Bekijk volle/desktop versie : Controleer jezelf.



Pagina's : [1] 2

23-12-2008, 00:24
[ Stel jezelf de volgende vragen en antwoord wijs:

- Weet je dat je onderweg bent op een reis waarvan geen terugkeer zal zijn? Dus heb je je al goed voorbereid op deze reis?

- Heb je proviand uit deze vluchtige wereld meegenomen in de vorm van goede daden om je te troosten en je eenzaamheid in het graf te verzachten?

- Hoe oud ben je? Hoe lang zul je leven? Weet je niet dat elk begin een einde kent en dat het einde het paradijs of de hel zal zijn?

- Heb je je voorgesteld hoe het zal zijn als de engelen uit de hemel naar beneden komen om je ziel te nemen, terwijl je niet op je hoede bent en 'plezier' maakt?

- Heb je je die dag voorgesteld, het laatste uur in je leven, het uur dat je jouw familie zult verlaten, je meest geliefden? Dat is de dood met al zijn kwellingen en intense pijn van het verlaten van de ziel.

- Nadat je ziel je lichaam heeft verlaten, word je meegenomen om gewassen te worden in de lijkwade gewikkeld, daarna naar de moskee meegenomen voor het begrafenisgebed dat voor jou verricht wordt, dan word je gedragen op de schouders van mannen...waar ga je naar toe? Naar het graf, het eerste stadium van het hiernamaals. Zal het de tuinen van het paradijs zijn of de greppels van de hel...?]

23-12-2008, 00:27



Citaat door Inmyownworld:
Ik ga naar de hel.


Tsja, het is maar wat je als grap ziet en wat je serieus neemt.

23-12-2008, 00:34
En wanneer de waarheid hard aankomt, zijn de mondjes gesnoerd.
Niemand die hier aan herinnerd wil worden.

23-12-2008, 00:37

Citaat door Delessy:
En wanneer de waarheid hard aankomt, zijn de mondjes gesnoerd.
Niemand die hier aan herinnerd wil worden.





up! voor jou

23-12-2008, 00:39


tja,, denk denk denk

23-12-2008, 00:42
En dan denk je er even aan, dan daarna bega je weer een zonde.

23-12-2008, 00:44
thanks meid, om ons aan het denken te zetten....

up up

23-12-2008, 00:46

Citaat door Zilverpoets:


up! voor jou


Thanks


Citaat door Nachtpanter:
En dan denk je er even aan, dan daarna bega je weer een zonde.


Ja dat is bij de meeste vaak het geval jammer genoeg.

Haha, lang niet gesproken/tegengekomen. Hoe is het met je? Nog ondeugende topics geopend waarin je leden helemaal laat doordraaien

23-12-2008, 00:51

Citaat door Delessy:
En wanneer de waarheid hard aankomt, zijn de mondjes gesnoerd.
Niemand die hier aan herinnerd wil worden.



Het duurt even voordat iemand reageert, en je kan het ook lezen en niet reageren..

23-12-2008, 00:52

Citaat door Delessy:

[COLOR="darkslateblue"]Ja dat is bij de meeste vaak het geval jammer genoeg.

Haha, lang niet gesproken/tegengekomen. Hoe is het met je? Nog ondeugende topics geopend waarin je leden helemaal laat doordraaien


Inderdaad. Maar dan denk ik weer 'We all human'. We doen ons best. Zolang we maar toegeven en de vraag aan ons zelf stellen 'Controleren we het en spiegelen we het?'.


Haha, ja is nogal een tijd terug dat ik jou voor 't laatst sprak. Wat heb je ondertussen uitgevreten? Af en toe open ik wel eens topic hier en daar en worden ze aardig een hit. Ach, they all know me know.

23-12-2008, 00:53

Citaat door Miryam17:


Het duurt even voordat iemand reageert, en je kan het ook lezen en niet reageren..


Wat doe je rolleyes? Als je niet wil reageren, dan reageer je niet. Ik heb je niet gedwongen hoor.

23-12-2008, 00:55

Citaat door Delessy:
Wat doe je rolleyes? Als je niet wil reageren, dan reageer je niet. Ik heb je niet gedwongen hoor.

Ik doe rolleyes om je aan te geven dat het niet zo aanvallend hoeft..
Als je ons wat wilt bijleren zul je meer bereiken met een open houding dan een negatieve.. zo ervaar ik jouw reactie met mond snoeren etc..

Je hebt me niet gedwongen maar ik vind wat je eerste reactie zegt wel interessant en zeker de tijd waard om over na te denken.

23-12-2008, 00:55



Citaat door Delessy:
[ Stel jezelf de volgende vragen en antwoord wijs:

- Weet je dat je onderweg bent op een reis waarvan geen terugkeer zal zijn? Dus heb je je al goed voorbereid op deze reis?

- Heb je proviand uit deze vluchtige wereld meegenomen in de vorm van goede daden om je te troosten en je eenzaamheid in het graf te verzachten?

- Hoe oud ben je? Hoe lang zul je leven? Weet je niet dat elk begin een einde kent en dat het einde het paradijs of de hel zal zijn?

- Heb je je voorgesteld hoe het zal zijn als de engelen uit de hemel naar beneden komen om je ziel te nemen, terwijl je niet op je hoede bent en 'plezier' maakt?

- Heb je je die dag voorgesteld, het laatste uur in je leven, het uur dat je jouw familie zult verlaten, je meest geliefden? Dat is de dood met al zijn kwellingen en intense pijn van het verlaten van de ziel.

- Nadat je ziel je lichaam heeft verlaten, word je meegenomen om gewassen te worden in de lijkwade gewikkeld, daarna naar de moskee meegenomen voor het begrafenisgebed dat voor jou verricht wordt, dan word je gedragen op de schouders van mannen...waar ga je naar toe? Naar het graf, het eerste stadium van het hiernamaals. Zal het de tuinen van het paradijs zijn of de greppels van de hel...?]


Ik wil niet lullig doen, but you know me now.

Laatst had ik het met een dame hier over. Toen kwam ik met de vraag; stel voor dat je jong dood gaat en je hebt je niet geschoren. Men gaat je natuurlijk wassen, awa3die, wat dan.

23-12-2008, 00:57

Citaat door Nachtpanter:
Inderdaad. Maar dan denk ik weer 'We all human'. We doen ons best. Zolang we maar toegeven en de vraag aan ons zelf stellen 'Controleren we het en spiegelen we het?'.


Haha, ja is nogal een tijd terug dat ik jou voor 't laatst sprak. Wat heb je ondertussen uitgevreten? Af en toe open ik wel eens topic hier en daar en worden ze aardig een hit. Ach, they all know me know.


Ja precies en zolang we maar van onze fouten leren.

Haha, ik heb helemaal niets gedaan. Had voor een korte tijd een leven gevonden, dus was hier ook niet meer te vinden. Maarja, zoals je merkt ben ik weer teruggevallen in mijn oude leventje. Tsja, zolang we ons maar vermaken dan is het goed. Maakt niet op wat voor manier toch.. of met een serieuze topic of eentje waarbij je tientallen haat-reacties krijgt.

23-12-2008, 01:04

Citaat door Delessy:
Ja precies en zolang we maar van onze fouten leren.

Haha, ik heb helemaal niets gedaan. Had voor een korte tijd een leven gevonden, dus was hier ook niet meer te vinden. Maarja, zoals je merkt ben ik weer teruggevallen in mijn oude leventje. Tsja, zolang we ons maar vermaken dan is het goed. Maakt niet op wat voor manier toch.. of met een serieuze topic of eentje waarbij je tientallen haat-reacties krijgt.


Inderdaad, zolang we maar iets informatiefs er uit kunnen trekken.

Haha, lomperd. Bij deze dankuwel voor je compliment dat ik geen leven heb. Just kiddin' with you. Aha, je bent weer teruggevallen. How cute, nou welkom terug meid. Entertain ons, . Heb toevallig net een topic aangemaakt.

Pagina's : [1] 2