Bekijk volle/desktop versie : Een discussie tussen Sheik Al-Albanee rahimahoAllah en een Jihadi



08-03-2004, 11:37

Citaat door ForEverIslam:
Bron: http://www.albani.co.uk/
"Debate with a Jihadi" Article ID : IBD170004

Neem rustig de tijd en lees dit inschAllah...

Een discussie tussen Sheikh Al-Albanee rahimahoeAllah en een Al-Jihadi (zoals de sympathisanten en aanhangers van Bin Laden, Abu Hamza, Abu Qataata, 11-9, (zelfmoord)aanslagen, vliegtuigkapingen, terreurbewegingen enz.)

Al-Jihadi: We twijfelen er niet aan, dat U een van de eerste geleerde bent van deze eeuw, die oproept naar de terugkering van het begrip van de Salaf (de vrome voorgangers van de eerste 3 moslimgeneratie). Er is geen twijfel dat de kwestie van de Jihad, een kwestie van verschil is onder degenen die de methodiek as-Salaf as-Salih volgen.

In de kwestie van de Jihad roepen we mensen op om te strijden voor de Jihad onder twee voorwaarden: allereerst dient het met pure intentie te gebeuren voor de zaak van Allah, ten tweede, onder de vlag (banier/vaandel) van de Islam. Echter, we horen van vrome Moslimjongeren andere voorwaarden, die door u verteld zijn, waarvan we nog nooit in een Hadith over gehoord hebben. Voorwaarden zoals; Islamkennis (of educatie en zuivering/opvoeding –Tasfiya wa Tarbiya) het hebben van een Khilafa of een Islamitische staat. Deze voorwaarden horen we van vele broeders die de methodiek van de Salaf volgen, en ik ben ook een van hen die deze methodiek volgt, inschaAllah. Mijn vraag is; hebben deze voorwaarden een plaats in de Sunnah? Of zijn dat slechts ischtihad aanmerkingen voor de huidige situatie en/of voorwaarden? En vooraf gaande, roept u op naar deze voorwaarden?

Al-Albanee: We zijn overeengekomen om deze kwestie met je te bediscussieren, dus allereerst moeten we je da3wa onderzoeken.

Al-Jihadi: Ik heb je erover verteld.

Al-Albanee: Verklaar dan je da3wa. Je vragen zijn momenteel voorbarig, ik wil (eerst) begrijpen waar je da3wa voor staat.

Al-Jihad: Mijn da3wa is duidelijk, het voeren van de Jihad volgens de voorwaarden die ik vertelde. Zuivere intentie, want de Profeet sallallaho3alaihiwassalam zei: “Wie strijdt voor het Woord van Allah, voor het Ultieme Woord, strijdt op Allah’s weg.” Wel onder de vlag van de Islam want de Profeet sallallaho3alaihiwassalam zei: “Degene die strijdt voor de zaak van een tiran, het helpen (van hen) of het bestrijden van een andere groep (voor hen) en sterft, sterft als een Jahiliyah.”

Al-Albanee: Okee, hebben we een Amir (legitieme leider) nodig om de Jihad te verrichten?

Al-Jihadi: Nee.

Al-Albanee: Dus we moeten in een chaotische ongeorganiseerde organisatie de Jihad verrichten?

Al-Jihadi: Nee... maar...

Al-Albanee: Bovendien, je eerste voorwaarde is de zuivere intentie, deze voorwaarde geldt voor elke aanbidding, je tweede voorwaarde –onder de islamitische vlag- kan je je een Jihad voorstellen zonder een Amir? Hoe kunnen we een Islamitische vlag hebben, zonder een Amir voor deze vlag?

Al-Jihadi: We kunnen in deze situatie de Jihad verrichten, zoals een moslim die vertrekt naar een vijandige ongelovige leider en hem doodt.

Al-Albanee: Maar we praten over de Jihad onder een gehele (islamitische) gemeenschap. Jihad onder de Islamitische vlag, is dat de Jihad van 1 persoon of de Jihad van een totale gemeenschap? Als een groep Moslims vertrekt voor de Jihad, hebben zij een Amir nodig om hen te leiden?

Al-Jihadi: Jaja natuurlijk. Een groep Moslims die reizen of vertrekken voor de Jihad hebben een Amir nodig, en als de groep Moslims uit meer dan 3 personen bestaat die vertrekken voor de Jihad, hebben een Amir nodig.

Al-Albanee: Waarom heb je dit dan niet als voorwaarde verteld?

Al-Jihadi: Nou, okee, laten we dit als derde voorwaarde vaststellen.

Al-Albanee: Okee, hebben we voor de Fard 3ayn Jihad een (islamitische) gemeenschap nodig of kan dat gevoerd worden door individuen?

Al-Jihadi: Beide gevallen.

Al-Albanee: Dat is geen antwoord.

Al-Jihadi: Hoezo?

Al-Albanee: We weten dat er twee soorten Jihad zijn: Fard Kifaya, welke uitvoerbaar kan zijn door een kleine groep (van een gehele gemeenschap). Als een (deel van de) gemeenschap deze uitvoert, wordt de rest van de Moslims (die niet deelnemen) niet ondervraagd (in dit leven en het Hiernamaals). Deze soort Jihad, kunnen personen zelfstanding ondernemen. Fard 3ayn is verplicht voor alle Moslims in een bepaald (islamitisch) gebied. Bij het uitvoeren van dit soort Jihad, hebben we een Amir nodig om de Moslims te leiden?

Al-Jihadi: Ja, een groep heeft een Amir nodig om te strijden en als het niet zou strijden.

Al-Albanee: Goed goed, we bedoelen dus met een Amir, een Khalifa (Islamitische leider van een gehele Islamitische Staat/Gemeenschap) van de Moslims.

Al-Jihadi: Nee, niet een Khalifa.

Al-Albanee: Waarom? Is het gevaarlijk om “Khalifa” te zeggen?

Al-Jihadi: Ja natuurlijk, want hiermee wordt bedoeld dat wij willen oogsten zonder eerst te zaaien.

Al-Albanee: Wel zie ik dat je dat naar voren wilt brengen. Je zegt dat je een Amir wilt voor de gehele groep Moslims om de Jihad te leiden en tegelijkertijd wil je hem niet als Khalifa? Is dat wat je wilt?

Al-Jihadi: Nou, ja.

Al-Albanee: !!Okee, waar is dan deze Amir? En wie is deze Amir? En kunnen we meer dan één Amir hebben? We zijn nu op de voorwaarden gekomen waar we het mee eens over waren, dat we een Amir nodig hebben. En jij beweerdt dat we een Amir nodig hebben om een gehele gemeenschap Jihad te laten leiden zonder dat hij een Khalifa hoeft te zijn? Waarmee dienen we te beginnen, de Amir of de Jihad? Deze vraag staat gelijk met of we voor aanvang van de Athan moet bidden of na de Athan? Wat komt eerst?
.

08-03-2004, 13:26


JazakAllahoe ghairan

08-03-2004, 16:24
he broodman (aboe qatadah) weer niks te doen jongen word het niet tijd dat je en ander site gaat zoeken hier heb je nikst te zoeken jongen
meneer praatjes die geen gaatjes vullen maar ja ik ken jou soort wel niks te doen. he vraagje kom je echt in moskee naser of wat dat gewoon en leugen.

08-03-2004, 16:26
salamoe 3aleikoem broeder foreverislam masallah broeder baraka alhoe fiek

08-03-2004, 16:43


nee broeder het gaat niet over wat hij daar zegt het gaat om iets heel anders vorige keer heeft onze broeder verteld dat hij in een moskee komt en dat hij mensen uitnodigt om te komen praaten maar volgens mij maar ik heb hem daar nooit gezien en ik heb gezegd vraag naar me in de moskee maar menneer heeft niks meer van zich laaten hooren

08-03-2004, 16:45
maar broeder ik heb niks gezegd over wat hij heeft gezegd

08-03-2004, 16:50
hey ForEverIslam weet jke waar ik het in het arabisch kan horen.

plaats aub en link

wassalamoe 3alaikoem

08-03-2004, 23:24

Citaat:
Origineel gepost door almaghribi
hey ForEverIslam weet jke waar ik het in het arabisch kan horen.

plaats aub en link

wassalamoe 3alaikoem
Juist..
Wilde ik net al vragen..