Bekijk volle/desktop versie : reli-shopping: waarom zou ik voor de islam kiezen?



Pagina's : [1] 2 3

02-01-2009, 13:58
Ik wil me aansluiten bij een club mensen, een religie, waar ik me goed bij voel. Een religie die me iets oplevert.
Nu vraag ik hier op een islamitisch forum:
Waarom zou ik voor de islam kunnen kiezen? Ik hoor vaak van moslims dat het een 'heel mooi' geloof is. Wat is er zo mooi aan de islam?

Wat is er beter aan de islam dan aan het christendom, boeddhisme of wat dan ook?

02-01-2009, 14:16


Het enige dat het je zal opleveren is een overtuiging dat je niet zal branden in de hel en de niet-moslims wel. De vraag is of je dat wel wil, want momenteel geloof je misschien niet dat niet-moslims naar de brandende hel gaan, en vanaf je het wel gelooft, wordt je misschien ongelukkiger. Want de islaam zegt dat de gelovigen in een gevangenis leven en de ongelovigen in een paradijs. Bovendien worden moslims telkens 'op de proef gesteld' met allerhande miseri die voortleid uit hun geloof.

02-01-2009, 14:42
Allereerst, wil ik je vriendelijk verzoeken niet naar kuffaar als djoko te luisteren.
Deze ongelovige heeft geen weet over de Islam.
Hij probeert nieuwkomelingen als jou weg te jagen.
Ten tweede wil ik dat je deze tekst leest. Als je dan nog vragen hebt, stel ze dan.




Het eerste wat men zou moeten weten en goed begrijpen heeft te maken met de betekenis van het woord "Islam".

De islam is niet genoemd naar een persoon zoals het geval is met het Christendom dat genoemd is naar Jezus Christus (v.z.m.h.), of Boedisme dat genoemd is naar Gotama Buddha of Confucianisme dat genoemd is naar Cunfucius of Marxisme dat genoemd is naar Karl Marx.

Noch is het genoemd naar een bepaalde stam zoals het Judaïsme genoemd is naar de stam van Judah en Hindoeïsme genoemd is naar de Hindoes.
De religie "Islam" is de ware religie van "Allah" en als zodanig is het centrale principe van Allah's religie ; de totale onderwerping aan Allah's wil.

Het Arabisch woord "Islam" betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die alleen is het waard aanbeden te worden. Iemand die dit doet wordt een een 'Moslim' genoemd. Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'. Daarom is de Islam geen nieuwe religie die profeet Mohammed (vzmh) in de zevende eeuw in Arabië heeft geïntroduceerd, maar het is de ware religie van Allah die toen vervolmaakt werd.

Islam is de religie die aan Adam was gegeven,de eerste mens en de eerste profeet van God, en het was de religie van alle profeten, die na hem volgden. De naam van Gods religie 'Islam', is niet door mensen verzonnen. Het is door God zelf als naam voor Zijn religie gekozen en heeft het duidelijk vernoemd in Zijn laatste openbaring aan de mens. In het laatste geschrift van de Goddelijke openbaring, de Koran, verklaart God;

"Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen".
(Heilige Koran 5:3)

Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid.

In de bijbel staat nergens dat God tegen het volk van Mozes v.z.m.h. of tegen zijn nakomelingen zegt dat hun religie Judaïsme is, noch tegen de volgelingen van Christus dat hun religie Christendom is . Feitelijk was Christus niet eens zijn naam, noch was zijn naam Jezus!

02-01-2009, 14:51

Citaat door _Ahrmoud_Zahir_:
Ik wil me aansluiten bij een club mensen, een religie, waar ik me goed bij voel. Een religie die me iets oplevert.
Nu vraag ik hier op een islamitisch forum:
Waarom zou ik voor de islam kunnen kiezen? Ik hoor vaak van moslims dat het een 'heel mooi' geloof is. Wat is er zo mooi aan de islam?

Wat is er beter aan de islam dan aan het christendom, boeddhisme of wat dan ook?



Herken de waarheid dan herken je ook de mensen van de waarheid, want de waarheid herken je door de mannen, maar de echte mannen herken je door de waarheid.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je eerst moet uitzoeken wat de islam precies inhoudt voordat je naar een moslim kijkt. Wanneer je die stap hebt gedaan dan zie je gelijk waar een moslim zich aan moet houden en niet, en zo onderscheid je de oprechte moslims van de niet-oprechte moslims.

02-01-2009, 14:52


Goed gesproken, mozlan!

02-01-2009, 14:53
Moslims geloven in de Ene, Unieke, Onvergelijkbare, Genadige God. De Enige en Onderhouder van het Universum; in de Engelen die door Hem zijn geschapen; in de Profeten door wie zijn openbaringen aan de mensheid werden verkondigd; in de Dag des Oordeels en in de individuele verantwoordelijkheid voor iemands daden; in Gods volledige beschikking over het lot, hetzij goed of kwaad; en in het leven na de dood.

Moslims geloven dat God zijn Boodschappers en Profeten naar alle mensen heeft gestuurd en dat de laatste boodschap aan de mensheid; een bevestiging van de eeuwige boodschap en een opsomming van al hetgeen wat daarvoor is gekomen, geopenbaard is aan de laatste Profeet Mohammed (vrede zij met hem) door de aartsengel Djibriel (Gabriël).

02-01-2009, 15:13
Wat maakt de islam beter dan het christendom dan? Want in het christendom geloven ze ook maar in 1 God.
Is dit dezelfde god als van de moslims?

02-01-2009, 15:31

Citaat door _Ahrmoud_Zahir_:
Wat maakt de islam beter dan het christendom dan? Want in het christendom geloven ze ook maar in 1 God.
Is dit dezelfde god als van de moslims?



Het is dezelfde god, altijd geweest en zal altijd zo zijn. Een god is enkel en buiten een god is geen ander. De eenheid van God in zijn hoedanigheid gaat veel verder dan de mens zich kan voorstellen. Elk voorbeeld van God is in strijd met de hoedanigheid van God, er is geen voorbeeld van Hem want hij is de enige in alles, dus ook geen voorbeeld.

God zei tegen Adam helemaal in het begin nadat hij en eva uit het paradijs werden gehaald:

20. Taa Haa
121. Zo aten beiden er van, waardoor hun schaamte hun duidelijk werd en zij zich begonnen te bekleden met bladeren uit de tuin. En Adam was ongehoorzaam aan het gebod van zijn Heer, derhalve leed hij.

122. Alsdan verkoos zijn Heer hem, vergaf hem en leidde hem.

123. Hij (God) zei: "Gaat allen tezamen hier vandaan, want je zult elkander tot vijanden zijn. En indien er leiding van Mij tot u komt dan zal een ieder die Mijn leiding volgt, noch dwalen noch ongelukkig zijn."


En indien er leiding van Mij tot u komt Die leiding wordt verkondigd door de boodschappers, van Noach, abraham, Hood, Salih, Lot, David, Salamon, Mozus, Jezus en Mohammed.

God zegt:

4. De Vrouwen (An-Nisa)
163. Waarlijk, Wij hebben u de openbaring gezonden, zoals Wij Noach en de profeten na hem openbaring zonden en Wij gaven een openbaring aan Abraham en Ismaël en Izaäk en Jacob en de stammen; en aan Jezus, Job, Jonas, Aäron en Salomo en Wij gaven David een psalmen.

164. Wij zonden boodschappers, welke Wij reeds hebben genoemd en boodschappers welke Wij u niet hebben genoemd en God sprak openlijk tot Mozes.

165. Boodschappers, brengende blijde tijding en waarschuwende, dat de mensen geen tegenwerping tegen God zullen maken nadat de boodschappers (waren gekomen). En God is Almachtig, Alwijs.

166. Maar God getuigt dat, hetgeen Hij u heeft neergezonden, Hij dit heeft neergezonden met Zijn kennis en de engelen getuigen eveneens en God is als getuige toereikend.


De boodschap van God is altijd geweest: Oh mensheid, aanbid God, jullie hebben buiten hem geen andere dan Hij.

Noach zei:
59. Wij zonden Noach tot zijn volk en hij zeide: "O, mijn volk, aanbidt God, gij hebt geen god naast Hem. Ik vrees voor u de straf van de grote Dag."

Hoed zei:
65. En tot (het volk van) Aad (zonden Wij) hun broeder Hoed. Hij zeide: "O mijn volk, aanbidt God, gij hebt geen andere god naast Hem. Wil je dan niet (God) vrezen?"

Salih zei:
73. Naar de Samoed (kwam) hun broeder Salih. Hij zeide: "O mijn volk, aanbidt God; gij hebt geen andere god naast Hem.

Ook jezus zei:
5. De tafel (al-Maidah)
72. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk God, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt God, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met God vereenzelvigt, heeft God de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper.


God van de hemelen en aarde, God van iedereen, jij, ik, jullie, hun, zij....

02-01-2009, 15:35

Citaat door _Ahrmoud_Zahir_:
Wat maakt de islam beter dan het christendom dan? Want in het christendom geloven ze ook maar in 1 God.
Is dit dezelfde god als van de moslims?



En nu jouw vraag wat het beter maakt:

De mens heeft zich eeuwen verder ontwikkeld sinds de bijbel waardoor nieuwe wetten en regels nodig zijn. Waarom? Bijv door toename van de wereldbevolking krijg je nieuwe regels. Alle regels zijn nu in de Koran opgenomen waarmee een mens tot de laatste dag kan leven. De bijbel niet. Verder is de Koran meer dan alleen regels, het vertelt over de geschiedenis, het vertelt over de toekomst, het verklaart dingen, het is een informatiebron voor de geleerden, het is een wetboek, het is van alles wat de bijbel niet is, en het is een boek waarmee God tegen jou spreekt.

02-01-2009, 16:08

Citaat door mozlan:
En nu jouw vraag wat het beter maakt:

De mens heeft zich eeuwen verder ontwikkeld sinds de bijbel waardoor nieuwe wetten en regels nodig zijn. Waarom? Bijv door toename van de wereldbevolking krijg je nieuwe regels. Alle regels zijn nu in de Koran opgenomen waarmee een mens tot de laatste dag kan leven. De bijbel niet. Verder is de Koran meer dan alleen regels, het vertelt over de geschiedenis, het vertelt over de toekomst, het verklaart dingen, het is een informatiebron voor de geleerden, het is een wetboek, het is van alles wat de bijbel niet is, en het is een boek waarmee God tegen jou spreekt.

Kun je voorbeelden noemen van regels die vernieuwing of verandering nodig hadden/hebben?
Biedt de koran mij ook troost, als ik bijv. depressief ben? Wat zegt de islam over zaken als: ruzie, ontrouw, depressie, boosheid en angst? Om zo even wat voorbeelden te noemen?

Wat is het grote verschil tussen koran en bijbel?

Bedankt overigens voor het reageren.

02-01-2009, 16:34

Citaat door _Ahrmoud_Zahir_:
Kun je voorbeelden noemen van regels die vernieuwing of verandering nodig hadden/hebben?
Biedt de koran mij ook troost, als ik bijv. depressief ben? Wat zegt de islam over zaken als: ruzie, ontrouw, depressie, boosheid en angst? Om zo even wat voorbeelden te noemen?

Wat is het grote verschil tussen koran en bijbel?

Bedankt overigens voor het reageren.

In de bijbel of de toera kennen we alleen die 10 geboden, die zijn in de Koran verder gespecificeerd tot in detaill.

op een rij een voorbeeld uit de koran over:
Ruzie[/SIZE]

De koran verteld over hoe te handelen bij ruzie. Een ruzie tussen een echtpaar zegt hij:



4. De Vrouwen (An-Nisa)
35. En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidsrechter van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal God deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, God is Alwetend, Alkennend.

Hoe moslims met elkaar om moeten gaan om ruzie te voorkomen:



49. De binnenkamers (al-Hodjoraat)
6. O gij gelovigen, indien een slecht persoon u nieuws brengt, onderzoekt het nauwkeurig opdat gij sommige mensen niet in onwetendheid schaadt en naderhand spijt krijgt van hetgeen gij hebt gedaan.

Wanneer een ruzie escaleert



49. De binnenkamers (al-Hodjoraat)
9. Indien twee partijen van gelovigen beginnen te vechten treft dan een schikking onder hen, maar indien één hunner tegen de andere in overtreding is, bestrijdt dan de overtredende partij totdat zij tot de verordening van God terugkeert. En indien zij terugkomt, sluit dan een rechtvaardige vrede en behandelt hen billijk. Voorwaar, God heeft de rechtvaardigen lief.


Oorzaken van een ruzie



49. De binnenkamers (al-Hodjoraat)
11. O, gij die gelooft! Laat een volk het andere volk dat waarschijnlijk beter is dan zij, niet bespotten, noch vrouwen andere vrouwen, die misschien beter zijn dan zij. En belastert elkander niet, noch noemt elkaar bij scheldnamen. Kwaad is (het geven van) een slechte naam na de aanvaarding van het geloof, en zij die geen berouw tonen zijn de onrechtvaardigen.

12. O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdoeht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest God voorzeker, God is Berouwaanvaardend, Genadevol

Bevel voor moslims onderling om vrede te bewaren



10. De gelovigen zijn voorzeker broeders. Bewaart daarom vrede onder uw broeders en weest godvruchtig opdat u barmhartigheid moge worden betoond.

8. De Oorlogsbuit (al-An'faal)
46. En gehoorzaamt God en Zijn boodschapper en redetwist niet met elkander, anders zul je laf worden en uw kracht zal vergaan. En weest geduldig, voorzeker God is met de geduldigen.

[SIZE="4"]Ontrouw[/SIZE]

Ontrouw in de breedste zin van zijn betekenis



8. De Oorlogsbuit (al-An'faal)
27. O, gij die gelooft, weest God en de boodschapper niet ontrouw en weest niet ontrouw aan het u toevertrouwde tegen beter weten in.

[SIZE="4"]Boosheid[/SIZE]

Boosheid of wraak buiten proporties



16. De bij (an-Nahl)
126. En indien je vergeldt, doe dit dan naar mate u onrecht werd aangedaan; maar als je geduld toont dan is dat voorzeker het beste voor degenen die geduldig zijn.

[SIZE="4"]Depressie[/SIZE]

13. De donder (ar-Ra'd)
28. Degenen die geloven, en wier hart rust vindt in de gedachtenis aan God. Ziet toe! in het gedenken van God kunnen de harten rust vinden.

17. al-Israa
9. Voorzeker, deze Koran voert tot datgene wat juist is; en geeft aan gelovigen die goede werken verrichten de blijde tijding, dat zij een grote beloning zullen ontvangen.

[SIZE="4"]Angst

3. Het Huis van Imraan (al-Imraan)
173. En toen de mensen tot hen zeiden: "De volkeren hebben zich tegen u verzameld, vreest hen daarom," vermeerderde dit hun geloof en zij antwoordden: "God is ons genoeg en Hij is een uitstekende Beschermer."

Als troost tegen de angst



9. Berouw (at-Taubah)
51. Zeg: "Niets kan ons overkomen, behalve hetgeen God voor ons heeft verordend. Hij is onze Beschermer. En in God zullen de gelovigen hun vertrouwen leggen."

02-01-2009, 16:39
Dit zijn dus allemaal voorbeelden van gedragsregels, normen en waarden uit de Koran. Aan de hand van het andelen van de mens tegenover deze regels wordt iemand of gestraft of beloond.

Het grooste verschil tussen de bijbel en de koran. Minimaal 2. De Koran compleet is en beschermd blijft tegen veranderingen, en de Koran is het grootste wonder wat de profeet heeft meegekregen.

5. De tafel (al-Maidah)
3 ....Heden zullen de ongelovigen aan uw godsdienst wanhopen. Vreest dus niet hen, maar Mij. Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen. Maar wie door honger wordt gedwongen zonder dat hij tot de zonde is geneigd, voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

15. Het rotsachtige pad (al-Hidjr)
9. Voorwaar, Wij hebben deze vermaning (de Koran) neergezonden en voorzeker Wij zullen er de Waker over zijn.


75. De wederopstanding (el-Qi´jaamah)
16. Beweeg uw tong er niet mede om deze (woorden) haastig (opte nemen!)
17. Het verzamelen en het verkondigen er van rust op Ons.
18. Wanneer Wij dus (de Openbaring) verkondigd hebben volg dan de verkondiging.
19. Daarna rust de verklaring er van op Ons.


De Koran is daarnaast zoals Allah zegt een geneesmidel voor lichaam en ziel
al-Israa
82. En van de Koran openbaren Wij hetgeen een geneesmiddel en een genade is voor de gelovigen; doch voor de onrechtvaardigen vergroot het slechts het verlies

02-01-2009, 16:56


Oké bedankt voor je moeite om mijn vragen te beantwoorden.
Alleen 1 ding snap ik niet zo goed.
Eerst zeg je dat de de koran er kwam omdat bepaalde regels veranderd moesten worden. Welke regels waren dat?
En later zeg je dat de koran nooit veranderd is en ook nooit meer veranderd wordt. Betekent dat dat er vanaf nu geen regels meer veranderd worden?
Wat zegt de koran eigenlijk over een overbevolking van de planeet, nu je daar toch over begon?

De schrijvers van de evangeliën waren getuigen van Jezus.
Wie schreef de koran? Omdat Mohammed niet kon lezen? Ook mensen om hem heen? Of is de koran pas later geschreven?

02-01-2009, 17:07
Na de dood van Mohammed circuleerden er allerlei verschillende versies van de koran in ook nog eens veel verschillende dialecten, Uthman, een khalief, heeft dan besloten wat er wel in kwam en wat niet. De andere geopenbaarde dialecten heeft hij, geloof het of niet, gewoon laten verbranden!

BTW beweer aub niet dat ik niets afweet van de islaam, mijn kennis reikt verder dan die van sommige moslims hier.

en beste zahir, wat verwacht je dat de islaam zegt over ruzie, ontrouw, depressie, boosheid en angst? dat kan je net zo goed aan sinterklaas vragen die zal je het zelfde antwoord geven.

uiteindelijk stuurt de islaam je bij alle problemen telkens met één kluitje het riet in: het is voorbestemd, het is Allahs wil, het is een test voor je om te zien of je wel echt gelooft.

en neen er worden geen regels meer veranderd, daarom blijft de vrouw in rechten minderwaardig aan de man. islaam is ook tegen democratie.

02-01-2009, 17:18
Ten slotte, waarom zou je voor de islam kiezen? De islam is voor ons net als het licht in de duisternis. Daarmee ziet een moslim meer dan wat een niet-moslim kan zien. Het is net een hoek in een donkere kamer midden in de nacht die pas zichtbaar wordt wanneer het weer licht is.

De moslim wanhoopt niet in dit leven, is niet gehaast in dit leven en hij weet dat hij nooit alleen is. Een moslim weet dat hij gadegeslagen wordt door God, en hij weet dat het voor God niets uitmaakt of je nou denkt, fluistert of iets hardop zegt. Het is voor hem allemaal gelijk.

Een moslim weet wat zijn herkomst is en wat zijn bestemming kan zijn. Hij weet dat hij van Adam en eva komt en dat hij of naar de hel of naar het paradijs zal gaan. Wat geweest is is geweest en wat komt gaat komen, en daar bereidt een moslim zich op voor. De moslim vreest voor de straf van God en hoopt op zijn genade.

Het is de moslim opgedragen om te zoeken naar God zonder tastbare bewijzen. Hij weet dat het verstand dat hij heeft gekregen niet voor niets is en dat hij voor een keuze gesteld wordt. God zegt:

. Voorwaar, Wij hebben de mens geschapen om moeilijkheden (te overwinnen).

5. Denkt hij dat niemand macht over hem heeft?
6. Hij zegt: "Ik heb veel rijkdommen verkwist."
7. Denkt hij dat niemand hem ziet?
8. Hebben Wij hem niet twee ogen gegeven?
9. En een tong en twee lippen?
10. Hebben Wij hem dan niet de twee hoofdwegen getoond?

Waarom gelooft een moslim in iets wat hij niet kan zien, kan voelen of kan ruiken? Het is het verstand die de kennis op doet en het hart die daar lering uit trekt. Zonder de Koran was er geen moslim op aarde. Het lezen van de Koran verandert de werkelijkheid van de onwetende omdat hij daarmee een nieuwe bril heeft gekregen om te zien.

De Koran zei 1430 jaar geleden het volgende, wat pas nu is bevestigd door de wetenschap:

21. De profeten (al-Anmbi'jaa)
30. Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

31. En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven; en Wij hebben er wijde wegen gemaakt, opdat zij de juiste richting zouden volgen.

32. En Wij hebben de hemel gemaakt tot een welbeschermd dak (atmosfeer); niettemin wenden zij zich af van deze tekenen.

33. En Hij is het, Die de nacht en de dag schiep. Ook de zon en de maan, elk hunner beweegt zich langs een (vaste) baan.

34. Wij hebben aan niemand vóór u een eeuwig leven geschonken. Indien je sterft, zouden zij hier dan voor eeuwig kunnen blijven?

35. Iedere ziel zal de dood ondergaan en Wij beproeven u met kwaad en goed en tot Ons zul je terugkeren.


Zin per zin, keiharde feiten die tot op vandaag niet weerlegd zijn. Maar wacht, we zijn er nog niet, volgens de relativiteitstheorie van Einstein zal een heelal dat uitdijt uiteindelijk ineenstorten. Zal ik je dan even verassen met de volgende ayah verder in dezelfde vers?

104. De Dag, waarop Wij de hemelen zullen oprollen zoals een schrijver zijn geschriften oprolt. Gelijk Wij de schepping eerst begonnen, aldus zullen Wij haar terugbrengen - een Belofte van Ons; voorwaar Wij zullen deze nakomen.

Ook dit was al meer dan 14 eeuwen terug bekend, maar wie kon begrijpen wat daarmee bedoeld werd? Nog een voorbeeld in surat Yasien

80. Hij is het, Die uit een groene boom voor u vuur voortbrengt, en ziet, gij steekt er (uw brandstof) van aan."

Was men 14 eeuwen geleden in staat te begrijpen wat hiermee bedoeld werd totdat Karl Wilhelm Scheele zuurstof in 1771 had ontdekt? Zuurstof in de atmosfeer, het gevolg van de fotosynthese van de groene planten. Vooral de nadruk op “groen” als gevolg van Chlorofyl vind ik trouwens heel erg interessant. Ik had eens een publicatie gelezen van iemand, een Nederlandse jongen volgens mij, en hij zei heel iets opmerkelijks over de Koran. Namelijk dat voor 1 ayah uit de koran tig bladen nodig hebt om deze uiteen te zetten, en hij liet een voorbeeld zien, ongelooflijk mooi gewoon.


En als sluitstuk in deze

42. De Consultatie (Asj-Sjoera)

51. Het is voor een mens niet mogelijk dat Allah tot hem zou spreken anders dan door ingeving of van achter een sluier of door een boodschapper te zenden om door Zijn gebod te openbaren wat Hij wil. Voorwaar, Hij is de Verhevene, de Alwijze.

52. En zo hebben Wij u een woord door ons gebod geopenbaard. Gij wist niet wat het Boek noch wat het geloof was. Maar Wij maakten het tot een licht waarbij Wij leiding verlenen aan diegenen Onzer dienaren die Wij willen. Voorzeker, gij leidt de mens zeker naar het rechte pad,

53. Het pad van Allah, aan Wie hetgeen in de hemelen en op aarde is, toebehoort. Ziet toe, tot Allah is de terugkeer van alle dingen.

Pagina's : [1] 2 3