Bekijk volle/desktop versie : als je de 99 namen van Allah (swt) niet kent--> de hel?



25-12-2008, 00:13
als je de namen niet weet van Allah kan je ook niet in de hemel komen"

-> Waarom niet?

Ik kwam deze vraag tegen op een forum, omdat iemand het zei.. klopt dit?

Ik kwam dit tegen.. en ik schrok wel even toen ik dit las?? zo dingen zeggen zonder hadiets zonder duidelijk uitleg??



Ik wil deze persoon graag benaderen met de juiste antwoorden en uitleg van wat de andere heeft gezegd..


als je de namen niet weet van Allah kan je ook niet in de hemel komen"

-> Waarom niet?

ik bedoel je hoeft ze niet per se te weren, maar als jij bv een Christen bent en je leeft als een goed mens.. MAAR je zegt ja die Moslims met ze profeet enzo. als je dat zegt kom je niet in de hemel, je moet ieders geloof respect tonen.. en vooral de Moslims


Als ik jou goed begrijp, kom je ook als niet-moslim in de hemel, mits je leeft als een 'goed mens' en andere geloofsopvattingen respecteert.


jah wat jij zegt maar je moet wel in God en Allah geloven, ze zi8jn hetzelfde God=Allah


Wat gebeurt dan met mensen die wel als een goed mens hebben geleefd, maar die niet in een god geloofden?

zij gaan lekker naar HEL!!

Maar zij hebben toch geleefd als goede mensen?

ja maar niet in God geloofd en misschien ook niet andere geloven gerespecteerd


Waarom is dat een reden om die mensen zo gruwelijk te straffen?

je snapt het nog steeds niet, Allah(GOD) maakt de wereld, alles en jij als mens gelooft niet in hem dat hij dat dingen heeft gedaan, waarom zou je dan naar Hemel gaan!!

Dit zeg ik nu!! Als het zo makkelijk ging dan was iederee nu moslim!


Misschien willen die mensen niet naar de hemel. Ik begrijp niet waarom ze zo gruwelijk worden gestraft. Ze hebben toch braaf geleefd en niemand kwaad gedaan.


tog hebben ze niet in God gelooft!!!


Ja, maar waarom zo'n reactie van God? Hij kan toch ook beslissen, dat ongelovige mensen ophouden te bestaan? Geen paradijs (want ze hebben niet in hem geloofd) en geen hel (want ze hebben braaf geleefd).


Alles beslist Allah(God),Allah laat de mensen leven tot ze dood gaan en beslist wat hij met ze doet na het dood!!Op een dag zal iedereen Dood gaan!!Mensen die niks voor God doen gaan sowieso al naar de hel,maar ik mag niks zeggen,want God beslist


"Mensen die niks voor God doen gaan sowieso al naar de hel"

Waarom? Is er dan geen verschil tussen iemand, die zich slecht heeft gedragen, en een ander, die braaf heeft geleefd, maar niet in een god geloofde?

jawel maar je MOET in Allah geloven als je ECHT naar de hemel wilt gaan, als je dat niet doet gaan je naar hel okal heb je je hele leven goed gedraagt, goed leven is heel belangrijk als je in god gelooft..Ik moet zeggen ik ben Moslim, ik bid 5 keer per dag en ik ben bang van Allah dat moet ook zo, en ik geloof in Allah staat ook in de Koran!!Dus doe wat ik zeg als je in hemel wilt komen..

Maar als je nu niet in de hemel wilt komen en niet naar de hel wilt? Kan Allah er dan niet voor zorgen, dat je ziel gewoon verdwijnt?

je kan niet WILLEN je gaat naar Hel of Hemel alleen de dieren worden stof, omdat hun niks kunnen, maar er is 1 DIER die in de hemel gaat het is een hond die onze profeet beschermde!!

Kan Allah er niet voor zorgen, dat mensen hetzelfde lot ondergaan als de dieren? Geen hemel en geen hel, maar stof worden?

neej, doe de volgende dingen om in hemel te komen:
-Wordt Moslim
-Bid 5 keer per dag
-Lees Koran(het is eigenlijk Kuran)
-Geloof in Allah en wees bang van Allah als je dat niet bent laat je zien dat je groter dan Allah bent en dat ben je niet!!

Maar als je nu niet in de hemel en ook niet in de hel wilt komen?

Spam dat zei ik toch al, je gaat naar Hel of naar de hemel, een mens kan niet stof worden!!!

God is toch almachtig? Hij kan er toch voor zorgen dat je stof wordt?

dat kan die maar dat doe ie toch niet, want dat doet Allah alleen bij dieren.. En er is geen verschil tussen man en vrouw bij Allah, meeste noemen hem HIJ maar dat is niet zo

ik wil niet onbeschoft zijn mensen maar, de MOSLIM moet eigenlijk alleen de Christen en de Joden respecteren want dat staat in de Koran, rest van de geloven zijn allemaal verzonnen, zoals Hindoe en Boeddha enzo

Je kunt toch niet weten of die andere geloven, verzonnen zijn? Geloven kun je per definitie niet bewijzen. Je kunt er alleen maar in geloven.

staat toch in de koran en de geloof hindoe slaat echt nergens op, met poeder gooien enzo en als je goed geleefd hebt en je gaat dood dat je in andere lichaam komt en als je slecht geleefd hebt kom je in een lichaam van een dier..in de koran wordt niets verteld over deze geloven alleen over Christus joden en ISLAM en geloven die anders dan deze is is verzonnen

Het staat misschien in de quran, maar dat is een tekst. Je hebt toch geen bewijs, dat het ene geloof verzonnen is en het andere geloof niet?

Tekst kan alles bewijzen, het is vroeger geschreven wanneer alleen de geloven de Joden en Christen waren.. Luister Islam komt van Muhammed (s.a.v.) Christus komt van Jezus(Isa) Jood komt van Mozes(Musa) van wie komt hindoe en de andere geloven..Mohammed had de Koran Jezus had de Bijbel Mozes had de Tora


Hoe kan een tekst dan 'alles' bewijzen?

het is in de tijd van de geloven geschreven die echt waren en de koran is geen 1 keer veranderd, er is 1 iemand geweest dat dat wou doen maar w8 zal ik het zo zeggen hij werd gestraft door Allah en is dood gegaan,maar de bijbel is honderden keer veranderd

Als de quran niet veranderd is, wat maakt dat dan uit voor de inhoud? Het blijft toch een tekst, die hetzelfde is gebleven?

ok houd op over die vragen, ga maar naar een professionele Moslim meester en vraag het daar maar.. en vraag maaar of die geloven verzonnen zijn of niet

Jammer dat jij mij niet kunt antwoorden.

Ik begrijp niet dat Allah'de 'rechtvaardige' wordt genoemd. Mensen, die niets slechts hebben gedaan, naar de hel sturen in plaats van laten verdwijnen.

mensen die naar hel gaan worden tenslotte wel naar de hemel gestuurd hoor, maar dan over een miljoen jaar ofso of meer mischien miljard..dit wereld is de neppe wereld maar die andere wereld is de echte met hemel en hel..1 dag in de andere wereld is hier 1 jaar!! zo langzaam gaat het daar!!

als ik jou zijn zou ik moslim worden ik zeg niet dat het echt MOET maar als je niet wilt verbranden, jah!!!En in de andere wereld kan je niet dood gaan
zal ik je vertellen hoe erg in de hel is:
-ALs je daar bent wil je al over 2 sec. al uit.
-De vuur is heter dan Lava
-Als je huid smelt wordt er gewoon een nieuwe huid gemaakt,want in de andere wereld kan je niet dood gaan!

Hoe kan je een god, die mensen zoiets aandoet, een 'rechtvaardige' god noemen? Wat is dan nog het verschil tussen God en de duivel?

duivel laat je de slechte dingen doen bv: geld stelen enzo..God is de enige waar ik over houd, als mensen dood gaan in mijn leven dan zeggen we dat god zo heeft beslist dat hij zo dood ging en we wille juist dat ze naar hemel gaan!!ik wil hier niet meer over praten, kunnen we morgen erover praten ofso




Ik ben hier best van geschrokken! Hoe kan ik deze persoon het beste uitleg geven over deze zaak! (dawah)

Moge allah jullie belonen en inshclah djena geven! soekran voor het lezen!

25-12-2008, 00:29


Veel onnodige woorden vullen geen gaten. Hou het kort zuster, je dwaalt erg in jou tekst. Dan raak je verder van het onderwerp af. Je maakt ernstige fouten, en je zegt dingen die helemaal niet kloppen, en tegen wat wij van ons profeet hebben vernomen. Dit is toch geen preek die je aan ons wil laten horen?

Wassalaam,

25-12-2008, 00:46
Salam... Als je beter had gelezen! begrijp je dat ik dit heb overgetypt van iemand anders! ik schrok toen ik dit las... een ongelovige wilde dus die informatie en iemand geeft m de informatie die je hebt gelezen!! En ik vond het gwn niet netjes hoe hij het over bracht en wilde deze ongelovige wel de goeie antwoorden geven! Dus vandaar dat ik jullie om tips vraag!


Djazaakoem allah ghairan