Bekijk volle/desktop versie : Cake met choco strepen ?? HELP.



03-01-2009, 20:17
Dames help !!

Ik heb mix voor cake en een pak cacao gekocht nou wil van dat cake waar chocolade strepen doorheen lopen ( zie je dan als je het snijdt ). Hoe moet ik het dan aanpakken ?

03-01-2009, 20:28


help aub ik moet het zo klaar maken !!

03-01-2009, 20:35
Ik denk dat je marmercake bedoeld?

x 1 pak cakemix ( + ingrediënten die op de verpakking cakemix staan)
x 5 eetlepels cacao
x 4 eetlepels suiker

Plaats het rooster iets onder het midden van de oven en verwarm de oven voor op 160 graden. De cake moet ongeveer een uur in de oven. Vet de cakevorm in met boter en bestuif deze met bloem. Bereid het cakebeslag volgens aanwijzingen op de verpakking (ik las dat je een kant en klare mix hebt gehaald) Schep 2/3 deel van het cakebeslag in de cakevorm. Houd 1/3 deel nog even apart. Meng de cacao en suiker, en spatel dit door het resterende beslag (die 1/3 deel). Klop het beslag nog ca. 30 seconden goed op. Schep het cacaobeslag op het lichte beslag en spatel de twee beslagen licht door elkaar zodat een marmereffect ontstaat. (de strepen die je bedoelde). Bak de cake in ca. 60 minuten gaar (als prikker er schoon uitkomt is de cake klaar). Succes schat en als je vragen hebt dan hoor ik het van je

03-01-2009, 20:37

Citaat door ilhem_b:
Ik denk dat je marmercake bedoeld?

x 1 pak cakemix ( + ingrediënten die op de verpakking cakemix staan)
x 5 eetlepels cacao
x 4 eetlepels suiker

Plaats het rooster iets onder het midden van de oven en verwarm de oven voor op 160 graden. De cake moet ongeveer een uur in de oven. Vet de cakevorm in met boter en bestuif deze met bloem. Bereid het cakebeslag volgens aanwijzingen op de verpakking (ik las dat je een kant en klare mix hebt gehaald) Schep 2/3 deel van het cakebeslag in de cakevorm. Houd 1/3 deel nog even apart. Meng de cacao en suiker, en spatel dit door het resterende beslag (die 1/3 deel). Klop het beslag nog ca. 30 seconden goed op. Schep het cacaobeslag op het lichte beslag en spatel de twee beslagen licht door elkaar zodat een marmereffect ontstaat. (de strepen die je bedoelde). Bak de cake in ca. 60 minuten gaar.



Dank je wel meid maar als je het donkere door het witte gaat spatellen dan wordt het witte ook donker toch ?

03-01-2009, 20:42



Citaat door Lante:
Dank je wel meid maar als je het donkere door het witte gaat spatellen dan wordt het witte ook donker toch ?

Je spatelt zeg maar alleen in het midden, het beste is om het donkere beslag er met een soeplepel op te gooien. Druk dan met de bolle kant van de soeplepel in het midden van het donkere beslag dan loopt het uit. Dus dan mengt het zich een beetje met het witte waardoor je dat marmer effect krijgt. Je moet het inderdaad niet helemaal door elkaar heen roeren want dan wordt alles donker. Hoop dat je het begrijpt? Heb er helaas geen foto van..

03-01-2009, 21:41

Citaat door ilhem_b:
Je spatelt zeg maar alleen in het midden, het beste is om het donkere beslag er met een soeplepel op te gooien. Druk dan met de bolle kant van de soeplepel in het midden van het donkere beslag dan loopt het uit. Dus dan mengt het zich een beetje met het witte waardoor je dat marmer effect krijgt. Je moet het inderdaad niet helemaal door elkaar heen roeren want dan wordt alles donker. Hoop dat je het begrijpt? Heb er helaas geen foto van..



Dank je wel meid !! Ik heb 1/3 met cacao gemengd en dan een keer wit dan cacao dan weer wit dan cacao etc gedaan, ben benieuwd hoe het straks eruit ziet.