Bekijk volle/desktop versie : Propaganda liedje Saddam Hoessein



Pagina's : [1] 2 3 4

24-12-2008, 21:52
MODERATORS ZOUDEN JULLIE DEZE TOPIC NIET VERWIJDEREN IK WIL GEEN PRO UITINGEN MAKEN NOCH IEMAND KWETSEN, ALLEEN MENINGEN KRIJGEN VAN DE LEDEN

Cheb Mazouni, een Algerijnse zanger die in de jaren 80 vele hits maakten. Net als wijlen cheb Hasni had hij veel 'verboden teksten' die vooral over vrouwen en de liefde gingen. Tot de dag van vandaag weten velen niet of hij nog leefd of niet.

Ik was een grote fan van deze zanger (was toen in de tijd van Cheb Hasni) en een tijdje geleden besloot ik om al zijn liedjes weer op te zoeken via youtube.

Tot mijn grote schrik kwam ik deze link tegen (onderste link) waar hij een pro-Hoessein liedje zingt (toen nog over Golfoorlog I) Tranen rolde over mijn ogen. Dat kwam niet doordat cheb Mazouni een pro liedje zong maar om de tekst en de kracht van het lied.

Ik wil alvast duidelijk maken dat ik geen pro-Hoessein ben maar ik ben ook geen pro-Bush. Ik vind ze allebei grote schurken. Ik wil alleen dat jullie luisteren naar de tekst en mij vertellen wat jullie ervan vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=Pe4vkvtOMUA

24-12-2008, 22:01


Mijn excuses, sommige van jullie zullen de taal niet begrijpen. Ik zal speciaal voor jullie het zo goed mogelijk proberen te vertalen

24-12-2008, 22:25
De Vlag van Saddam wappert nog steeds over Irak, je weet wel de vlag met ALLAHOU AKBAR er op niemand kan die wijzegen en HOESSEIN regeert de USA wie had dat nou gedacht. Einde geschiedenis.

24-12-2008, 22:26

Citaat door antiapartheid:
De Vlag van Saddam wappert nog steeds over Irak, je weet wel de vlag met ALLAHOU AKBAR er op niemand kan die wijzegen en HOESSEIN regeert de USA wie had dat nou gedacht. Einde geschiedenis.


Dacht dat drugs in de Islam Haram waren. Wat heb jij gerookt / gespoten?

24-12-2008, 22:36


Er is over Saddam Hoessein veel propaganda geweest. Bv dat hij kinderen heeft gebruikt voor expermenten. Daar is een documentaire over gemaakt die het hele wereld rond is gegaan, achteraf bleek dat het een opgezette actie was van Amerika.

24-12-2008, 22:43
Waar zijn jullie Arabieren?
Waar is de (jullie) Islam?
Jullie hebben Bush naar toegang gegeven tot een heilige land

Waar zijn jullie Arabieren?
Waar is de (jullie) Islam?
Jullie hebben Bush toegang gegeven tot een heilige land

Saddam Saddam ow Saddam wij strijden samen met jou, wij strijden samen met jou
Petrol is hoog nu in waarde
Amerika trilt op zijn grondvoet
En Israel is bang geworden

Heel veel landen steunen je; van Algerije tot Libie en Jordanie
Heel veel landen steunen je; van Algerije tot Libie en Jordanie

Dan komt er een stuk dat ik niet letterlijk kan vertalen
Maar het komt op neer dat George Bush en al die andere willen samenwerken en jou (Saddam) willen vernietigen.

Saddam Saddam ow Saddam wij strijden samen met jou, wij strijden samen met jou
Petrol is hoog nu in waarde
Amerika trilt op zijn grondvoet
En Israel is bang geworden

Heel veel landen steunen je; van Algerije tot Libie en Jordanie
Heel veel landen steunen je; van Algerije tot Libie en Jordanie
Dit is de heilige oorlog en wij zijn voor jou Saddam

Sommige Arabieren (bedoelt ie de leiders van Saoedi Arabie) zijn omgekocht met de Dollar
Laten hun broeders (van Islam) stikken en volgen de ongelovige

Sommige Arabieren zijn omgekocht met de Dollar
Laten hun broeders stikken en volgen de ongelovige
En Amerika de vuurspottende (dit is een beetje vrijvertaald)
Die zijn al verbrand in de Sahara voordat ze al verbrand zijn in de hel

Saddam Saddam ow Saddam wij strijden samen met jou, wij strijden samen met jou
Petrol is hoog nu in waarde
Amerika trilt op zijn grondvoet
En Israel is bang geworden
Dit is de heilige oorlog en wij zijn er voor je Saddam
Wij volgen uw orders op

Waar zijn jullie Arabieren?
Waar is de (jullie) Islam?
Jullie hebben Bush toegang gegeven tot een heilige land


Dit was het zo een beetje; het is best wel moeilijk om het te vertalen in het nederlands maar ik hoop dat jullie zo een goede zicht krijgen op de tekst.

24-12-2008, 22:45

Citaat door antiapartheid:
De Vlag van Saddam wappert nog steeds over Irak, je weet wel de vlag met ALLAHOU AKBAR er op niemand kan die wijzegen en HOESSEIN regeert de USA wie had dat nou gedacht. Einde geschiedenis.


De vlag wappert nog inderdaad nog steeds over heel Irak. Alleen had ik laatst in een krantenartikel gelezen dat ze de vlag willen veranderen.

24-12-2008, 22:45

24-12-2008, 22:47

Citaat door Saime:
MODERATORS ZOUDEN JULLIE DEZE TOPIC NIET VERWIJDEREN IK WIL GEEN PRO UITINGEN MAKEN NOCH IEMAND KWETSEN, ALLEEN MENINGEN KRIJGEN VAN DE LEDEN

Cheb Mazouni, een Algerijnse zanger die in de jaren 80 vele hits maakten. Net als wijlen cheb Hasni had hij veel 'verboden teksten' die vooral over vrouwen en de liefde gingen. Tot de dag van vandaag weten velen niet of hij nog leefd of niet.

Ik was een grote fan van deze zanger (was toen in de tijd van Cheb Hasni) en een tijdje geleden besloot ik om al zijn liedjes weer op te zoeken via youtube.

Tot mijn grote schrik kwam ik deze link tegen (onderste link) waar hij een pro-Hoessein liedje zingt (toen nog over Golfoorlog I) Tranen rolde over mijn ogen. Dat kwam niet doordat cheb Mazouni een pro liedje zong maar om de tekst en de kracht van het lied.

Ik wil alvast duidelijk maken dat ik geen pro-Hoessein ben maar ik ben ook geen pro-Bush. Ik vind ze allebei grote schurken. Ik wil alleen dat jullie luisteren naar de tekst en mij vertellen wat jullie ervan vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=Pe4vkvtOMUA



Ik ken dit liedje !!! Heb het zelf als kind gezongen haha.

Zdam Zdam ya Sadam , 7na m3aak fel Aman, 7na m3aak fel Aman
El Merican Yatze3ze3, Oe Israel li metnaam


Tahitaat men koel moewataan, min Djazair, Libia oe L Oerdoen
Bga fi 7arb aw Salaam, sandoek ya Saddam.

24-12-2008, 22:47

Citaat door Feyenoord123:
Dacht dat drugs in de Islam Haram waren. Wat heb jij gerookt / gespoten?


Het is wel lullig van je dat je niet met tegenargumenten komt in plaats van jouw reactie dat eigenlijk nergens met het onderwerp te maken heeft.

24-12-2008, 22:50

Citaat door Karima_X:
Er is over Saddam Hoessein veel propaganda geweest. Bv dat hij kinderen heeft gebruikt voor expermenten. Daar is een documentaire over gemaakt die het hele wereld rond is gegaan, achteraf bleek dat het een opgezette actie was van Amerika.


Net als de reden dat Amerika gaf om Irak aan te vallen; Bush vertelde dat Irak massavernietigingswapens had. Later zijn die wapens NOOIT gevonden.

24-12-2008, 22:52

Citaat door _______________:


Wat vind jij van het liedje?

24-12-2008, 22:54



Citaat door Karima_X:
Ik ken dit liedje !!! Heb het zelf als kind gezongen haha.

Zdam Zdam ya Sadam , 7na m3aak fel Aman, 7na m3aak fel Aman
El Merican Yatze3ze3, Oe Israel li metnaam


Tahitaat men koel moewataan, min Djazair, Libia oe L Oerdoen
Bga fi 7arb aw Salaam, sandoek ya Saddam.


Serieus? Ik heb dit liedje pas gevonden! Het is wel moeilijk om het liedje goed te vertalen

24-12-2008, 22:56
weg met arabieren meer vrijheid voor iraakse Turken

كركوك تركماني& #1577; وستبقى تركماني& #1577;
Propaganda liedje s van iraakse Turken

http://www.youtube.com/watch?v=RzsFIE7kny8

http://www.youtube.com/watch?v=xxAavdTZY8Y



24-12-2008, 22:56

Citaat door Saime:
Wat vind jij van het liedje?


net zo lachwekkend als mn plaatje

Pagina's : [1] 2 3 4