Bekijk volle/desktop versie : Rente



Pagina's : [1] 2 3 4

04-01-2009, 19:35
Wat doen jullie met de rente die jullie ontvangen?

04-01-2009, 19:51


ik stort de rente die ik ontvang bij Islamic Relief onder vermelding van "rentegelden"

05-01-2009, 11:13

Citaat door haramain:
ik stort de rente die ik ontvang bij Islamic Relief onder vermelding van "rentegelden"




05-01-2009, 11:32

Citaat door trolly007:
Wat doen jullie met de rente die jullie ontvangen?
Nu eigenlijk niets..Ik heb geen spaarrekening enzo.

Insha'Allaah krijg ik als ik 18 wordt zo'n 25000 euro van mijn ouders, maar die hebben ze met heel veel rente gespaard. Elke maand 500 euro ofzo doneren en dan veel rente ofzo. Dat wil ik wel uitzoeken, hoeveel geld t echt was, en dan t overige weggeven ofzo.

Hier een lezing over rente, miss zeggen ze daar wat je er mee moet doen?
http://www.al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/mp.php?id=184&zoek=rente

05-01-2009, 11:57



Citaat door dutchSaliha:
Nu eigenlijk niets..Ik heb geen spaarrekening enzo.

Insha'Allaah krijg ik als ik 18 wordt zo'n 25000 euro van mijn ouders, maar die hebben ze met heel veel rente gespaard. Elke maand 500 euro ofzo doneren en dan veel rente ofzo. Dat wil ik wel uitzoeken, hoeveel geld t echt was, en dan t overige weggeven ofzo.

Hier een lezing over rente, miss zeggen ze daar wat je er mee moet doen?
http://www.al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/mp.php?id=184&zoek=rente



Bedankt voor het plaatsen.

05-01-2009, 14:31
Ik ontvang geen rente...

05-01-2009, 14:33

Citaat door JAMIE_4:
Ik ontvang geen rente...
Hoe doe je dat? Spaar je je geld in een oude sok ofzo?

05-01-2009, 14:35

Citaat door dutchSaliha:
Hoe doe je dat? Spaar je je geld in een oude sok ofzo?



Nee hoor, ik heb een rekening bij de Postbank, een gewone rekening wel te verstaan en ik heb tot op heden nooit rente ontvangen... Over de spaarrekeningen ontvang je wel rente, maar die heb ik gelukkig niet...

05-01-2009, 14:43

Citaat door JAMIE_4:
Nee hoor, ik heb een rekening bij de Postbank, een gewone rekening wel te verstaan en ik heb tot op heden nooit rente ontvangen... Over de spaarrekeningen ontvang je wel rente, maar die heb ik gelukkig niet...
Heb ik ook, easyblue ofzo.. Maar ik krijg wel..

Beter!

05-01-2009, 14:47

Citaat door dutchSaliha:
Hoe doe je dat? Spaar je je geld in een oude sok ofzo?



05-01-2009, 14:52

Citaat door dutchSaliha:
Heb ik ook, easyblue ofzo.. Maar ik krijg wel..

Beter!


Ik heb geen easyblue.. Je kan het gewoon ff aangeven bij de bank, dan wordt het geregeld..

05-01-2009, 14:55
Het is volgens de geleerden NIET TOEGESTAAN om rente TERUG TE GEVEN AAN DE FINANCIELE INSTELLINGEN. Je zou met dit rente beter de behoeftigen helpen zonder iets ervan terug te verwachten of het besteden aan riolering van moskeeën!

05-01-2009, 14:56



Citaat door Dina-87:
Het is volgens de geleerden NIET TOEGESTAAN om rente TERUG TE GEVEN AAN DE FINANCIELE INSTELLINGEN. Je zou met dit rente beter de behoeftigen helpen zonder iets ervan terug te verwachten of het besteden aan riolering van moskeeën!



Sinds wanneer geef je rente ''terug'', die je niet ''ontvangen'' hebt..?

05-01-2009, 14:58

Citaat door JAMIE_4:
Sinds wanneer geef je rente ''terug'', die je niet ''ontvangen'' hebt..?




Doordat men in het begin aangeeft dat men die rente niet wenst te ontvangen, terwijl élk persoon daarop recht heeft en ze dus jouw rente voor andere doeleinden gaan gebruiken. Dit is niet toegestaan, je dient je rente te accepteren en fisabilah weg te geven.

05-01-2009, 14:59

Citaat door Dina-87:
Doordat men in het begin aangeeft dat men die rente niet wenst te ontvangen, terwijl élk persoon daarop recht heeft en ze dus jouw rente voor andere doeleinden gaan gebruiken. Dit is niet toegestaan, je dient je rente te accepteren en fisabilah weg te geven.



Does met andere woorden: niet aangeven dat je geen rente wilt ontvangen en de rente die je toch ontvangen hebt aan behoeftigen geven...

Pagina's : [1] 2 3 4