Bekijk volle/desktop versie : Kan iemand mijn helpen?? Ben opzoek naar een Hadith?



29-12-2008, 13:54
A Salamoe Alaikoem Wa rahmatoelahi Wa barakatoehoe

Ik zal even kort uitleggen wat ik nou precies bedoel.

Ik zoek een hadith of een soortgelijke hadith die aangeeft dat alle profeten en boodschappers met de Islam kwamen en niet wat veel mensen nog denken; eerst het jodendom daarna het christendom toen de Islam.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, jullie mogen me corrigeren mocht ik fout zitten.

Djazakkaa Allahoe Gairan

29-12-2008, 19:15


salaam alaikoem wa rahmoetallahi wa baraktoe oegti

ik heb alleen dit gevonden ,maar ik zou verder zoeken inshallah

"En Wij maakten hen tot leiders, die leiding gaven volgens Ons bevel. En Wij openbaarden aan hen goede daden te verrichten en de salat te onderhouden en de zakat te geven. En zij waren aanbidders van Ons." (Surah al-Anbiya: 73)

30-12-2008, 13:18

Citaat door nl.moslima:
salaam alaikoem wa rahmoetallahi wa baraktoe oegti

ik heb alleen dit gevonden ,maar ik zou verder zoeken inshallah

"En Wij maakten hen tot leiders, die leiding gaven volgens Ons bevel. En Wij openbaarden aan hen goede daden te verrichten en de salat te onderhouden en de zakat te geven. En zij waren aanbidders van Ons." (Surah al-Anbiya: 73)



Djazaka Allahoe Gairan lieve zuster,

Het is bedoeld voor wat jongeren die nog steeds het beeld hebben dat er eerst het Jodendom kwam daarna het Christendom en toen de Islam.

Ik probeer hun uit te leggen dat het nooit zo is gegaan maar niemand gelooft me. Vandaar dat ik een Hadith zoek die ik een tijdje geleden ergens had gezien die het precies vertelde.

Maar nogmaals bedankt