Bekijk volle/desktop versie : Marokkanen op de 2e plaats van straatrovers in Rotterdam

Pagina's : 1 [2]

24-01-2002, 14:57
Beste Chokran,

Punt 1: Ben ik geheel met je eens; Dat was ook het eerste wat ik op mijn werk had gezegd.

Punt 2: Niet mee eens. Criminelen zijn criminelen en autochtonen zullen echt niet anders behandeld worden dan allochtonen als ze wat misdaan hebben.

Punt 3: Dat is een opmerking die nergens over gaat. Het was puur een topic wat ik in de krant las en omdat ik hier op de site meediscussieer, leek het mij een leuk onderwerp om te plaatsen. Mocht ik op een Antilliaanse site bezig zijn, had ik dat evengoed gedaan; Het gaat me dus niet over het feit dat het Marokkanen zijn.

25-01-2002, 10:13

Salaam Allemaal,

The One wil je allereerst bedanken voor jouw serieuze topic.

Wil even terugkomen op wat Mounir23 zei.
De ouders weten meestal niet beter en staan letterlijk met hun handen in hun haar. M.i. praten de jongeren niet gauw met hun ouders over hun evt. problemen. De ouders weten niet hoe ze moeten communiceren, alles is al gauw taboe (generatiekloof). De cirkel is rond.

In mijn ogen zijn het jongeren, die weinig of geen eerlijke kans krijgen in deze maatschappij. Ze worden te laag ingeschat voor een opleiding. Gaan vervolgens fabriekswerk verrichten, voelen zich niet serieus genomen (lijkt me zenuwslopend voor iemand, die veel meer wil en kan...).

Je kunt het indirect ook zien als een schreeuw om hulp.....

Loveyourself and take care of eachother

25-01-2002, 10:25
ik wil even reageren op loveyourself,

we moeten nou niet doen of marokkanen zielig zijn en geen kansen krijgen.
als je iets wil bereiken in je leven is niemand die dat voor je regelt.
ik ken een heleboel mensen die op een LBO zijn begonnen en zo verder geklomen op de ladder van het onderwijs.
het kost een heleboel tijd maar de wil was er.
we moeten geen excuses verzinnnen voor iedereen die dit doet. marokkaan fo turk of wat voor volk dan ook.
wat niet van jou is daar moet je van af blijven.

bslamma

25-01-2002, 10:57
Het probleem bij Marokkanen is dat ze ALLES OF NIETS WILLEN en wel NUUUUUU op dit moment en niet morgen....ze hebben geproefd van de manieren waarop dat kan en zien niet in waarom je jaren en jaren hard zou studeren of werken om MISSCHIEN iets te bereiken....hen motivatie is niet intrisiek DAT IS HET PROBLEEM!!....en ja wat ga je dan doen om toch nog enig prestige te hebben?.........

Precies!! Foute boel!!

Groetjes MOI

25-01-2002, 12:31

Salaam Marrakshi,

Ben het volledig met jouw eens. Je dient van andermans spullen af te blijven. Gedeeltelijk,vind ik het de schuld van deze materialistische maatschappij. Mensen willen meer en meer en hebben daar de middelen niet voor. Wees God dankbaar met wat je hebt.

Marrakshi, begrijp wel, dat ik geen excuses wil aandragen voor deze groep jongeren.
Ik vind het gewoonweg triest, dat niemand een helpende hand of luisterend oor aanbiedt. De jongeren zijn zo "slecht" nog niet.

Persoonlijk, probeer ik altijd de beste in een mens te zien en niet, snel te oordelen, want je weet de achtergrond niet (het valt nogmaals niet goed te praten).

Maar ik heb het over de groep jongeren, die compleet uit het systeem vallen. Ze zitten eenmaal in dat cirkeltje en ik kan me voorstellen, dat het ontzettend moeilijk is om daar door te breken.
Persoonlijk vind ik niet, dat het niet een kwestie van onwil is...maar ja, de meningen zijn verdeeld. Heb daar ook respect voor.

Marrakshi, vooraf mijn welgemeende excuses, als ik je op een of andere manier beledigd heb, dit is absoluut niet de bedoeling.

Loveyourself and eachother no matter what.....

25-01-2002, 13:18
salam
ichamrach aicha
of ik ga het nederlanders leren dat is mijn probleem, ten tweede ben ik geen nederlanders, en ten derde zeg dat eerst aan jou ouders,
want ze hebben jou niks geleerd.
ik heet geen jan en mijn niveau in het taal zegt niks hoe ik denk of hoe ik ben, as
doe jou mond dicht en Shxt-up .
zeg iets nuttig in plaats van fucx-kritiek die nergens opslaat,
maar ja, hier is een dommetje
said

[Dit bericht is aangepast door ask_me (aangepast op 25 januari 2002).]

[Dit bericht is aangepast door ask_me (aangepast op 30 januari 2002).]

25-01-2002, 13:22
loveyourself,

je hebt me niet beledigd en ik begrijp echt wel wat je bedoelt.
ik ken ook jongens die op het verkeerde pad zijn. als je met ze praat zijn het " gewoon leive jongens".
het probleem is denk ik dat deze jongens geen sterke persoonlijkheid hebben en zich snel door anderen laten beinvloeden.
ik probeer ook altijd het beste in een mens te zien maar die persoon moet zelf wel iets van zijn leven willen maken.

tot gauw

25-01-2002, 13:48
Salaam Marrakshi,

Je hebt misschien wel gelijk, dat de jongeren makkelijker te beinvloeden zijn. Ze leven tussen twee culturen in, dit vergt inderdaad een sterke wilskracht en karakter.

Maar m.i. missen die jongens en meisje net iets meer sociale controle van uit de gemeenschap. Please, correct me if i'am wrong....Ik wil niet gaan generaliseren, maar in onze marokkaanse gemeenschap steunen wij elkaar te weinig.
Als je eruit valt, wordt je nog verder omlaag de grond in geboord...Dat meisje of die jongen deugen niet, blijf zover mogelijk uit hun buurt....alsof ze een besmettelijke ziekte hebben ofzo...Misschien zie ik dit wel helemaal verkeerd, dat kan natuurlijk ook....ben maar een mens en gelukkig niet perfect.......

Even iets anders:
Als ik af en toe de reacties lees, word ik gewoon niet goed en dan praten wij over de Islam en Broederschap. Sorry, maar dat heeft voor mij een heel andere betekenis.

Ik wil niet gaan preken, maar iedereen, die het wil lezen, wil ik het volgende meegeven:"Steun elkaar zoveel mogelijk, ongeacht religie, ras of evt. achtergrond....fouten maken is menselijk,maar probeer ervan te leren....".

Dat is in mijn ogen de basisprincipe tot een volwaardig, goed en voldaan leven.....samen

Loveyourself and eachother

25-01-2002, 15:11
Interssante discussie.

Weet je wat het probleem is met die jongeren, ze trekken elkaar mee. Als je iemand uit de criminaliteit wil halen moet je ze uit de groep halen, want vaak is dat de oorzaak. Ze zijn makkelijk beinvloedbaar.

Ze kunnen vaak wel goed leren. Maar ze zien het nu er niet van in om een lange studie te volgen, terwijl mhend, hmiedoes etc. Nu al veel geld op zak heeft.
De ouders hebben totaal geen grip op de kinderen meer.

25-01-2002, 21:06
Ik heb een woord voor jullie:

NOVA

P.S.
troost
de Antilianen zijn erger

Plaoh!!!!!
(Nas Escobar)

25-01-2002, 21:54
jouw woorden spreken slechts bekrompenheid en ondoordachtzaamheid. je lijkt wel een kufar!

25-01-2002, 22:37
Wat The flying FxCK

Wat heb ik jou gezegd over dat K woord

Ik sta op het punt om het op de straat af te handelen
zoals een echte soldaat dat dient te doen
Dus houd je gedeisd

P-

Plaoh!!!!!
(Nas Escobar)

26-01-2002, 15:46

Nike Air Max

Die dragen we al een hele tijd niet meer

Nee
Tegenwoordig
dragen we prada sport

zien er veel beter uit

P-

Plaoh!!!!!
(Nas Escobar)
Oochie Wally

09-11-2002, 23:42
Ik denk dat KANALENEILAND veel erger is dan rotterdam.
hier in kanaleneland beroven ze mesnen op klaar lichte dag van hun laptops enz....
hier doen ze die acties alleen met moterscooters zoals runner 180cc.
waar mee ze snel weg zijn.
Kanaleneiland 4life.
MARSCHALLLAAN 4EVER

10-11-2002, 00:51
ikdenk dat het komt omdat ze de meiden meer in de gaten houden als de jongens

Pagina's : 1 [2]