Bekijk volle/desktop versie : Vraag voor de VROUWEN plz help



27-12-2008, 01:41
Salaam zusters,

Dit is misschien een wazige vraag maar vraag het mij al een tijdje af.

Het zit zo: Ik slik geen pil of dergelijke.. mijn normale menstruatie zou dus rond de 1 januari komen kan onregelmatig zijn maar goed, uitgeteld dus rond 1 januari.. ik heb dus vorige week vrijdag de 19e dec donker bruine afscheiding:Sik dacht dus oke.. ik kan binnekort ongesteld worden(eigenlijk te vroeg maja) maar nu na 3 dagen ofzo heb k helemaal niks meer geen donkere afscheiding maar ook geen menstruatie ( sorry als de details wat vies zijn maar ik zit er egt mee ) Ik ben dus op internet meer informatie gaan zoeken hierover en ze praten alleen maar over zwangerschap en de pil.. dat dat de oorzaak kan zijn.. maar heb ook weer gelezen dat het oud bloed kan zijn of een of andere innestelbloed ( weet niet wat dat is)?

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, of iemand die het misschien ook gehad heeft.. ik vind het maar allemaal raar want ze zeggen allemaal verschillende dingen erover en vele zeggen dat het door een pil komt maar ik slik helemaal geen pil dus het kan er niet eens door komen.. ben egt door de war en maak me zorgen en kan wel een afspraak maken met een huisarts.. maar ja ik wil graag nu een beetje op de hoogte worden gesteld.. :

27-12-2008, 01:55

Ik ben geen vrouw. Een van mijn vriendinnen in het verleden menstrueerde een keer ook niet. Ze raakte helemaal in paniek. Ze besloot naar de dokter te gaan, want ze was een week over tijd. De dokter ontdekte dat ze door veel stress die ze heeft gehad ervoor zorgde dat haar biologische klok een beetje de weg kwijt was. Haar werd een middel toegeschreven, en het helpte, ze menstrueerde weer.

Misschien moet je een dokter raadplegen

27-12-2008, 02:13
Heb je seks gehad zonder voorbehoedsmiddelen?? Sorry maar je bent nogal onduidelijk in je vraagstelling

27-12-2008, 02:24
Heb je geen seks gehad, dan kan soms een "normale" menstruatie uitblijven door stress of je kan juist 2 keer in 1 maand door stress vaag mentrueren

27-12-2008, 02:33


Citaat door Ollanda:
Heb je geen seks gehad, dan kan soms een "normale" menstruatie uitblijven door stress of je kan juist 2 keer in 1 maand door stress vaag mentrueren


Sorry, ja ik en mijn man stonden eigenlijk op het punt ............. maar toen ontdekte ik dus die afscheiding en dacht ik dat ik dus ongesteld was of zou worden dus hebben we niks gedaan.. vind het egt raar nu s het dus 2 dagen gestopt normaal verwacht ik dat ik dan ongesteld word, misschien moet ik wachten tot 1 januari

27-12-2008, 02:33
Het kan idd door stress komen, of oud bloed. Innestelbloed komt (volgens mij) alleen voor als je seksueel actief bent...

27-12-2008, 02:38
je moet even afwachten het kan oud bloed zijn of je bent zwanger

27-12-2008, 02:51

Citaat door Layl_a:
Sorry, ja ik en mijn man stonden eigenlijk op het punt ............. maar toen ontdekte ik dus die afscheiding en dacht ik dat ik dus ongesteld was of zou worden dus hebben we niks gedaan.. vind het egt raar nu s het dus 2 dagen gestopt normaal verwacht ik dat ik dan ongesteld word, misschien moet ik wachten tot 1 januari


Er zit dus een kans in dat je zwanger bent...wacht de volgende verwachte menstruatie af en doe dan een zwangerschapstest..

Ook de eerste 3 maanden zijn dan vaak kritiek (kans op vroegtijdige "miskraam" zijn dan aanwezig)

28-12-2008, 12:48
huh gebruik je wel een andere anticonceptie?? spiraal, prikpil or something like that???