Bekijk volle/desktop versie : Scheiden en nu?



Pagina's : [1] 2 3 4

26-12-2008, 09:10
Helaas hebben ik en mijn partner beslist om uit mekaar te gaan. Zonder ruzie zonder gezever, het klikt niet meer! We zijn lang samen geweest, toen ging alles goed tot we beslist hebben om te trouwen. Ik zie hem nog heel graag, maar we leefde meer naast mekaar dan met mekaar. Ondanks dat ik er achter sta, komt het toch hard aan. Al die jaren zijn nu verloren gegaan.


Welke stappen moeten er ondernomen worden? Wij wonen nu nog samen, maar ik wil niet alles achterlaten snap je. Hoe moet het met de meubels enzo?

Word je niet anders behandeld als je getrouwd en gescheiden bent?

graag serieuse reacties aub of vrouwen die ervaring hebben met deze situatie

26-12-2008, 09:15


in ons cultuur word je zeker wel anders behandeld als gescheiden vrouw.
ik vind overigens wel dat jullie heel makkelijk denken we leven langs elkaar heen, dus dan maar uit elkaar. vinden jullie dat werkelijk de beste/enige oplossing daarvoor. jullie kunnen namelijk ook weer naar elkaar toe groeien door allerlei dingen weer samen te doen en samen voor te werken.
ik weet dat het heel moeilijk is geloof me...maar....ik weet niet die maar blijft ... die zouden jullie eigenlijk zelf moeten invullen
vind het overigens heel spijtig voor jullie en voor de verloren jaren dus denk er goed over na. scheiden is tegenwoordig het gemakkelijkste van een huwelijk

26-12-2008, 09:18

Citaat door Butterfly_B:
in ons cultuur word je zeker wel anders behandeld als gescheiden vrouw.
ik vind overigens wel dat jullie heel makkelijk denken we leven langs elkaar heen, dus dan maar uit elkaar. vinden jullie dat werkelijk de beste/enige oplossing daarvoor. jullie kunnen namelijk ook weer naar elkaar toe groeien door allerlei dingen weer samen te doen en samen voor te werken.
ik weet dat het heel moeilijk is geloof me...maar....ik weet niet die maar blijft ... die zouden jullie eigenlijk zelf moeten invullen
vind het overigens heel spijtig voor jullie en voor de verloren jaren dus denk er goed over na


We denken liever nu dan wanneer er kinderen aan te pas komen. We geven wel om mekaar, maar als broer en zus. Als hij bv lang buiten is dan vraag ik zelfs niet waar hij was, omdat het me niets doet.

26-12-2008, 09:20
Je moet het niet zien als verloren jaren, want je bent gegroeid en hebt levenservaring opgedaan. Je hebt dingen meegemaakt en geleerd die je wellicht later, misschien wel in hele andere situaties op een positieve manier kan toepassen.

Of je niet anders behandeld wordt als je gescheiden bent?

Dat hangt puur van jezelf af. Heb respect voor jezelf, andere zullen dat zien en als logische reactie daarop dat ook aan jou geven. Gooi jezelf niet in de armen van Jan en Alleman, want ja je bent nu gescheiden dus je moet al blij zijn bij een blik van Appie die zijn dagen op de hoek van de straat slijt. Nee, dit huwelijk heeft misschien niet gewerkt, maar je bent zeker niet 'afgeschreven' of wat dan ook. Allah swt heeft scheiden halal gemaakt, so screw the rest.

26-12-2008, 09:24



Citaat door Butterfly_B:
in ons cultuur word je zeker wel anders behandeld als gescheiden vrouw.
ik vind overigens wel dat jullie heel makkelijk denken we leven langs elkaar heen, dus dan maar uit elkaar. vinden jullie dat werkelijk de beste/enige oplossing daarvoor. jullie kunnen namelijk ook weer naar elkaar toe groeien door allerlei dingen weer samen te doen en samen voor te werken.
ik weet dat het heel moeilijk is geloof me...maar....ik weet niet die maar blijft ... die zouden jullie eigenlijk zelf moeten invullen
vind het overigens heel spijtig voor jullie en voor de verloren jaren dus denk er goed over na. scheiden is tegenwoordig het gemakkelijkste van een huwelijk


Wat een boel onzin schrijf jij toch.

Heb jij met ze in 1 huis geleefd? Heb jij de dingen meegemaakt die zij hebben meegemaakt. Nee! Dus doe het ook niet lijken alsof de beslissing scheiden heel makkelijk is gevallen, want dat weet jij simpelweg niet. Misschien is het wel een jarenlange worsteling geweest, waar geen van beiden gelukkig van is geworden. Of moeten ze sbar hebben, doorgaan met oogkleppen op, kinderen krijgen en de kinderen in een huis vol ellende laten opgroeien? Nee, dat is naar mijn insziens niet de oplossing.

Met een leuke vakantie en een dagje prive sauna los je de problemen niet op.

26-12-2008, 09:25

Citaat door Samja001:
We denken liever nu dan wanneer er kinderen aan te pas komen. We geven wel om mekaar, maar als broer en zus. Als hij bv lang buiten is dan vraag ik zelfs niet waar hij was, omdat het me niets doet.


Waarom ben je dan getrouwd als hij je niks doet?

26-12-2008, 09:26

Citaat door Samja001:
Helaas hebben ik en mijn partner beslist om uit mekaar te gaan. Zonder ruzie zonder gezever, het klikt niet meer! We zijn lang samen geweest, toen ging alles goed tot we beslist hebben om te trouwen. Ik zie hem nog heel graag, maar we leefde meer naast mekaar dan met mekaar. Ondanks dat ik er achter sta, komt het toch hard aan. Al die jaren zijn nu verloren gegaan.


Welke stappen moeten er ondernomen worden?

Word je niet anders behandeld als je getrouwd en gescheiden bent?

graag serieuse reacties aub.


Best wel erg, Samja001. Vertel eens, waren jullie niet jezelf tijdens jullie relatie, of tijdens jullie huwelijk? Kun je verklaren dat sinds jullie getrouwd waren, het in ene anders was?

26-12-2008, 09:30

Citaat door Audrey:
Je moet het niet zien als verloren jaren, want je bent gegroeid en hebt levenservaring opgedaan. Je hebt dingen meegemaakt en geleerd die je wellicht later, misschien wel in hele andere situaties op een positieve manier kan toepassen.

Of je niet anders behandeld wordt als je gescheiden bent?

Dat hangt puur van jezelf af. Heb respect voor jezelf, andere zullen dat zien en als logische reactie daarop dat ook aan jou geven. Gooi jezelf niet in de armen van Jan en Alleman, want ja je bent nu gescheiden dus je moet al blij zijn bij een blik van Appie die zijn dagen op de hoek van de straat slijt. Nee, dit huwelijk heeft misschien niet gewerkt, maar je bent zeker niet 'afgeschreven' of wat dan ook. Allah swt heeft scheiden halal gemaakt, so screw the rest.


Oh meid wat doet het goed om jou reactie te lezen…
Ik kon inderdaad onmogelijk samen leven om andere gelukkig te maken, terwijl wij dit zelf niet zijn. Ik ben blij dat we niet uit elkaar zijn, omdat hij mij bedrogen heeft of door ruzie. Maar dit is ministens even erg. Wij hebben lang voor ons zelf gehouden, maar het gaat gewoon niet. Mijn ouders zijn op de hoogte, maar ze voelde het wel aankomen.

Ik ben van plan om terug naar mijn ouders te gaan! Maar ik zal me moeten voorbereiden op wat komen zal.

26-12-2008, 09:31

Citaat door T.Durden:
Best wel erg, Samja001. Vertel eens, waren jullie niet jezelf tijdens jullie relatie, of tijdens jullie huwelijk? Kun je verklaren dat sinds jullie getrouwd waren, het in ene anders was?


Mooie ondertekening

26-12-2008, 09:32

Citaat door Audrey:
Waarom ben je dan getrouwd als hij je niks doet?


Ik ging vier jaar met hem om, hij had me al ten huwelijk gevraagd toen de twijfels begonnen. En het is er niet op verbeterd. Mensen om me heen zeggen dat kinderen wel helpt maar wil geen 2x zelfde fout maken.

26-12-2008, 09:34

Citaat door T.Durden:
Best wel erg, Samja001. Vertel eens, waren jullie niet jezelf tijdens jullie relatie, of tijdens jullie huwelijk? Kun je verklaren dat sinds jullie getrouwd waren, het in ene anders was?


We waren juist wel ons zelf.

Misschien is dit wel de straf voor 4jaar haram relatie...

26-12-2008, 09:35

Citaat door Samja001:
Oh meid wat doet het goed om jou reactie te lezen…
Ik kon inderdaad onmogelijk samen leven om andere gelukkig te maken, terwijl wij dit zelf niet zijn. Ik ben blij dat we niet uit elkaar zijn, omdat hij mij bedrogen heeft of door ruzie. Maar dit is ministens even erg. Wij hebben lang voor ons zelf gehouden, maar het gaat gewoon niet. Mijn ouders zijn op de hoogte, maar ze voelde het wel aankomen.

Ik ben van plan om terug naar mijn ouders te gaan! Maar ik zal me moeten voorbereiden op wat komen zal.


Als je er qua gevoel los van bent, dan ben je al een heel eind op weg. Ik vond dat zelf het moeilijkste namelijk.

Voorbereiden in welke zin? Qua praktische zaken is het niet eens zo moeilijk als hij gewoon volledig meewerkt. Wat betreft roddels die zullen komen moet je je absoluut niets van aantrekken. Jij weet zelf hoe de vork in de steel zit en de rest heeft weer even bezigheidstherapie en dat moet je de gemiddelde Marokkaan natuurlijk ook niet ontnemen. Praten ze niet over de scheiding van Gadoesj dan is het wel over Fatima die de aanbieding bij de Zeeman vlak voor de neus van Samira heeft weggegrist. Kortom, van mensen met weinig inhoud moet je je niks aantrekken.

26-12-2008, 09:38



Citaat door Audrey:
Mooie ondertekening

Dat vond ik dus ook

26-12-2008, 09:38

Citaat door Samja001:
Ik ging vier jaar met hem om, hij had me al ten huwelijk gevraagd toen de twijfels begonnen. En het is er niet op verbeterd. Mensen om me heen zeggen dat kinderen wel helpt maar wil geen 2x zelfde fout maken.


Kinderen zijn niet de oplossing voor problemen in het huwelijk. Kinderen hebben juist het recht om op te groeien in een harmonieus huwelijk waar papa en mama elkaar met liefde en respect behandelen.

Een kind vraagt er ook niet om in een shit situatie te belanden.

26-12-2008, 09:39

Citaat door Samja001:
We waren juist wel ons zelf.

Misschien is dit wel de straf voor 4jaar haram relatie...

Dus jullie hebben geen flauw idee hoe dit gevoel is gekomen? Irritant voor jullie, joh.

Pagina's : [1] 2 3 4