Bekijk volle/desktop versie : Muhammad in de Torah voorspeld.



Pagina's : [1] 2 3

02-01-2009, 19:35
Hoofdstuk 42


[1] Hier is mijn dienaar, hem zal ik steunen,
hij is mijn uitverkorene, in hem vind ik vreugde,
ik heb hem met mijn geest vervuld.
Hij zal alle volken het recht doen kennen.
[2] Hij schreeuwt niet, hij verheft zijn stem niet,
hij roept niet luidkeels in het openbaar;
[3] het geknakte riet breekt hij niet af,
de kwijnende vlam zal hij niet doven.
Het recht zal hij zuiver doen kennen.
[4] Ongebrokenx en vol vuur
zal hij het recht op aarde vestigen;
de eilanden zien naar zijn onderricht uit. [5] Dit zegt G'd, de HEER,
die de hemel heeft geschapen en uitgespannen,
die de aarde heeft uitgehamerd
met alles wat zij voortbrengt,
die de mensen op aarde levensadem geeft,
en levensgeest aan allen die daar verkeren:

[6] In gerechtigheid heb ik, de HEER, jou de meest geprezene geroepen.
Ik zal je bij de hand nemen en je behoeden,
ik neem je in dienst voor mijn verbond met de mensen
en maak je tot een licht voor alle volken,
[7] om blinden de ogen te openen,
om gevangenen te bevrijden uit de kerker,
wie in het duister zitten uit de gevangenis.
[8] Ik ben de HEER, dat is mijn naam.
Ik deel mijn majesteit niet met een ander,
noch de lof die mij toekomt met een beeld.
[9] Wat eertijds werd voorzegd, is nu vervuld
en ik kondig jullie nieuwe dingen aan,
nog voor ze ontkiemen zal ik ze openbaren

Zingx een nieuw lied, ter ere van de Heer,
zijn lof moet weerklinken vanuit de verste hoeken van de aarde;
laat de zee ruisen, met alles wat er leeft,
de eilanden en hun bewoners.

[11] Laat de woestijn met haar steden luid roepen
en de dorpen waar Kedarx woont; laat de burgers van Selax juichen,
luidkeels, vanaf de toppen van de bergen.
[12] Laten zij de heerlijkheid van de heer bezingen,
en zijn roem op de eilanden verkondigen.

[13] De heer rukt uit als een held,
als een krijgsman, laaiend van strijdlust,
uitbundig laat Hij zijn strijdkreet weerklinken,
krijgshaftig gaat Hij zijn vijand te lijf.



(Kedar slaat op de zoon van Ishmael) Sela= Selah Yathriba volgens de Midrasjiem, de vroegere naam van Medina.

02-01-2009, 19:44


ik weet niet wat ik moet denken van mevrouwtje dina..

vertel is wat zit jou nou dwars??

Je reageert negatief op een topic waar 29 mensen bekeerd zijn tot de islam.

Even later reageer je dat Israel moet stoppen met de oorlog.

Daarna zeg je Hamas moet dood.

Daarna open je een topic met dat Mohammed(saw) in de Thora was aangekondigd.

Ik snap jou niet echt waar.. mag ik weten hoe oud je bent.. Want je klinkt best wel dom maar ook weer oud... dus ik snap niet precies wat ik van jou moet denken en wat ik van je vind.

Ik heb niks tegen Joden, want ja het zijn ook gelovigen. Maar hoe jij dat brengt ik snap dat niet.

Je kiest geen kant, maar toch ben je joods. ... ik snap niet.

02-01-2009, 19:44
Dank u wel, nu je de waarheid weet, houdt u vast aan de Islam!

02-01-2009, 19:46

Citaat door MarocinoRifino:
ik weet niet wat ik moet denken van mevrouwtje dina..

vertel is wat zit jou nou dwars??

Je reageert negatief op een topic waar 29 mensen bekeerd zijn tot de islam.

Even later reageer je dat Israel moet stoppen met de oorlog.

Daarna zeg je Hamas moet dood.

Daarna open je een topic met dat Mohammed(saw) in de Thora was aangekondigd.

Ik snap jou niet echt waar.. mag ik weten hoe oud je bent.. Want je klinkt best wel dom maar ook weer oud... dus ik snap niet precies wat ik van jou moet denken en wat ik van je vind.

Ik heb niks tegen Joden, want ja het zijn ook gelovigen. Maar hoe jij dat brengt ik snap dat niet.

Je kiest geen kant, maar toch ben je joods. ... ik snap niet.


Ben 21. Ik hou niet van nep-bekeringen zoals de meeste Nederlandse meisjes die zich bekeren..ze doen het allemaal om hun vriend!

02-01-2009, 19:57


Met alle respect dina, maar ik zie niet dat mohammed voorspeld is in de Torah. Ik heb dit al vaker eens gelezen en de moslims interpreteren de bijbel versen op hun eigen manier, terwijl ze zeggen dat de bijbel vervalst is.

De reden waarom de moslims zeggen dat de bijbel vervalst is, omdat ze mohammed niet erin terug kunnen vinden. En omdat de bijbel vaak verschilt met de koran betreft verhalen over profeten en natuurlijk Jezus Christus.

Het is echt lachwekkend dat de moslims 600 jaar later komen dat Jezus Christus niet was gestorven en dat iemand die op onze heilige Heer leek, in zijn plaats was gestorven. Slaat nergens op.

Er is niemand gelijk aan Jezus Chirstus. Er is geen beter voorbeeld dan Hem.

Vrede van Jezus Christus zij met jullie allen.

02-01-2009, 20:10

Citaat door .coolest.:
Ik moet toegeven, soms kan je best wel geestig uit de hoek komen.



Ik ben nu eenmaal direct. Vind het maar niks om een tijdje lekker diep genaaid te worden in bed door één of ander Marokkaan en daarna omwille van acceptatie zich bekeren tot de islam. Lijkt één of ander trend tegenwoordig. Laat je lekker naaien en je wordt als een volwaardig moslima behandeld!

02-01-2009, 20:10

Citaat door CristoRey:
Met alle respect dina, maar ik zie niet dat mohammed voorspeld is in de Torah. Ik heb dit al vaker eens gelezen en de moslims interpreteren de bijbel versen op hun eigen manier, terwijl ze zeggen dat de bijbel vervalst is.

De reden waarom de moslims zeggen dat de bijbel vervalst is, omdat ze mohammed niet erin terug kunnen vinden. En omdat de bijbel vaak verschilt met de koran betreft verhalen over profeten en natuurlijk Jezus Christus.

Het is echt lachwekkend dat de moslims 600 jaar later komen dat Jezus Christus niet was gestorven en dat iemand die op onze heilige Heer leek, in zijn plaats was gestorven. Slaat nergens op.

Er is niemand gelijk aan Jezus Chirstus. Er is geen beter voorbeeld dan Hem.
Vrede van Jezus Christus zij met jullie allen.

foei ,, dat je god de verhevene een zoon toekent dat wist ik als ,, maar dat die zoon an ook beter is dan god zelf

02-01-2009, 20:12

Citaat door moejahid_88:
foei ,, dat je god de verhevene een zoon toekent dat wist ik als ,, maar dat die zoon an ook beter is dan god zelf


Jezus Christus = God

Nooit gehoord van de heilige drie-eenheid?

02-01-2009, 20:14

Citaat door CristoRey:
Jezus Christus = God

Nooit gehoord van de heilige drie-eenheid?



G'd is één en heeft geen deelgenoten. Degenen die Hem deelgenoten toekennen en hiervoor voor hun dood geen berouw tonen, zullen linea recta naar de hel verbannen worden!

02-01-2009, 20:28

Citaat door Dina-87:
G'd is één en heeft geen deelgenoten. Degenen die Hem deelgenoten toekennen en hiervoor voor hun dood geen berouw tonen, zullen linea recta naar de hel verbannen worden!


Ik geloof ook dat God één is met zijn Zoon en de Heilige Geest. Jezus Christus is de Verlosser van de gehele mensheid. Hij is de weg, de waarheid en het leven. Alleen via Hem kunnen we bij de Vader komen.

5: [20] We weten ook dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht heeft gegeven om de Waarachtige te kennen. En wij zijn in de Waarachtige, omdat we in zijn Zoon Jezus Christus zijn. Hij is de ware God, hij is het eeuwige leven

17: [1] Zo sprak hij. Daarna sloeg Jezus zijn ogen op naar de hemel en zei: ‘Vader, nu is de tijd gekomen, toon nu de grootheid van uw Zoon, dan zal de Zoon uw grootheid tonen. [2] Hij heeft van u macht over alle mensen ontvangen, de macht om iedereen die u hem gegeven hebt het eeuwige leven te schenken.

02-01-2009, 20:32

Citaat door CristoRey:
Ik geloof ook dat God één is met zijn Zoon en de Heilige Geest. Jezus Christus is de Verlosser van de gehele mensheid. Hij is de weg, de waarheid en het leven. Alleen via Hem kunnen we bij de Vader komen.

5: [20] We weten ook dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht heeft gegeven om de Waarachtige te kennen. En wij zijn in de Waarachtige, omdat we in zijn Zoon Jezus Christus zijn. Hij is de ware God, hij is het eeuwige leven

17: [1] Zo sprak hij. Daarna sloeg Jezus zijn ogen op naar de hemel en zei: ‘Vader, nu is de tijd gekomen, toon nu de grootheid van uw Zoon, dan zal de Zoon uw grootheid tonen. [2] Hij heeft van u macht over alle mensen ontvangen, de macht om iedereen die u hem gegeven hebt het eeuwige leven te schenken.



ik heb een vraag, niet om je aan te vallen ofzo. Maar enkel uit nieuwsgierigheid.

zijn er (christelijke/bijbelse) bronnen waarin jezus (3alaihi salaam) ZELF beweert dat hij god is?

02-01-2009, 20:43

Citaat door CristoRey:
Ik geloof ook dat God één is met zijn Zoon en de Heilige Geest. Jezus Christus is de Verlosser van de gehele mensheid. Hij is de weg, de waarheid en het leven. Alleen via Hem kunnen we bij de Vader komen.

5: [20] We weten ook dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht heeft gegeven om de Waarachtige te kennen. En wij zijn in de Waarachtige, omdat we in zijn Zoon Jezus Christus zijn. Hij is de ware God, hij is het eeuwige leven

17: [1] Zo sprak hij. Daarna sloeg Jezus zijn ogen op naar de hemel en zei: ‘Vader, nu is de tijd gekomen, toon nu de grootheid van uw Zoon, dan zal de Zoon uw grootheid tonen. [2] Hij heeft van u macht over alle mensen ontvangen, de macht om iedereen die u hem gegeven hebt het eeuwige leven te schenken.
Je spreekt jezelf tegen. In de ene reactie beweer je dat Jezus G-d was (lehavdil!!) en nu beweer je dat hij tot zijn Vader in de hemelen bad.

DUs G'd liet zich door zijn eigen schepsels kruisigen?

02-01-2009, 20:52



Citaat door dustismybed:
ik heb een vraag, niet om je aan te vallen ofzo. Maar enkel uit nieuwsgierigheid.

zijn er (christelijke/bijbelse) bronnen waarin jezus (3alaihi salaam) ZELF beweerd dat hij god is?


Ja, de evangelie verhalen getuigen van Zijn goddelijk afkomst.

Klik hier op de link om naar een website te gaan waar tientallen bewijzen staan dat Jezus Christus God is.

Vrede van Jezus Christus zij met je.

mvg

02-01-2009, 21:08

Citaat door Dina-87:
Je spreekt jezelf tegen. In de ene reactie beweer je dat Jezus G-d was (lehavdil!!) en nu beweer je dat hij tot zijn Vader in de hemelen bad.

DUs G'd liet zich door zijn eigen schepsels kruisigen?


Ik spreek mezelf niet tegen. Zoals ik al heb gezegd is God één met zijn Zoon en de Heilige Geest. Hij laat juist een goed voorbeeld zien aan zijn leerlingen. Bidden is namelijk belangerijk, bidden is de communicatie tussen jou en Jezus Christus.

5 [17] Maar Jezus zei: ‘Mijn Vader werkt aan één stuk door, en daarom doe ik dat ook.’ [18] Vanaf dat moment probeerden de Joden hem te doden, omdat hij niet alleen de sabbat ondermijnde, maar bovendien God zijn eigen Vader noemde, en zichzelf zo aan God gelijkstelde.

5 [19] Jezus reageerde hierop met de volgende woorden: ‘Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets uit zichzelf doen, hij kan alleen doen wat hij de Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier.

5 [21] Want zoals de Vader doden opwekt en levend maakt, zo maakt ook de Zoon levend wie hij wil.

5 [22] De Vader zelf velt over niemand een oordeel, maar hij heeft het oordeel geheel aan de Zoon toevertrouwd. [23] Dan zal iedereen de Zoon eer betuigen zoals men de Vader eert. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet die hem gezonden heeft.

Hallelujah! Prijs de Heer! Jezus Christus is onze Redder. Onze lieve genadige Heer. Jezus Christus is de Schepper. Hij heeft onder ons geleefd. En Hij is nog steeds met ons. We wachten met vreugde op de terugkomst van onze Lieve Heer Jezus Christus. Hij is voor onze zonden gestorven opdat wij vergeving krijgen en het eeuwige leven bij Jezus Christus krijgen. Hij heeft de dood overwonnen en zo zullen wij ook de dood overwinnen.

2 [32] Jezus is door God tot leven gewekt, daarvan getuigen wij allen. [33] Hij is door God verheven, zit aan zijn rechterhand, en heeft van de Vader de heilige Geest, die ons beloofd is, ontvangen. Die Geest heeft hij op ons doen neerdalen, en dat is wat u ziet en hoort.

Vrede van Jezus Christus zij met jullie allen.

02-01-2009, 21:18

Citaat door CristoRey:
Ja, de evangelie verhalen getuigen van Zijn goddelijk afkomst.

Klik hier op de link om naar een website te gaan waar tientallen bewijzen staan dat Jezus Christus God is.

Vrede van Jezus Christus zij met je.

mvg


het spijt me echt, maar ik ga niet op die site naar een antwoord zitten zoeken. ik vraag het aan jou, om een voorbeeld ofzo te plaatsen, anders was ik wel zelf op google gaan zoeken zonder jouw hulp.

Pagina's : [1] 2 3