Bekijk volle/desktop versie : Ik kom uit het Zuiden, mijn aanstaande komt uit het Noorden..Wie kent dit probleem???



07-03-2004, 18:23
Ik zit met een heeeeeeeel groot probleem. Ik spreek een heel klein beetje Arabisch en voor de rest versta ik het heel goed. Ik comminiseer met mijn partner alleen maar in het Nederlands. Voor de duidelijkheid, ik versta alles wat ie zegt, maar ben bang dat ik een foutje maak als ik wat zeg. In het begin vond hij het niet erg, maar ik merk nu dat hij het irritant vindt.. Wie kent dit probleem en wil het met mij delen. Laatst kreeg in een domme opmerking van de vrouw van zijn vriend.. Kan ik ergens een cursus volegen ofzo


groetjes

07-03-2004, 21:30


Hij zal er toch wel begrip voor moeten hebben, hij hoeft niet geirriteerd te doen toch . Je kan arabische lessen volgen als je dat graag wil maar jah dat is toch weer heel wat anders dan het marokkaans arabisch zal ik 't maar noemen.
Anders vraag je hem toch of ie je wilt leren. woordjes en zinnetjes en voor je het weet dan kan je lekker meepraten. Ik( uit t noorden) leerde mijn ex ook arabisch praten en hijzelf praat selha..uit ourzazate. Hij leerde het snel maar jah.

Veel succes

07-03-2004, 22:23
eselaam ouelekoum, imouzaria ik begrijp het niet omdat hij arabisch spreekt moet jij dat ook automatisch ook spreken, en waarom spreekt hij jou moeder taal dan niet. ik hoor dit wel vaker ja als een berber met een arabier trouwt moet de gene die berbers spreekt arabisch leren en andersom niet nou dikke mik. ik ben een berber, en als ik met een arabische vrouw zou trouwen zou ik me echt niet druk maken om de arabisch taal te leren. dus als jou aanstaande nou al begint zich te iriteteren aan jou taat dan houd ik mijn hart vast voor wat er nog zal volgen over de andere gewoontes die berbers hebben. nou sterkte meid

07-03-2004, 23:06

Citaat:
Origineel gepost door nazib
eselaam ouelekoum, imouzaria ik begrijp het niet omdat hij arabisch spreekt moet jij dat ook automatisch ook spreken, en waarom spreekt hij jou moeder taal dan niet. ik hoor dit wel vaker ja als een berber met een arabier trouwt moet de gene die berbers spreekt arabisch leren en andersom niet nou dikke mik. ik ben een berber, en als ik met een arabische vrouw zou trouwen zou ik me echt niet druk maken om de arabisch taal te leren. dus als jou aanstaande nou al begint zich te iriteteren aan jou taat dan houd ik mijn hart vast voor wat er nog zal volgen over de andere gewoontes die berbers hebben. nou sterkte meid
Wallah illa...
Maar ja je wilt wat over hebben voor je verloofde....

08-03-2004, 14:59



Citaat:
Origineel gepost door nazib
eselaam ouelekoum, imouzaria ik begrijp het niet omdat hij arabisch spreekt moet jij dat ook automatisch ook spreken, en waarom spreekt hij jou moeder taal dan niet. ik hoor dit wel vaker ja als een berber met een arabier trouwt moet de gene die berbers spreekt arabisch leren en andersom niet nou dikke mik. ik ben een berber, en als ik met een arabische vrouw zou trouwen zou ik me echt niet druk maken om de arabisch taal te leren. dus als jou aanstaande nou al begint zich te iriteteren aan jou taat dan houd ik mijn hart vast voor wat er nog zal volgen over de andere gewoontes die berbers hebben. nou sterkte meid
ik heb ook selha geleerd jah

pfff aanvallend hoorr
ik vind dat beiden van elkaar leren dat is het handigste toch?? en het leukste

08-03-2004, 15:44
ik kan de arabische en berbers taal niet spreken..hoewel ik heel graag de talen wil spreken. Toch lukt me dat niet om te leren spreken. Ook niemand kan mij leren of uitleggen.Bestaat er wel een berbers taal waar ik het kan leren en spreken?

08-03-2004, 15:45
Vergeten te zeggen dat ik doof ben. Daarom is het heel moelijk om te leren spreken?

09-03-2004, 21:30
Bedankt voor jullie reactie''s, maar is er echt helemaal niemand die hetzelfde meemaakt?????

10-03-2004, 18:32
Salaam,

Ik kom ook uit het zuiden maar heb niet het zelfde probleem als jouw, maar een goede vriend van mijn familie is pas getrouwd met een berber..en ja dat vinden ''wij'' (selha mensen) ''raar''...je weet toch hoe ze dan over je gaan roddelen....ja die shelha is met die riffie getrouwd zeggen ze dan...maar het bleek dus dat die meid een hele leuke meid is en die de taal wil leren spreken...de familie van de jongen had niks tezeggen want HIJ trouwt..maar de ouders hadden liever gehoopt natuurlijk een meid uit het zuiden..of 1 van zijn nichtjes..in Marokko

Maar goed...ik wil met dit zeggen laat je niet afleiden door iedereen maar het is wel handig om de taal te leren......want stel je gaat met hem naar marokko....tjah....wil je dan selha (sous) tegen zijn familie praten????????? Denk het niet.....

10-03-2004, 18:42
He imzournia....


Kom jij weleens op http://www.soussmarokko.com ?

Is een leuke site voor mensen uit het Zuiden...

Maar er zijn ook mensen die uit het noorden komen om het taal teleren....

11-03-2004, 22:24
Dankje wel Buikdanseres voor je spontane reactie...thanks voor de tips, maa walah je hebt gelijk..ik doe m'n best en meer kan ik niet doen...

Geweldig dat jullie allemaal leuk reageren...

groetjes Imouzaria

12-03-2004, 15:34
Hallo. of asalam

Als je het nu al een probleem vindt dan zou ik zeggen dat je er uit bent.met want je vindt het een probleem moet je voorkomen dus niet doen ook ben je verliefd later geld allen de echte comineseren.