokko.
Pff is zo zielig en eenzaam zeg, ik kan nergens naartoe gaan alleen naar hun

05-01-2009, 22:38
Ik irriteer me alleen aan visite als hun kinderen mijn hele huis slopen zonder dat er iets van gezegd wordt Of als ze zondag laat blijven, terwijl ze weten dat iedereen de volgende dag weer vroeg op moet. Of als ze hun vieze schoenen niet uit doen... integratie maar dan de verkeerde vorm ervan zeker

05-01-2009, 22:40

Citaat door Marisah:
Nou ik zorg dat alles, alles al klaarstaat. Ik maak ook dingen die ik alleen nog in de oven hoef te schuiven of op te warmen. Maar om eerlijk te zijn is dat alleen bij mijn sch. familie. Mijn eigen familie is niet moeilijk (nederlanders he?) en dan zit ik ook heel relaxed, hoef ik geen rekening te houden met wie wat lust en eet.

Bij mijn schoonfamilie heb ik zo'n gevoel dat ik me moet 'gedragen', bepaalde manier van kleden, niet teveel kletsen, marokkaans koken etc. Ze spreken allemaal arabisch, dus ik zit er een beetje clueless bij in mijn eigen huis. Dus voor mij is dat dan wel een beetje stressen van gaat het goed, is alles naar wens etc. Hoewel ik met de jaren relaxter ben geworden, vroeger kreeg ik direct migraine.


moeilijk lijkt me dat als je niet echt kunt genieten in bijzijn van je schoonfamilie.

nu ben ik ook niet echt doorsnee-marokkaans en het had wat voeten in de aarde aan het begin vna mijn huwelijk maar mijn omgeving heeft me toch een plekje kunnen geven.

ik maak altijd een draaiboek in mijn hoofd wat betreft eten en drinken.

ik heb bezoek dat gauw even komt kijken, eten en weer verder. ik heb bezoek dat genoegen neemt met een glas water of hooguit een kop koffie.

neem toch wat conversatielessen arabisch, zou je gauw uit een isolement halen. in mijn familie ken ik een aantal nederlandse meiden, nou ik sta paf, ze spreken het of ze nooit anders gedaan hebben. wel slim van ze want ze kunnen zo ook niet buitengesloten worden.

Pagina's : [1] 2