Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse top manager gevraagd

Pagina's : 1 [2]

25-10-2002, 00:38
Inscha Allah... veel succes met je studie...

MrEsco

25-10-2002, 15:22

Met alle respect voor de woordvoerster van Shell we hebben het hier over managers...

29-10-2002, 13:57

Citaat:
Origineel gepost door MrEsco
Nou ik denk dat ik maar mijn eigen vraag ga beantwoorden... heel toevallig kwam ik dit stukje tegen...

"Moeders niet geschikt voor topfuncties

Vrouwen met kinderen zijn per definitie ongeschikt voor een leidinggevende functie. Volgens headhunter Mienke Schaberg gaan vrouwen die proberen carrière en kinderen tegelijk te doen de zaken afraffelen. In het tijdschrift Avanta zegt ze: "Wat ik zeg klinkt hard, maar het is gewoon zo. Ik heb dat gezien als werknemer en als leidinggevende". Volgens Schaberg gaat de combinatie werk/gezin niet alleen ten koste van het werk en de collega's, maar ook ten koste van het kind. Volgens Schaberg is het aantal vrouwen dat werk en gezin wel goed weet te combineren op één hand te tellen. Schaberg zegt niets te hebben tegen werkende vrouwen. Maar met kinderen erbij is het maken van carrière onmogelijk. "Mening moeder gaan voor een geschaafd knietje naar huis. Dat kan natuurlijk niet."
Ik ben zelf moeder van twee kinderen en werkzaam als officemanager bij een homeopathisch bedrijf, daarnaast doe ik nog een studie journalistiek, je kan van mij niet zeggen dat ik slecht functioneer binnen het bedrijf, ik ben degene die de kar trekt, thuis loopt het ook goed, tuurlijk heb het kei druk, ben ook wel een niet te genieten maar dat zegt niets over iemands capaciteiten. Vaak is dat een mentaliteitskwestie. Mijn kinderen hebben niets te klagen en weten niet beter. Ik weet wel dat er meer gefrustreerde huismoeders zijn dan er vrouwen op de arbeidsmarkt.
Ciao

01-02-2013, 18:54
MrEsco, eerste man bij DWVDMVrouw

01-02-2013, 19:08

Die zijn er niet..

01-02-2013, 19:09

Citaat door MrEsco:
Hi,

Waarom zijn er geen marokkaanse vrouwelijke top-managers? Waarom er geen of heel weinig marokkaanse manelijke managers zijn is geen geheim. Maar waarom geen vrouwelijke, als ik op school en in mijn omgeving kijk zie ik heel veel vrouwen die al de eigenschappen bezitten voor een top-functie maar noppe... geen te vinden. Please bewijs dat ik het verkeerd heb... Vertel me ook eens wat anders dan: "we willen trouwen"

MrEsco
Geen behoefte.

01-02-2013, 19:15

Citaat door MrEsco:
Hi,

Waarom zijn er geen marokkaanse vrouwelijke top-managers? Waarom er geen of heel weinig marokkaanse manelijke managers zijn is geen geheim. Maar waarom geen vrouwelijke, als ik op school en in mijn omgeving kijk zie ik heel veel vrouwen die al de eigenschappen bezitten voor een top-functie maar noppe... geen te vinden. Please bewijs dat ik het verkeerd heb... Vertel me ook eens wat anders dan: "we willen trouwen"

MrEsco
wat een verfrissende marokkaan ben jij

01-02-2013, 19:24

Citaat door MrEsco:
Hi,

MrEsco
Omdat de meeste Marokkaanse vrouwen een moeder willen zijn en dit niet past in het kader van een leidinggevende functies waarbij een doordeweekse afwezigheid van thuis de regel is. Het starre rollenpatroon van een modaal Marokkaans gezin eist dat de Marokkaanse moeder maximaal part-time werkt. En dit past dus uiteraard niet bij een leidinggevende functie die vaak 80-90uren weken presteert. Ofwel kies je voor het een ofwel voor het ander. Combineren is onrealistisch en onverantwoord.

01-02-2013, 22:31
Mensen ik heb deze oude topic met opzet ge-upt 2002.. lol

Pagina's : 1 [2]