Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek



11-03-2004, 15:18

Citaat door amirah1978:
salam

Wie deed er zijn hoofddoek ook uit? Ik heb die 3 maanden gedragen maar het werd mij teveel. Maar toch voel ik mij elke dag schuldig nu ik die niet meer opheb. Maar echt ik voelde mij er ongelukkig door. Ik deed die aan van de ene dag op de andere en ook meteen heel mijn garderobbe aangepast. Veel dingen gelaten. En heb ook mijn hele leuke job hierdoor verloren.

Ik weet dat geen hijaab dragen haram is dus dat wil ik nu niet horen.

enkel serieuze reacties
.

11-03-2004, 15:22


Ik heb nooit een hoofddoek gedragen........dat jij m af hebt gedaan is jammer. Ik denk alleen dat Allah swt het allerbelangrijkst je innerlijke hijaab vind en je uiterlijke moet je toch echt wel met je hart dragen. Ik zeg hiermee overigens niet dat je er goed aan hebt gedaan.......en aan die leuke baan hebben we later niks helaas.


11-03-2004, 15:24
Waarom heb je het af gedaan als ik vragen mag?

11-03-2004, 15:43
Wat is een innerlijke hijaab?

11-03-2004, 15:43


Je zei het werd mij te veel en je werd ongelukkig..


werd je ongelukkig omdat je het af deed of omdat je het droeg?

11-03-2004, 17:13
dan had je m niet met overtuiging gedragen en was je niet naar lezingen etc geweest....als je dat nou eens deed of doet dan weet ik zeker dat je hier anders over na gaat denken!! thallay...firdaous!

11-03-2004, 18:12
hey meid ik bedoelde het niet kattig ofzo ik draag zelf ook pas een hoofdoek 3 weken geleden hamdoelillah.maar ik bedoel je moet vaker gaan en je meer verdiepen in het islam...ik d8 zelf ook altijd dat als ik ga trouwen dan pas een hoofdoek zou dragen,,,,maar nee het was eerder hamdoelillah...mohim zoals ik al zei zuster,,,ga meer nbaar de moskee en ga met meisjes om die een hoofdoek dragen en vrezen voor allah..zo heb ik mijn hijaab gedragen,...!! thallay en moge allah je op de goede pad houden!!

11-03-2004, 18:15
en meid in het leven is niks makkelijk....maar jaa zo leer je maar ook veel dingen..

11-03-2004, 21:20
Salam dames!!!!
Ik vind het jammer amirah als ik lees dat je je hijaab hebt afgedaan, omwille van dat je er niet tegenkon en het je teveel werd.
Alleen begrijp ik niet dat je het later tegen je zin droeg maar hoe
kan dat gevoel bij jou ontstaan als je het met eigen zin hebt gedragen.
mischien was je er toch niet helemaal klaar voor en was er een illusie voor je hoe het zou zijn als ik het zou dragen.

Ik draag ook sinds een maand of 2 pas een hoofdoek en ik d8 ook altijd als me moeder of andere meiden die het wel eens zagen (als ik naar de moskee ging met ramadan) het mooi vonden staan, ja ja Insha allah antwoorde ik dan altijd). Ik zat er wel mee en ik dacht als ik soms een strakke spijkerbroek of een kort jasje droeg, waar ben je eigenlijk mee bezig wat heb je aan, zo hoor je er niet bij te lopen, dit is niet voor moslima 's weggelegd. En steeds meer hield ik me er mee bezig want ik bidde wel en vroeg allah elke dag om mij de sterkte en sbar te geven om mij imaan te vergroten zodat ik een hoofdoek zou dragen.

En hamdoelllah draag em nog steeds en ben tot nu toe nog steeds niet van plan om het af te doen ik wil er niet eens aan denken. Als mjn hoofdoe net op heb dan voelt het net alsof ik kaal ben. Ik ben ook zelfverzekerder en ik sta ook sterker in mijn schoenen sinds ik het draag, ik hoop dat alle meiden die insha allah een hoofdoek gaan/willen dragen hetzelfde overkomt INSHA ALLAH

M3a SALAMA
KUS AMEL

15-03-2004, 09:15
MHHHHHHHHHHHHHHH

15-03-2004, 09:30
ja dat kan gebeuren he
maar het is wel jammer!!!!!!!!!

15-03-2004, 09:43

Citaat:
Origineel gepost door amirah1978
salam

Wie deed er zijn hoofddoek ook uit? Ik heb die 3 maanden gedragen maar het werd mij teveel. Maar toch voel ik mij elke dag schuldig nu ik die niet meer opheb. Maar echt ik voelde mij er ongelukkig door. Ik deed die aan van de ene dag op de andere en ook meteen heel mijn garderobbe aangepast. Veel dingen gelaten. En heb ook mijn hele leuke job hierdoor verloren.

Ik weet dat geen hijaab dragen haram is dus dat wil ik nu niet horen.

enkel serieuze reacties
Sinds de dag dat ik 'm voor het eerst droeg draag ik 'm elke dag elhamdoelilah..

Mijn nicht heeft 'm deze week ook afgedaan. Ze droeg 'm voor de familie en haar ouders. Niet voor zichzelf. Ze kon niet meer en zoals jij zei ze voelde zich ongelukkig.

Begrijp het nog steeds niet, maar het is haar keus.

15-03-2004, 09:43


Omdat je je ongelukkiger voelde, heb je 'm afgedaan.

En nu, voel je je nu wel gelukkig?

17-03-2004, 17:56

Citaat:
Origineel gepost door amirah1978
salam

Wie deed er zijn hoofddoek ook uit? Ik heb die 3 maanden gedragen maar het werd mij teveel. Maar toch voel ik mij elke dag schuldig nu ik die niet meer opheb. Maar echt ik voelde mij er ongelukkig door. Ik deed die aan van de ene dag op de andere en ook meteen heel mijn garderobbe aangepast. Veel dingen gelaten. En heb ook mijn hele leuke job hierdoor verloren.

Ik weet dat geen hijaab dragen haram is dus dat wil ik nu niet horen.

enkel serieuze reacties
salaam alaykoum,

Niets aantrekken van deze reacties hier. Ikzelf draag ook nog niet zolang de hoofddoek en in het begin ging het redelijk goed. Daarna kreeg ik ook de gedachte om hem weer af te doen omdat ik er niet van overtuigd was, alhoewel in het begin ik heel goed wist waarom ik die droeg. Maar toen begon ik weer te lezen over het waarom van de hoofddoek en dat hielp wel. Nu gaat het weer beter. Ook voor mij zijn er dingen die ik gewoon was om te doen maar nu niet meer kan of niet zo gemakkelijk meer. Ik had het ook niet gemakkelijk omdat het bij ons niet de gewoonte was om hoofddoek te dragen zelfs als je getrouwd bent. En soms krijg je dus rare reacties van mensen, dat je ouderwets bent enzo.
Verdiep je verder in de godsdienst zodat je imaan groter wordt en inschallah zul je hem terug dragen.