Bekijk volle/desktop versie : Is trouwen nu je lot of niet?



Pagina's : [1] 2 3

22-12-2008, 23:22
Sommige zeggen van wel, anderen zeggen niet??

24-12-2008, 12:58



Citaat door mohammedddd_:
Trouwen is hel


Heb jij het al ervaren?

24-12-2008, 12:59
We moeten bij deze onderwerp twee dingen apart houden...


1) God weet alles
2) wat geschreven is


Dat God alles weet wat jij zult doen betekent niet dat het staat geschreven in jouw boekje dat je het gaat doen.. want die keuze ligt aan jou ..

Ja God weet Alles ....maar in jouw boekje staat bijv niet dat je gaat stelen nee daar kies jij zelf voor..

In jou boek staat alQadr .. je geboorte .. je sterfte.. geboorte en sterfte van je naasten.. ziekte .. wanneer het op je gaat regenen etc.
de dingen waarop wij geen invloed op kunnen uitoefenen...


Maw in je boek staat niet dat je gaat trouwen met meneer x, dat ligt in jou handen! Maar God weet wél alles of je gaat trouwen of niet en met wie je eventueel gaat trouwen en of je misschien gaat scheiden enz enz..

Maar met WIE je trouwt en OF je trouwt staat niet in je boekje, want dit is wél iets waar je wél invloed op kunt uitoefenen.

24-12-2008, 13:02

Citaat door Hanaetje:
We moeten bij deze onderwerp twee dingen apart houden...


1) God weet alles
2) wat geschreven is


Dat God alles weet wat jij zult doen betekent niet dat het staat geschreven in jouw boekje dat je het gaat doen.. want die keuze ligt aan jou ..

Ja God weet Alles ....maar in jouw boekje staat bijv niet dat je gaat stelen nee daar kies jij zelf voor..

In jou boek staat alQadr .. je geboorte .. je sterfte.. geboorte en sterfte van je naasten.. ziekte .. wanneer het op je gaat regenen etc.
de dingen waarop wij geen invloed op kunnen uitoefenen...


Kortom, alles is voorbestemd...hoe en welke weg je kiest, bepaal je dan zelf.

24-12-2008, 13:03



Citaat door mohammedddd_:
nee, maar zie opeens mensen in mijn omgeving die getrouwd zijn, bierbuiken krijgen en als varkens lopen


en vrouwen die in een maand tijd uitzetten tot het niet meer kan
Maar ja dat hangt ook weer af van persoon tot persoon.

24-12-2008, 13:07

Citaat door Nisrin2:
Kortom, alles is voorbestemd...hoe en welke weg je kiest, bepaal je dan zelf.


Hm...

Is dat wel zo?

God weet dan wél alles, maar buiten geboorte, sterfte, ziekte etc...bepaal je zelf hoe je je weg in't leven neemt. Jij kiest je weg, je keuzes heb je zelf in hand en niet god.

Dat je eindigt in gevangenis is je eigen keuze. God weet dit dan wel, maar je hebt het jezelf aan gedaan.

Hmm.

24-12-2008, 13:08

Citaat door Nisrin2:
Sommige zeggen van wel, anderen zeggen niet??


Ja, het is je lot.

24-12-2008, 13:10
pffff waarom zijn mensen hier zo gefocused op

Weet je wat je met dit soort topic alleen maar bereikt? Dat de ene oen zegt dat je sabab moet doen en vervolgens zie je haramrelaties als gevolg

Wees jezelf en blijf kuis en insaAllah zal alleen het goede je treffen

24-12-2008, 13:10

Citaat door LifeExperience:
Het is ook natuur trouwen, een mens is nou eenmaal een sociaal dier dat zich ook wil reproducen. Als dat niet zo is bij jou dan ben je gewoon een uitzondering tussen de grote meerderheid.


Wie zegt hier dat het over mij gaat??
Ik stelde (dacht ik) een simpele vraag die jij niet verstaan hebt.

Voortplanting is heel belangrijk, anders krijgen we te maken met een vergrijzing van de maatschappij en dat willen we niet he!

24-12-2008, 13:13

Citaat door Hanaetje:
Hm...

Is dat wel zo?

God weet dan wél alles, maar buiten geboorte, sterfte, ziekte etc...bepaal je zelf hoe je je weg in't leven neemt. Jij kiest je weg, je keuzes heb je zelf in hand en niet god.

Dat je eindigt in gevangenis is je eigen keuze. God weet dit dan wel, maar je hebt het jezelf aan gedaan.

Hmm.



De weg naar je bestemming bepaal je zelf of niet? Je kan zijstraatjes nemen die je niet hoorde te nemen, maar door een zwak karakter doe je toch....en dan kan je eindigen bv in een gevangenis of zo.

24-12-2008, 13:14
Je kan van 2 dingen in het leven niet weglopen.. dat is de dood en trouwen..

24-12-2008, 13:15

Citaat door pearl_A:
pffff waarom zijn mensen hier zo gefocused op

Weet je wat je met dit soort topic alleen maar bereikt? Dat de ene oen zegt dat je sabab moet doen en vervolgens zie je haramrelaties als gevolg [/B]

Wees jezelf en blijf kuis en insaAllah zal alleen het goede je treffen


Ik denk dat er veel zijn die toch over een flinke dosis gezond verstand beschikken om te weten wat te gevolgen zijn van een relatie.

24-12-2008, 13:17



Citaat door Saruwatari.:
Je hebt het helemaal verkeerd denk ik. Heb jij hier een daliel van?

Dit is hoe ik over het lot denk: Alles staat vast en elke beweging die je doet ook. Alleen jij als mens weet niet wat je te wachten staat. Allah swt wel. Jij denkt dus ook dat jij je keuzes maakt maar die zijn al gemaakt en jij zou niet weten wat dat is totdat je datgene meegemaakt hebt.

Mocht je trouwen en met wie het zou zijn, dat is je lot en het staat al vast. Alleen is het aan jou de taak om te kiezen en daar ben je vrij in. Zeg je jah, zeg je nee, maakt allemaal niet uit.


Ik ga het opzoeken.

Want ik lees en hoor verschillende zaken.

Ik wil hier toch eens meer duidelijkheid in.

24-12-2008, 13:17

Citaat door LifeExperience:
Ik zei ook "Als". Ik heb je vraag dan ook echt wel begrepen.

Voortplanten doe je echt niet met die reden. Maar goed ja, als je niet voortplant dan sterft het menselijk ras op den duur uit.


Ok dan is het goed

Kinderen maken een gezin ook compleet!

24-12-2008, 13:18

Citaat door Hanaetje:
Ik ga het opzoeken.

Want ik lees en hoor verschillende zaken.

Ik wil hier toch eens meer duidelijkheid in.


Daarom dat ik er een topic over opende. Het is zo verwarrend omdat je altijd iets anders hoort dat je het niet meer weet.

Pagina's : [1] 2 3