Bekijk volle/desktop versie : oordelen op basis van uiterlijkheden!



Pagina's : [1] 2 3 4

23-12-2008, 10:05

Citaat door AlZawahiri:
Wij oordelen marokkaanse meiden vaak op basis van uiterlijkheden....wel hoofdoek en bedekt is een bent nass. Een meid zonder hoofddoek en strakke kleding is een (je weet wel)... dan hoor je ze gelijk klagen, zeggen dat uiterlijk niet toedoet, maar dat innerlijk belangrijker is!

Maar op 't moment dat zij wel aangenomen worden op basis van hun uiterlijk, of een leuke, rijke vent aan de haak slaan dan is uiterlijk opeens een Gods geschenk...

Wat voor hypocrietgedrag is dit!

Ik vraag me af of je mensen naar hun uiterlijk mag beoordelen. Wat vinden jullie hiervan? Mag het (in bepaalde situaties), en zo ja in welke situaties?
.

23-12-2008, 10:10


Uiterlijk zegt niks over een persoon.

Ik zie er niet praktiserend uit maar ik hecht er juist veel waarde aan geloof.

23-12-2008, 10:23
alzuwaihiri, wil je hemelroosje even vragen hoe haar beschrijving er ongeveer bij loopt?

ze zal niet reageren op mij, maar haan reactie is zo belachelijk, ik kan het niet laten

23-12-2008, 10:26

Citaat door Moshh:
alzuwaihiri, wil je hemelroosje even vragen hoe haar beschrijving er ongeveer bij loopt?

ze zal niet reageren op mij, maar haan reactie is zo belachelijk, ik kan het niet laten




Wat heb je tegen mij? je valt me in elke topic aan

Hoe ik erbij loop? Netjes maar draag (nog) geen hoofddoek maar dat komt zeer binnenkort incha'Allah!

23-12-2008, 10:29



Citaat door Hemelroosje:
Wat heb je tegen mij? je valt me in elke topic aan

Hoe ik erbij loop? Netjes maar draag (nog) geen hoofddoek maar dat komt zeer binnenkort incha'Allah!


je hebt geen hoofddoek, maar je hebt veel met het geloof zei je?

hoe bevalt het om aangevallen te worden door een onbekende

23-12-2008, 10:32

Citaat door Moshh:
je hebt geen hoofddoek, maar je hebt veel met het geloof zei je?

hoe bevalt het om aangevallen te worden door een onbekende


Ik hecht er veel waarde aan..waar ik heel trots op ben

Ik trek me er niets van aan en negeer je domme reacties want ik ben niet zo laag als jij bent

23-12-2008, 10:33
Wist niet dat er bij vele het geloof op de eerste plaats stond... Meestal wordt er gekeken, nou is het een leuk iemand, qua uiterlijk "lekker ding" of het nou een hoofddoek draagt, baard heeft of niet....

23-12-2008, 10:35

Citaat door Hemelroosje:
Ik hecht er veel waarde aan..waar ik heel trots op ben

Ik trek me er niets van aan en negeer je domme reacties want ik ben niet zo laag als jij bent


23-12-2008, 10:36

Citaat door Hemelroosje:
Ik hecht er veel waarde aan..waar ik heel trots op ben

Ik trek me er niets van aan en negeer je domme reacties want ik ben niet zo laag als jij bent


ik plaats geen domme reacties, ik reageer inhoudelijk op je reacties, maar wel negatief. jou reactie op mij was juist dom.

maar goed, wat voor waarde hecht je aan je geloof?

23-12-2008, 10:39

Citaat door Moshh:
ik plaats geen domme reacties, ik reageer inhoudelijk op je reacties, maar wel negatief. jou reactie op mij was juist dom.

maar goed, wat voor waarde hecht je aan je geloof?



Probeer je mij hier te dissen of wat?

Ik vind geloof erg belangrijk in het leven en wil zo goed mogelijk volgens de regels van de islam leven.

Bijv : Later ga ik incha'Allah een ghimaar dragen en gehoorzaam zijn aan mijn man etc.
Zegt genoeg toch?

23-12-2008, 10:39
Néé, je mag mensen niet oordelen over het uiterlijk al doe je dat als persoonzijnde wel als eerst.

Maar, het uiterlijk zegt nooit wat!

23-12-2008, 10:39

Citaat door AlZawahiri:
Dat is een onderdeel van het geloof!




Ja dat snap ik.. jij begrijpt mijn reactie niet

De meerderheid deert het geloof niet... Wat ik bedoelde te zeggen is dat men eerst kijkt of het een leuk iemand is, daarna komt het geloof

23-12-2008, 10:42


Ik zou zeggen: uitstraling zegt veel meer!

23-12-2008, 10:42

Citaat door AlZawahiri:
Incha'Allah!

Zolang de intentie daar is, komt de rest vanzelf Incha'Allah...en ik denk dat jij en Moshh goede vrienden zullen worden in de toekomst of misschien zelfs meer. :hihi:



Ja idd...zo denk ik er ook over


Ja ik denk het ook Hij is zo aardig tegen me hea..niet normaal

23-12-2008, 10:47

Citaat door Hemelroosje:
Probeer je mij hier te dissen of wat?

Ik vind geloof erg belangrijk in het leven en wil zo goed mogelijk volgens de regels van de islam leven.

Bijv : Later ga ik incha'Allah een ghimaar dragen en gehoorzaam zijn aan mijn man etc.
Zegt genoeg toch?


ik wil niemand dissen, later ga je ghimaar dragen?

wie heeft je later beloofd? god zal je vragen naar je jongen jaren, hijaab is verplicht vanaf ongevere je 12e, en nog veel meer, maar daar ga ik je niet mee lastig vallen.

sorry, ben genoeg onredelijk geweest richting u.

ik zla me weer gedragen, maar vergeet niet dat jij de toon hebt gezet door mij voor iets uit te maken.

Pagina's : [1] 2 3 4