Bekijk volle/desktop versie : ‘Debuut Huntelaar is aanstaande’



26-12-2008, 12:30
Klaas-Jan Huntelaar kan mogelijk al over iets meer dan een week voor het eerst zijn opwachting maken in het shirt van Real Madrid. De spits, die aan het begin van de maand werd overgenomen van Ajax, zou inmiddels voldoende hersteld zijn van de enkelkwetsuur die hem de voorbije weken buitenspel zette.



Coach Juande Ramos gaat er volgens diverse Spaanse media vanuit dat de Nederlandse goalgetter komende week aan kan sluiten bij de groepstraining. Mocht hij daarbij geen hinder van het gekwetst geraakte gewricht ondervinden, dan lijkt het zeer waarschijnlijk dat Huntelaar in de selectie zal worden opgenomen voor het duel met Villarreal, komende week zondag.

Huntelaar zal dit weekend na de wedstrijd tegen ADO Den Haag worden uitgezwaaid door het Ajax-publiek. De Achterhoeker diende de Amsterdamse club sinds 2006, en groeide daar uit tot een doelpuntenmaker van formaat. In 92 Eredivisieoptredens wist hij liefst 76 treffers te produceren (gemiddeld 0,83 per duel). Voor Heerenveen, in de jaren daarvoor, scoorde hij 34 keer in 46 duels (gemiddeld 0,74 per duel).

Geen Europees voetbal?
Het is overigens nog niet zeker of de aanvaller dit seizoen nog te bewonderen zal zijn in de Champions League. Naast Huntelaar legde De Koninklijke met Lassana Diarra nog een speler vast die dit seizoen al actief was in de UEFA Cup. De regels van de Europese voetbalbond schrijven voor dat slechts één speler halverwege het seizoen mag worden overgeschreven naar Europa’s meest prestigieuze bekertoernooi.

26-12-2008, 12:34


net gelezen bij voetbalzone, ik hoop dat hij een succesvolle goalgetter word net zoals zijn tijd in Heerenveen en Ajax

26-12-2008, 12:50
klote dat hij misschien niet in cl mag uitkomen...

26-12-2008, 12:58
komt goed met Real...KLaassie prikt er wel wat goals in..

26-12-2008, 12:59


Maar Real moet nu kiezen wie ze in de CL laten uitkomen, óf Lass óf KJH.

26-12-2008, 13:17

Citaat door samirmocro:
Maar Real moet nu kiezen wie ze in de CL laten uitkomen, óf Lass óf KJH.

Hoezo ze hebben beide toch geen cl gespeeld

26-12-2008, 13:28
Ze zijn beiden in europees verband uitgekomen en moeten voor eind januari kiezen tussen die 2 spelers...je mag maar 1 extra speler bijschrijven..

Ik zou kiezen voor KJH...ze missen een spitta..

26-12-2008, 14:55
Ik heb liever ook KJH. Maarja, misschien speelt hij zwak en Lass sterk, dan zou ik liever voor Lass gaan. Real heeft tenminste een maand om te bekijken wie er in de CL mag uitkomen...

26-12-2008, 15:38
Wat een bullshit regel, en mocht ashley young komen dan hebben ze er nog een probleem bij, die speelt ook in de uefa cup met villa

26-12-2008, 16:02
Ik dacht dat hij helemaal niet meer in de CL mocht uitkomen omdat hij al voor Ajax dit seizoen in Europees verband heeft gespeeld.

26-12-2008, 16:21
MADRID - Klaas-Jan Huntelaar mag dit seizoen mogelijk geen Europees voetbal meer spelen. Zijn nieuwe werkgever Real Madrid zal voor de Champions League een keuze moeten maken tussen de Nederlander en de andere winterstopaankoop, Lassana Diarra.

De Spaanse club mag voor de rest van het seizoen slechts één van de twee aanmelden voor het Europese toernooi, omdat beiden dit seizoen al uitkwamen in de UEFA Cup. Dat meldt de Europese voetbalbond op de website.

Real nam Huntelaar over van Ajax. De Franse international Diarra kwam over van het Engelse Portsmouth. Volgens de Spaanse krant Marca gingen de Koninklijken er ten onrechte van uit dat beide spelers inzetbaar zijn in de Champions League. “Reals flater in de Champions League. Dit is geen 1 aprilgrap, maar prutswerk”, kopte de krant vrijdag. Real treft eind februari in de achtste finales Liverpool. Voor eind januari moet de Spaanse kampioen of Huntelaar of Diarra opgeven.

(c)ANP

26-12-2008, 17:57
Ik zou Huntelaar in de CL laten spelen. Voor de VM positie hebben we Gago, Javi Garcia en eventueel Sergio Ramos die kan ook op die positie uit de voeten.