Bekijk volle/desktop versie : Voor de dames



Pagina's : [1] 2

08-03-2004, 13:13
...jullie zijn wat vergeten vandaag


INTERNATIONALE VROUWENDAG
8 maart 2004



08-03-2004, 13:18


dus respect please,vandaag nix slecht over moeder de vrouw.

08-03-2004, 13:28
artikel 1 van het VN-Vrouwenverdrag, 18 december 1979

Voor de toepassing van het VN-Vrouwenverdrag wordt onder 'discriminatie van vrouwen' verstaan: elke vorm van onderscheid, uitsluiting of beperking op grond van geslacht, die tot gevolg of tot doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening door vrouwen van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, op het terrein van de burgerrechten of welk ander gebied dan ook, ongeacht hun huwelijkse staat, op de grondslag van gelijkheid van mannen en vrouwen aan te tasten of te niet te doen.

08-03-2004, 13:30

Citaat:
Origineel gepost door a3ir
dus respect please,vandaag nix slecht over moeder de vrouw.
All power to the women..............


08-03-2004, 13:31


ewa safie ik wil ook nog een beetju macht :P

08-03-2004, 13:31

Citaat:
Origineel gepost door istoreco
En wanneer is het internationale mannendag?
Van 12 juni tot 4 juli

http://www.ek-2004.com/

08-03-2004, 13:34
Reacties: 7 Keer bekeken: 0

He, is er een keer een topic voor vrouwen, zie je dat er meer reacties zijn dan dat de topic is gelezen... Raar. Zou het zo zijn dat....

Ach nee, vandaag nix slechts over vrouwen...

08-03-2004, 13:46
Artikel 2

De staten die partij zijn bij dit Verdrag, veroordelen discriminatie in alle vormen van vrouwen, komen overeen onverwijld met alle passen middelen een beleid te volgen, gericht op uitbanning van discriminatie van vrouwen, en verbinden zich tot dit doel:

a): het beginsel van gelijkheid van mannen en vrouwen in hun nationale grondwet of in andere geëgende wetgeving op te nemen, indien dit nog niet is geschied, en de praktische verwezenlijking van dit beginsel door middel van wetgevind of met andere passende middelen te verzekeren;

b): passende wettelijke en andere maatregelen te treffen, met inbegrip van waar nodig sancties, waarin alle discriminatie van vrouwen wordt verboden;

c): wettelijk bescherming in te voeren van de rechten van vrouwen op gelijke voet met mannen en door middel van bevoegde nationale rechterlijke instanties en andere overheidsintstellingen de daadwerkelijke bescherming vna vrouwen tegen elke vorm van discrimininatie te verzkeren;

d): zich te ontdoen van ieder discriminerend handelen; eenmalig of voortdurend, jegens vrouwen en te verzekeren dat de overheidsorganen en - instellingen handelen overeenkomstig deze verplichting;

e): alle passende maatregelen te nemen om discriminatie van vrouwen door personen, organisaties of ondernemingen uit te bannen;

f): alle passende maatregelen, waaronder wetgvende, te nemen om bestaande wetten, voorschriften, gebruiken en praktijken, die discriminatie van vrouwen inhouden, te wijzigen of in te trekken, onderscheidenlijk af te schaffen;

g): alle nationale strafbepalingen die discriminatie van vrouwen, in te trekken.

08-03-2004, 13:47

Citaat:
Ik wil een echte mannendag, waar ik door alle vrouwen vertroeteld wil worden.
Dat is pas een echte mannendag.


Oh wat ben ik nu in de verleiding om een link naar de site van Yab Yum te geven...

Vroeger toen ik klein was vroeg ik waarom er wel vaderdag en moederdag was, maar geen kinderdag. Als antwoord kreeg ik toen dat het élke dag kinderdag was...

08-03-2004, 13:52
amused,bij mij was t net zo ,mijn kids zegen nu mama waarom vaderdag en moederdag en geen kinderdag.antwoord t is elke dag kinderdag. dus naar die oudjes luistren is zo slecht nog niet

08-03-2004, 13:57
Artikel 3

De Staten die partij zijn bij dit Verdrag, nemen op alle gebieden, in het bijzonder op politiek, sociaal, economische en cultureel gebied, alle passende maatregelen, waaronder wetgevende, om de ontplooiing en ontwikkeling van vrouwen te verzekeren, ten einde haar de uitoefening en het genot van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op gelijke voet met mannen te waarborgen.

(waarom verdienen vrouwen in soortgelijke functies als mannen dan nog steeds TE weinig?)

08-03-2004, 14:45
Citaat Grendel:

Voor de dames

...jullie zijn wat vergeten vandaag

Nou dat was ik mooi niet vergeten! Girrrpowerrrrrrrr

Beslama!
Manon

08-03-2004, 20:53


Amnesty International is vandaag een campagne gestart "Stop geweld tegen vrouwen".

Ga naar http://www.amnesty.nl en je kunt de petitie tekenen.
Zo makkelijk is het om toch nog iets te doen aan de internationale vrouwendag!

08-03-2004, 22:22
Wist niet eens dat er zo'n dag was. Krijgen we dan ook cadeautjes?

08-03-2004, 22:24
NEE ER WORDT STIL GESTAAN VOOR DE RECHTEN VAN DE VROUW SNEAKYNAWAL

Pagina's : [1] 2