Bekijk volle/desktop versie : Rabat



Pagina's : [1] 2

26-12-2008, 23:32
Over 2 weken zit ik daar. Wat zijn nou leuke plekjes waarvan jullie denken dat dat wel iets voor MIJ is. Plekken waar ik leuk kan winkelen enzo en eventueel leuke meubeltjes kan kopen voor in ons nieuw huisje, die stuur ik namelijk met de auto dan mee naar NL. Verder wat zijn the must sees van Rabat en lekkere eettentjes graag ook? Dan print ik lijstje uit om mee te nemen en ik ga lekker dat lijstje af, me man gek maken

Edit: Eigenlijk zit ik in Sale haha, dus leuke plekjes daar zijn ook goed.

26-12-2008, 23:33


Toch maar geboekt?

26-12-2008, 23:35
Jup vandaag gedaan, was mega goedkoop dus ik had zoiets van fok it voor die 6 dagen. Daarnaast hebben me ouders me met deze 2e kerstdag als kerstcadeau een leuk bedragje gegeven

26-12-2008, 23:36

Citaat door Gypsymeid:
Jup vandaag gedaan, was mega goedkoop dus ik had zoiets van fok it voor die 6 dagen. Daarnaast hebben me ouders me met deze 2e kerstdag als kerstcadeau een leuk bedragje gegeven

Geniet er van meid!

26-12-2008, 23:36


Mega Mall prijzig maar zeer leuk (je kan er schaatsen tot shoppen:nerd

Verder kan je erg leuk shoppen in Agdal.

Aswak Salam is ook leuk.

Ik ben eigenlijk nooit in de winters in Marokko geweest, meestal alleen in de zomers

26-12-2008, 23:37
Ok wat nog meer, ook hele leuke eettentjes graag. Want ik heb geen zin in elke dag dezelfde markt enzo en desnoods ga ik alleen er op uit, maar ik denk niet dat ze me laten

26-12-2008, 23:41
Nou gypsy zou ik niet doen als ik jou was

Ken je Harhoura is een halfuurtje rijden van rabat ongeveer, daar heb je erg leuke eettentjes.

Voor de rest kan je in Hay riad ook erg goed eten.

Waar in Rabat woont je man, misschien ken ik iets in de buurt voor je

26-12-2008, 23:44

Citaat door ~luna~:
Nou gypsy zou ik niet doen als ik jou was

Ken je Harhoura is een halfuurtje rijden van rabat ongeveer, daar heb je erg leuke eettentjes.

Voor de rest kan je in Hay riad ook erg goed eten.

Waar in Rabat woont je man, misschien ken ik iets in de buurt voor je



Ja Sale eigenlijk, ik begrijp het niet precies. Is dat nou een stad wat onder Rabat valt of een wijk ofzo haha.

26-12-2008, 23:45

Citaat door Gypsymeid:
Ja Sale eigenlijk, ik begrijp het niet precies. Is dat nou een stad wat onder Rabat valt of een wijk ofzo haha.



Sale is een 'stad' op zich, nou sale kan ik je nog beter helpen!

Maar de meeste mensen gaan toch naar rabat willen ze erop uit trekken.

Je kan de mdina van Sale bezoeken, is altijd al een avontuur op zich om daar als nederlandse levend uit te komen

26-12-2008, 23:49
shri3 mohammed lgamis is een mooie straat met allemaal mooie winkels, swika(grote markte van rabat) daar moet je echt heen mooie spullen te koop onder anderen decoraties voor je huis, sieraden enz.
En vergeet niet langs een mooie thee huis te gaan want tegen over die thee huis heb je een uitzicht van de zee. (een aanrader) ben even de naam vergeten maar het ligt in de buurt van een begraaf plaats langs het boulevard.
en een kleine winkel centrum en die heet tegfid reda. mooi centrum met leuke spulletjes en als je honger hebt heb je daar een heel gerecht voor
5 euro maar (daar was ik altijd te vinden als ik honger had. echt lekker eten mmmmmh)
als je mooi en goedkoop sieraden moet je maar een taxi pakken naar sale ongeveer 10 min rijden van rabat. en die centrum, nou meer een markt heet bab lmrissa.
hopelijk heb ik je een beetje geholpen! succes .

26-12-2008, 23:50

Citaat door ~luna~:
Sale is een 'stad' op zich, nou sale kan ik je nog beter helpen!

Maar de meeste mensen gaan toch naar rabat willen ze erop uit trekken.

Je kan de mdina van Sale bezoeken, is altijd al een avontuur op zich om daar als nederlandse levend uit te komen



Ja maar ik doel nu ook meer op echt precieze plekken, aparte boetiekjes, eettentjes echt namen wil ik. Medina is groot haha, daar ga ik sowieso wel heen. Maar zou leuk zijn als ik plekjes weet die niet zo bekend zijn en die me schoonfamilie misschien wel vergeten zijn, maar zeker de moeite waard zijnom te bezoeken.

26-12-2008, 23:55
Ok thanks dames, nog meer in Sale zelf?

27-12-2008, 00:03


Ik kwam dit nog tegen op internet,

Grotto of Saint Paul, allemaal tunnels enzo onder de grond? Hoe noemen ze dit in Arabisch?

27-12-2008, 00:04
Deze plekken moet je echt bezoeken heb een beetje gegoogld om het en beetje duidelijker uit te leggen

Chellah[/SIZE]
De necropolis van Chellah werd neergepoot op de oude Romeinse stad Sala. Deze uitgestrekte begraafplaats wordt afgebakend door imposante vestingmuren. Je kan het terrein betreden via een prachtige poort. De necropolis is het werk van de Meriniden die in de 14de eeuw een plaats zochten om leden van hun dynastie te begraven. De begraafplaats wordt gekenmerkt door een groene natuurlijke begroeiing.

[SIZE="2"]Hassantoren[/SIZE]
De rood-roze Hassantoren maakt deel uit van de moskee die werd opgericht in opdracht van sultan Yacoub el-Mansour. Je vindt deze toren ten oosten van de Medina. Deze sultan had grootse plannen maar uiteindelijk werd de constructie, na de dood van el-Mansour op het einde van de twaalfde eeuw, nooit voltooid.

Zo meet de Hassantoren maar slechts 44 meter terwijl dit oorspronkelijk 80 meter hoog moest zijn. Voor de toren tref je tientallen restanten van zuilen aan die in het geheel moesten verwerkt worden. Ten zuiden van de Hassantoren bevindt zich het mausoleum van Mohammed V.
[SIZE="2"]
Mausoleum van Mohammed V[/SIZE]
Het mausoleum van Mohammed V ligt dichtbij de Hassantoren. Het archeologische meesterwerk in Marokkaanse stijl werd opgericht in de jaren 1960. Het lichaam van Mohammed V ligt opgeborgen in een sarcofaag vervaardigd uit witte onyx. In dezelfde zaal bevindt zich ook het grafmonument van zijn zoon, Hassan II.
[SIZE="2"]
Medina & stadsmuren[/SIZE]
Rabat wordt gekenmerkt door een oud en een nieuw(er) stadsgedeelte. De oude stad of Medina werd in de 17de eeuw aangelegd. De stadsmuren die de oude stad omringen dateren echter uit de 13de eeuw. Deze pittoreske stadskern bestaat uit een wirwar van straatjes en steegjes.

Je vindt hier tal van typische Marokkaanse winkeltjes waar je nog heel wat ambachtelijk vervaardigde producten kan kopen. Breng zeker een bezoekje aan de Grote Moskee en de Oudaïa Kasbah.

[SIZE="2"]Oudaïa Kasba
In het noorden van de Medina kan je niet naast de Oudaïa Kasba kijken. Deze ommuurde vesting werd gesticht in de twaalfde eeuw. De constructie moest de stad beschermen tegen aanvallen. Je kan het versterkte fort binnentreden via de grote of de kleine poort in de stadsmuren.

Eens binnen tref je aan je rechterkant het Oudaïa museum aan. Je kan hier een aardige collectie sieraden, aardewerk en tapijten bezichtigen. In het verlengde van dit museum ligt de Andalusische tuin. Wie in deze buurt is, moet beslist eens langsgaan in het charmante café maure. Tijdens een wandeling zullen de wit-blauwe huisjes ongetwijfeld je aandacht trekken.

27-12-2008, 00:12
Ow wow thanks, heb het allemaal in word aan me lijstje toegevoegt

Pagina's : [1] 2