Bekijk volle/desktop versie : Het huwelijk, lijkt zo makkelijk tegenwoordig.



27-12-2008, 21:59
' Over een paar jaar dan ga ik trouwen en dan woon ik liever daar blablablabl dit dat, zus en zo'.

Er wordt te makkelijk gedacht over het huwelijk, vinden jullie zelf niet?

27-12-2008, 22:03


klopt


en na 1 jaar zijn ze weer terug bij weggeweest!!!

27-12-2008, 22:07

Citaat door verdwaalde:
klopt


en na 1 jaar zijn ze weer terug bij weggeweest!!!

Pfff, scheidingen gebeuren idd vaaak daardoor. Doe je ogen open, maak je opleiding af etc, alles op een rijtje zetten en dan het huwelijk insha allah intreden. Zoveeel dames en heren, zijn gestopt met school terwijl ze het bijna hadden bereik alleen omdat ze het huwelijk o zo geweldig vonden.

27-12-2008, 22:12
Mensen moeten weten waar ze aan beginnen. Het huwelijk is allesbehalve makkelijk..

27-12-2008, 22:12



Citaat door samira051978:
nou kom op, het kan toch ook goed gaan...

Alles kan, maar om al van jongs af aan een hele schemaa te hebben over hoe geweldig het huwelijk is? Men denkt er een beetje te makkelijk over.

27-12-2008, 22:14
Alsof ze wat te zeggen hebben. Wacht maar tot ze een man krijgen die zich niet laat kisten door een wijsneus, die hem vertelt waar ze wilt wonen.

27-12-2008, 22:17

Citaat door Experience:
Mensen moeten weten waar ze aan beginnen. Het huwelijk is allesbehalve makkelijk..

I agreee.

Citaat door Al_Walaa18:
Alsof ze wat te zeggen hebben. Wacht maar tot ze een man krijgen die zich niet laat kisten door een wijsneus, die hem vertelt waar ze wilt wonen.

Juistem, ik ga niet nu al alles plannen etc. Elmekteb ik zie wel waar het me brengt.

27-12-2008, 22:25
ik zie wel waar de lmektaab me heen leidt.. ik hoef voor mezelf geen carriere ik kies voor huisje boompje beestje maar ik wil wel fatsoenlijk werk hebben dus ik maak me opleiding af en dan zie ik wel wanneer k ga trouwen

27-12-2008, 22:29

Citaat door Ghzalaa:
ik zie wel waar de lmektaab me heen leidt.. ik hoef voor mezelf geen carriere ik kies voor huisje boompje beestje maar ik wil wel fatsoenlijk werk hebben dus ik maak me opleiding af en dan zie ik wel wanneer k ga trouwen

Jij weet

Citaat door Nassira0099:
Ja, het huwelijk word ook best wel geromantiseerd vinden jullie ook niet? Ik vind dat sommige ouders het ook heel erg stimuleren bij hun kinderen zodra iemand bijvoorbeeld om de hand van hun dochter komen vragen. Je hoort dingen als:" Ja, er zijn nu mensen gekomen, ik zal maar ja zeggen, later komen ze niet meer. Je bent nog jong. Dan heb je je eigen huis. Kun je je eigen leven leiden op een serieuze manier met je man." En weet ik het wat allemaal.

Trouwens, als je trouwt kun je toch ook verder gaan met studeren? Hoef je toch niet perse zo'n studie te stoppen. Zonde.

Helemaaaal mee eens.

Ik zelf zou persoonlijk even mijn studie lekker afmaken, even alles op een rijtje. En dan het huwelijk intreden als dat voor mij is weggelegd.