Bekijk volle/desktop versie : economische crisis, al wat van gemerkt of niet?



Pagina's : [1] 2 3 4

25-12-2008, 16:23
Salam dames,

de laatste tijd hoor je niets anders dan economische crisis zus en zo.
alle kranten en het nieuws staan er vol van.

mijn vraag aan jullie is merken jullie hier in jullie eigen portemonnee al wat van? en/ of hebben jullie al actie ondernomen om niet in de financiele problemen te raken.

Zijn er ook dames onder ons die al begonnen zijn met bezuinigen? zoja hoe en waarop?

groetjes,

een nieuwe mama

25-12-2008, 16:26


ja ik merk het, geen werk namelijk

25-12-2008, 16:29
Ik merk alhamdoeliah niks van mischien komt het ook doordat ik nog een student ben

25-12-2008, 16:29
sinds kort geen werk als gevolg van de crisis of zijn er geen vacatures waarop je kunt solliciteren?

25-12-2008, 16:31



Citaat door teteuania_17:
Ik merk alhamdoeliah niks van mischien komt het ook doordat ik nog een student ben



hahaha, dat zegt mijn zusje ook. ik merk pas dat er een crisis is als mijn studie de 24e van de maand niet op mijn rekening staat zei ze laatst)

25-12-2008, 16:34
Nee, ik merk er persoonlijk nog niks van Alhamdoelilah.

25-12-2008, 16:37

Citaat door momy2be:
sinds kort geen werk als gevolg van de crisis of zijn er geen vacatures waarop je kunt solliciteren?


geen vacatures plus geen werk als gevolg crisis

25-12-2008, 16:38
wij hamdoelilah ook niet, maar dan vraag ik me af.. moet je niet alvorens je er wel wat van gaat merken eventueel rekening houden met wat je uitgeeft en of je toch niet meer opzij kan zetten?

wij werken allebei, 1 salaris sparen we. en ik denk toch wel dat als we georganiseerd te werk gingen qua (nutteloze) uitgave we misschien wel meer opzij kunnen zetten.

25-12-2008, 16:40

Citaat door Onthaasting:
geen vacatures plus geen werk als gevolg crisis


inschallah vind je gauw wat, zo zie je maar weer. voor de een is het alleen iets wat ze op het nieuws horen en voor de ander speelt het actief in zijn/haar leven.

25-12-2008, 16:44
niet echt..........

25-12-2008, 16:55
Ik heb er tot nu toe gelukkig niks van gemerkt.

25-12-2008, 16:58

Citaat door momy2be:
hahaha, dat zegt mijn zusje ook. ik merk pas dat er een crisis is als mijn studie de 24e van de maand niet op mijn rekening staat zei ze laatst)



ik geef er groot gelijk En tot die tijd geen crisis voor de studentjes

25-12-2008, 17:00


Ja merk het heel goed. Ik bezuinig dan ook. Ik was echt een shop freak en kocht van alles, van tasjes tot kleding wat ik eigenlijk niet nodig had en nu ben ik ermee gestopt. Nu zet ik dat geld opzij voor de toekomst en ook trekken we de stekkers eruit van apparaten die we niet gebruiken, jullie moeten eens weten hoeveel geld je daarmee bespaart. Er was een dame bij oprah (de show van gister) en ze liet de stekkers altijd in de apparaten, al gebruikte ze ze niet en ze kreeg altijd rekeningen van 240 dollar, toen besloot ze aan het milieu te helpen en trok ze de stekkers er allemaal uit als ze de apparaten niet gebruikten en ze kreeg rekeningen van 60 dollar.

25-12-2008, 17:18

Citaat door Bollebuikje:
Ja merk het heel goed. Ik bezuinig dan ook. Ik was echt een shop freak en kocht van alles, van tasjes tot kleding wat ik eigenlijk niet nodig had en nu ben ik ermee gestopt. Nu zet ik dat geld opzij voor de toekomst en ook trekken we de stekkers eruit van apparaten die we niet gebruiken, jullie moeten eens weten hoeveel geld je daarmee bespaart. Er was een dame bij oprah (de show van gister) en ze liet de stekkers altijd in de apparaten, al gebruikte ze ze niet en ze kreeg altijd rekeningen van 240 dollar, toen besloot ze aan het milieu te helpen en trok ze de stekkers er allemaal uit als ze de apparaten niet gebruikten en ze kreeg rekeningen van 60 dollar.

maar als iets niet aanstaat,dan verbruik je toch ook niks?
of vergis ik mij

25-12-2008, 17:28

Citaat door lovelywoman:
maar als iets niet aanstaat,dan verbruik je toch ook niks?
of vergis ik mij



nee ze heeft gelijk

ze verbruiken degelijk wel. Niet zo veel als wanneer ze opstaan, maar toch een beetje
we zouden ze het eigelijk moeten doen, maar ja

Pagina's : [1] 2 3 4