Bekijk volle/desktop versie : Hebben jullie dat ook wel eens?



Pagina's : [1] 2

29-12-2008, 19:28
Essalamo3alajkom allemaal, hebben jullie dat ook weleens dat als je net wilt gaan bidden, je kind keihard roept: mama, ik ben klaar!!!!
Als ik er bij stil sta, vraag ik me af of je dan opnieuw elwoedoe moet verrichten aangezien je toch de billetjes aan raakt en misschien wel hun urine of ontlasting per ongeluk aanraakt, ook al doe je het nog zo zorgvuldig en netjes.

29-12-2008, 19:29


Waarom ga je bidden terwijl je kind net de wc ingaat

Maar dan is je gebed indeed ongeldig.

Wodo opnieuw verrichten.

29-12-2008, 19:32
Dat kan best kloppen, maar je bent net igaama aan het verrichten en dan rent opeens het kind langs je heen het toilet in, dat had ik dan toch niet kunnen voorzien? Net als bij salaat el3ishaa, dan moet je de middelste en de laatste met herhaling van elwoedoe verrichten?

29-12-2008, 19:37

Citaat door missy_meriam:
Waarom ga je bidden terwijl je kind net de wc ingaat

[B]Maar dan is je gebed indeed ongeldig.

Wodo opnieuw verrichten.[/B]


weet je dit zeker?

ik dacht dat het verschonen van je kind je woedu niet verbrak, maar misschien heb ik het mis.

ik dacht zelfs zo dat de urine van een baby-jongetje als je die op je rug zou dragen tijdens het gebed ( zoals ze vroeger deden) je wudo niet verbrak en dat van een baby-meisje wel.

29-12-2008, 19:40


up,

zou dit ook graag willen weten, dacht idd urine niet elwoedoe verbrak, tenminste het vegen van billen van je kind en daarna je handen wassen..

29-12-2008, 19:54
heb dit ook zo vaak, dus vraag me dit ook af, graag niet iets klakkeloos intypen, maar daliel erbij vermelden!

29-12-2008, 20:05

Citaat door Smurfzinnig:
weet je dit zeker?

ik dacht dat het verschonen van je kind je woedu niet verbrak, maar misschien heb ik het mis.

ik dacht zelfs zo dat de urine van een baby-jongetje als je die op je rug zou dragen tijdens het gebed ( zoals ze vroeger deden) je wudo niet verbrak en dat van een baby-meisje wel.


Wordt er ook al onderscheid gemaakt tussen mannelijke en vrouwelijke urine???

29-12-2008, 20:08

Citaat door niesj:
Wordt er ook al onderscheid gemaakt tussen mannelijke en vrouwelijke urine???


vraag me af wat de reden is, als het waar is natuurlijk

29-12-2008, 20:10

Citaat door Vifitje:
vraag me af wat de reden is, als het waar is natuurlijk
Ik ook....

29-12-2008, 20:37

Citaat door niesj:
Wordt er ook al onderscheid gemaakt tussen mannelijke en vrouwelijke urine???


ja ik weet zeker dat ik dit goed gehood heb. Het was een keer op TV en werd verteld door een berouwdbare geleerde. Hij zei nog van nu is wetenschappelijk bewezen dat de urine van meisjes anders is dan die van jongens. Terwijl dit verschil door onze din toenertijd al aangegeven werd.

Ik heb helaas geen bewijs dat ik hier kan kopieeren, maar mocht ik t nog tegen komen ergens op i-net dan zal ik het plaatsen ( maar de kans hierop is klein)

loopt hier niemand van islam hoekje rond?

29-12-2008, 20:49

Citaat door Smurfzinnig:
ja ik weet zeker dat ik dit goed gehood heb. Het was een keer op TV en werd verteld door een berouwdbare geleerde. Hij zei nog van nu is wetenschappelijk bewezen dat de urine van meisjes anders is dan die van jongens. Terwijl dit verschil door onze din toenertijd al aangegeven werd.

Ik heb helaas geen bewijs dat ik hier kan kopieeren, maar mocht ik t nog tegen komen ergens op i-net dan zal ik het plaatsen ( maar de kans hierop is klein)

loopt hier niemand van islam hoekje rond?


Assalamoe aleikoum,

Riep u mij?
Er zit een kern van waarheid in; bij ongespeende baby's (die alleen borstvoeding krijgen) is de urine van jongetjes rein en van meisjes onrein.
Vanaf dat ze vast voedsel gaan eten is het allebei onrein. Dit is o.a. terug te vinden in Fiqh us sunna, het deel over reinheid en onreinheid.

Maar ik weet niet zeker in hoeverre dit effect heeft op de wudhu, dat moet ik opzoeken en op dit moment is dat even niet mogelijk. Misschien kan iemand anders het even opzoeken op http://www.islamqa.com insha'Allah?

Zonnetje

29-12-2008, 21:13

Citaat door missy_meriam:
Waarom ga je bidden terwijl je kind net de wc ingaat

Maar dan is je gebed indeed ongeldig.

Wodo opnieuw verrichten.

Wanneer is je gebed ongeldig? Wat zijn de nawaqid el wudu?

29-12-2008, 21:20


Ik denk niet dat je woudou ongeldig is hoor...

30-12-2008, 06:15
Het lijkt mij wel dat je opnieuw lodo moet verrichten.

30-12-2008, 09:22
volgens mij licht het eraan zoals zonnetje zegt aan of het kind alleen borstvoeding krijgt of dat het vast voedsel krijgt. ik heb het ooit eens gelezen in een boek over de moslimvrouw dan met vraag en antwoord zoiets hij was roze heel misschien heb je er iets aan
ik heb net op een aantal websites gekeken maar kon niets vinden, en dat boek heb ik niet meer helaas.

Pagina's : [1] 2