Bekijk volle/desktop versie : CDA wil grotere inzet allochtoton



Pagina's : [1] 2

09-03-2004, 08:26
CDA wil grotere inzet allochtonen
Allochtonen moeten veel meer doen om zich aan de Nederlandse samenleving aan te passen. Dat schrijft het CDA in een rapport dat is opgesteld door de Rotterdamse wethouder Van der Tak.


Tolerantiegrens
Volgens het CDA ligt de tijd van tolerantie achter ons. De partij komt met een reeks maatregelen om problemen bij de inburgering te lijf te gaan.

Korting op uitkering :hoedaf:
Zo wil het CDA verplichte bijles voor scholieren met een taalachterstand. Voortijdige schoolverlaters moeten een verplicht leer/werktraject volgen. En wie geen diploma heeft en werkloos is, wordt gekort op zijn uitkering.

Burgerschapskunde
Het CDA wil ook een nieuw schoolvak introduceren: burgerschapskunde. Daarin wordt geleerd wat van een burger in Nederland mag worden verwacht.

09-03-2004, 08:53


"Burgerschapskunde
Het CDA wil ook een nieuw schoolvak introduceren: burgerschapskunde. Daarin wordt geleerd wat van een burger in Nederland mag worden verwacht."

ach rot op met die zieke mannetjes , pfff burgerschapskunde my ASS

09-03-2004, 10:59
Burgerschap:

Het CDA wil op de scholen het vak burgerschap invoeren ter bevordering van de integratie. Het wordt werkelijk steeds gekker met het huidige kabinet!

Het vak burgerschap zou moeten inhouden welke omgangsvormen er in Nederland gelden. Wie bepaalt deze normen? En, waar staat de omschrijving van goed burgerschap??Het betekent dat het ook een onderwerp respect zal omvatten. Het geeft me echt het gevoel alsof alle allochtonen respectloos en geen normen en waarden hebben! Hoe worden de kinderen van kampers en kinderen van nederlands uit achterstandswijken heropgevoed?? Ook middels het vak burgerschap??? Dan zullen ze eerst moeten starten met hun ouders! Dat wordt dan zeker een nieuw beleid ala oudkomersbeleid, maar dan voor Nederlands!! Even kijken, wat voor naam zullen we daarvoor verzinnen: KLaas en Katrienproject????

Nederland kent een nieuw rage: Integratie, alles wat met integratie te maken heeft lijkt in goud te veranderen voor de politici. Ze moeten uitkijken, straks beland de hele tweede kamer in de WAO door de INTEGRATIESTRESS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

09-03-2004, 11:07

Citaat:
Origineel gepost door blikje
Burgerschap:

Het CDA wil op de scholen het vak burgerschap invoeren ter bevordering van de integratie. Het wordt werkelijk steeds gekker met het huidige kabinet!

Het vak burgerschap zou moeten inhouden welke omgangsvormen er in Nederland gelden. Wie bepaalt deze normen? En, waar staat de omschrijving van goed burgerschap??Het betekent dat het ook een onderwerp respect zal omvatten. Het geeft me echt het gevoel alsof alle allochtonen respectloos en geen normen en waarden hebben! Hoe worden de kinderen van kampers en kinderen van nederlands uit achterstandswijken heropgevoed?? Ook middels het vak burgerschap??? Dan zullen ze eerst moeten starten met hun ouders! Dat wordt dan zeker een nieuw beleid ala oudkomersbeleid, maar dan voor Nederlands!! Even kijken, wat voor naam zullen we daarvoor verzinnen: KLaas en Katrienproject????

Nederland kent een nieuw rage: Integratie, alles wat met integratie te maken heeft lijkt in goud te veranderen voor de politici. Ze moeten uitkijken, straks beland de hele tweede kamer in de WAO door de INTEGRATIESTRESS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Integratiestress ?!? Wees alsjeblieft voorzichtig met het uitvinden van dit soort termen. Voordat je het weet is het inderdaad in legitieme reden om in de WAO te belanden en zijn er tientallen belangenverenigingen en stichtingen voor de patienten.

Om eens een ander balletje op te gooien. Wie denkt dat een kritische kijk op de huidige WAO wel eens meer "winst" kan opleveren dan die integratie. Goed ik ben er ook voor integratie, begrijp me niet verkeerd maar Nederland heeft op het moment het hoogste aantal arbeidsongeschikten in heel Europa.
En ik ben van mening dat dit wel eens wat meer prioriteit mag hebben.

09-03-2004, 11:23


Ik ben het met je eens dat een kritische kijk op de WAO veel kan opleveren. Er wordt reeds veel gedaan om de instroom te beperken en de reïntegratie in het arbeidsproces te bevorderen. Naar mijn idee blijven er toch nog veel mensen onrechtmatig in de WAO steken. Mijn voorstel zou zijn om meerdere kliklijnen open te stellen, want hoeveel WAO-ers klussen er zwart bij?? Zwart bijklussen betekent mijn inziens dat je ook kan deelnemen aan het arbeidsproces. Het probleem is dat werkgevers niet zitten te springen om arbeidsgehandicapten in dienst te nemen, zeker niet meer na het wegvallenvan de subsidieregeling. Wel is er natuurlijk nog steeds sprake van de premiekorting, maar vanwege de omslachtigheid van die regeling blijken er weinig werkgevers gebuik van te willen maken.

Daarnaast blijft het aantal vacatures nog steeds dalen en de werkloosheid blijft stijgen. Waar ik zelf veel moeite mee heb is de toestroom van het aantal arbeidsmigranten, zoals Polen. Werkgevers halen steeds meer arbeidsmigranten binnen terwijl er meer dan genoeg potentieel in eigen land aanwezig is. Kijk maar naar de werkloosheid onder de jeugd, de ongeschoolden en de laaggeschoolden. De vacatures en pieken die door Polen ingevuld worden, zouden juist door die groepen ingevuld moeten worden. Dat zou de overheid zeker veel geld schelen!!!

10-03-2004, 03:02
Misschien moet je dan eerst maar eens in Holland rondkijken... Genoeg islamitische jongens en mannen hier...

Je partner 'halen'? Een pizza 'haal' je... een bruid (egom) niet...

11-03-2004, 19:47
de vraag is, zal het zogenaamde 'intergratieplan' wel lukken?
om het intergratieproces te laten slagen, is er meer nodig dan burgerschapskunde op school te geven....

het gaat hier om normen en waarde die bepaalde mensen verkeerd opvatten en dan liggen de wortels van deze problemen vooral bij de ouders ( ik wil niet iedereen over een kam scheren..).
als ouder heb je een bepaalde verantwoordelijkheid in huis....
( wist iedereen maar hoe die daarmee om moest gaan)

11-03-2004, 20:38

Citaat:
Origineel gepost door achmad
ik maak zelf wel uit of ik mijn bruid wil halen en mijn pizza bestellen, mijn pizza halen en mijn bruid over wil laten komen, mijn bruid een ticket stuur en de pizza laat bezorgen ok, heb daar geen overheid voor nodig om zijn betuttelende regime mij mijn vrijheid te laten ontnemen om te kiezen wat goed voor mij is. nog even en we zijn als varkens in een hok die allen hetzelfde moeten zijn, leven en vreten
Nope daar ga je de mist in. Nederland gaat bepalen of wij denken dat jou toekomstige partner iets positiefs aan dit land gaat bijdragen. Ze gaan bijvoorbeeld kijken of die persoon een opleiding heeft, kan lezen en schrijven enz.

Als iemand geen bijdrage levert ga je maar lekker met je grote liefde in Marokko wonen, het is daar immers beter weer dan hier.

11-03-2004, 20:57
nou, ik vind dat ze wel gelijk hebben.ik vind dat ze de allochtonen hier wel moeten helpen.ze hoeven geen nederlanders te worden maar wel aan regels houden.
over dat van marokko:ik vind dat er hier ook genoeg goede moslims zijn.de mannen gaan naar marokko en nemen een meisje dat nog nooit een letter heeft gezien.
maar ik vind ook dat als je met iemand wil trouwen uit het land van herkomst hun niet mogen bepalen op welke leeftijd je dat mag.dat slaat echt nergens op.als je 18 jaar bent ben ej voor de wet meerderjarig en kunnen jou niet verbieden om niet te trouwen.

meisje:ik zou hem maar snel gaan halen als ik jou was, ook al is er geen feest.of wel, en dan kun je eeen paar jaar wachten.
misschien kan hij zelf hierheen komen, of naar belgie en dan gaat hij daar wonen en werken enz..als je fam.hebt die daar woont kunnen ze je helpen.zodra hij dan papieren heeft kan hij naar nederland komen.
ik weet niet of dit kan, maar vraag wel even rond.je kunt misschien ook een visium voor hem aanvragen en als hij hier is, zorgen dat die niet meer weggaat.

ik wens je veel sterkte toe!!

12-03-2004, 01:58

Citaat:
Origineel gepost door achmad
ik maak zelf wel uit of ik mijn bruid wil halen en mijn pizza bestellen, mijn pizza halen en mijn bruid over wil laten komen, mijn bruid een ticket stuur en de pizza laat bezorgen ok, heb daar geen overheid voor nodig om zijn betuttelende regime mij mijn vrijheid te laten ontnemen om te kiezen wat goed voor mij is. nog even en we zijn als varkens in een hok die allen hetzelfde moeten zijn, leven en vreten

12-03-2004, 02:07

Citaat:
Origineel gepost door Tempelier
Nope daar ga je de mist in. Nederland gaat bepalen of wij denken dat jou toekomstige partner iets positiefs aan dit land gaat bijdragen. Ze gaan bijvoorbeeld kijken of die persoon een opleiding heeft, kan lezen en schrijven enz.

Als iemand geen bijdrage levert ga je maar lekker met je grote liefde in Marokko wonen, het is daar immers beter weer dan hier.
Mischien moeten we alle mensen in Nederland met een zwakbegaafd niveau het land uitzetten, immers zij leveren geen bijdrage aan Nederland. Dit geldt ook voor de "zwaar lichamelijk gehandicapten". Hmmmmm, wie was door ook al weer een voorstander van....al nam hij wel wat drastische maatregelen.

12-03-2004, 02:13

Citaat:
Origineel gepost door smileyy
nou, ik vind dat ze wel gelijk hebben.ik vind dat ze de allochtonen hier wel moeten helpen.ze hoeven geen nederlanders te worden maar wel aan regels houden.
doet het gros ook...aan de regels houden.
Hulp waar het merendeel van de allochtoon (lees: niet-europese en "niet-westerse&quot niet op staat te wachten.



Citaat:
Origineel gepost door smileyy

over dat van marokko:ik vind dat er hier ook genoeg goede moslims zijn.de mannen gaan naar marokko en nemen een meisje dat nog nooit een letter heeft gezien.
So what! En als die mannen nu graag op vrouwen vallen die nog nooit een letter hebben gezien. Wat gaat jou of een ander dat aan.

12-03-2004, 02:16



Citaat:
Origineel gepost door Sanchez
jammer dat het zooitje van CDA niet in die trein zat die gister in madrid werd opgeblazen
Respect voor de slachtoffers en nabestaanden van deze aanslagen was meer op zijn plaats, dan een groep mensen een gruwelijke dood toe wensen!

12-03-2004, 02:19

Citaat:
Origineel gepost door arabchrstn
Misschien moet je dan eerst maar eens in Holland rondkijken... Genoeg islamitische jongens en mannen hier...
Mogen het ook niet-islamitische jongens en mannen zijn?

12-03-2004, 07:56
sanchez,ik denk dat je geen pijn kent of hebt mee gemaakt . niemand verdiend t om op deze manier te sterven ook CDA leden niet. heb eens wat mededogen sanchez.

Pagina's : [1] 2